2015-08-25, 21:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Spelar ingen roll hur mycket det ställt till med i jämförelse. Jag vill ha bort allt som är skadligt för människan. Att säga "dom andra gör det också" är ett dåligt försvar. Religion handlar också om rädsla,hat o.s.v. Inte bara "goda" saker. Religion används ofta som ett av många verktyg när krig och terror skapas.
Ja då måste man välja sida.
Vad fungerar bäst ??
Hat? Kärlek?? egoism eller givmildhet ??
Lögner eller sanning om sig själv.
Politik är den största terrorgruppen med massor av psykopater.
Man måste vara en del av lösningen och inte en del av problemet ..
Skulle var och en se sig själv , så skulle det vara bättre på vår jord .. Helt säker på det.
Citera
2015-08-25, 22:01
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Se sanningen Kiss också. Det är inte sant att religioner ställt till med mer än något annat.
Världskrig och allt sjukt som pågått samt pågår handlar ej om religion utan om egoismen, rädsla, hat och vansinne utan dess like.
Jo det finns mycket sanning i att islam legitimerat män att hålla kvinnor som HUSGETTER, fjättrade mentalt våldtagna och därpå fungernde som AVELSKOSSOR, därtill kusingiften : i gudstrons namn.

Sorry , men ska du förhålla dig vuxet i ämnet när och hur, tenderar en gudstro.. att långsamt men säkert försnilla människokvaliteten... ?

Hur? vill du inte på vuxet sätt våga närma dig de psykologiska ABER, som finns inflätat i många troskulturer, ska du kanske inte sitta och låtsas att alla-är-lika-goda-kålsupare

det finns gott om religiösa som vittnat om vad ett gudsförhärligande kan skapa för negativa spiraler och hur det faktiskt kan infektera och tränga undan, männniskors annars både kunskap och förmåga att leva normalt, men där gudsproppen.. förmörkar allt. tills många blir desillusionerade

sitter du på allvar och förnekar att desillusioner finns? isf vänligen byt tråd är du snäll.

eller inse att flashback är fel forum för dig.

i yttrandefrihetligt landkskap, är det kanske förbjudet att på grundskolenivå yppa, att det finns farliga tendenser där man hänvisar folk att söka -sig-till-gud som vardagsmat. men detta är inte grundskolans förlängda sal, det är ändå 18-års gräns.

nej forum, betyder inte att man personligt chattar, det finns chatforum med den s.k sociala interaktionen, detta forum (men jag kan ha fel.. har jag? isf rätta mig) är inget utprglat chat-forum, per se.

därför "känslan att min känsla inte tycks om, och dummadummadej-genmälen, blir lite malplacerat, det är tillräckligt svårt att bemöta en sinnessjuk labil gudsivrare, med jag-är-också-liakdum och en fanochhansskit, ja jodå.. du kanske menade att ingen är perfekt..

men oj, vilken insikt.. är det en slags livsdevis? att komma ihåg, att man INTE är perfekt? för att betona DET?

har det med topic att göra?

jag tycker att topic har med havererad gudsseglats att göra, när man upptäcker att man befinner sig i gisten eka på öppet hav, och inte ens menar att man mer än sitter i helt perfekt farkost... allt är så perfekt så.. ens religionstolkning är bara sååååå perfekt så.

varför tar då inte ALLA varsin gisten eka och börjar ro med en åra.. och samtalar-med-gud. om vilken kurs som gäller?

nej, för att det kan vara tecken om att man är bakom flötet, att bli så akterseglad av religiös fanatik att börja förhärliga till slut vilken yttring som helst : men det är ändå religionsanknutet. Det som är själva tbe core, i denna tråd.. att s¨många inte vill och inte kan och inte ens orkar, ta debatter elelr åtminstonde hjälpa de akterseglade som inte längre kan hjälpa sig själv.
Citera
2015-08-25, 22:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jo det finns mycket sanning i att islam legitimerat män att hålla kvinnor som HUSGETTER, fjättrade mentalt våldtagna och därpå fungernde som AVELSKOSSOR, därtill kusingiften : i gudstrons namn.

Sorry , men ska du förhålla dig vuxet i ämnet när och hur, tenderar en gudstro.. att långsamt men säkert försnilla människokvaliteten... ?

Hur? vill du inte på vuxet sätt våga närma dig de psykologiska ABER, som finns inflätat i många troskulturer, ska du kanske inte sitta och låtsas att alla-är-lika-goda-kålsupare

det finns gott om religiösa som vittnat om vad ett gudsförhärligande kan skapa för negativa spiraler och hur det faktiskt kan infektera och tränga undan, männniskors annars både kunskap och förmåga att leva normalt, men där gudsproppen.. förmörkar allt. tills många blir desillusionerade

sitter du på allvar och förnekar att desillusioner finns? isf vänligen byt tråd är du snäll.

eller inse att flashback är fel forum för dig.

i yttrandefrihetligt landkskap, är det kanske förbjudet att på grundskolenivå yppa, att det finns farliga tendenser där man hänvisar folk att söka -sig-till-gud som vardagsmat. men detta är inte grundskolans förlängda sal, det är ändå 18-års gräns.

nej forum, betyder inte att man personligt chattar, det finns chatforum med den s.k sociala interaktionen, detta forum (men jag kan ha fel.. har jag? isf rätta mig) är inget utprglat chat-forum, per se.

därför "känslan att min känsla inte tycks om, och dummadummadej-genmälen, blir lite malplacerat, det är tillräckligt svårt att bemöta en sinnessjuk labil gudsivrare, med jag-är-också-liakdum och en fanochhansskit, ja jodå.. du kanske menade att ingen är perfekt..

men oj, vilken insikt.. är det en slags livsdevis? att komma ihåg, att man INTE är perfekt? för att betona DET?

har det med topic att göra?

jag tycker att topic har med havererad gudsseglats att göra, när man upptäcker att man befinner sig i gisten eka på öppet hav, och inte ens menar att man mer än sitter i helt perfekt farkost... allt är så perfekt så.. ens religionstolkning är bara sååååå perfekt så.

varför tar då inte ALLA varsin gisten eka och börjar ro med en åra.. och samtalar-med-gud. om vilken kurs som gäller?

nej, för att det kan vara tecken om att man är bakom flötet, att bli så akterseglad av religiös fanatik att börja förhärliga till slut vilken yttring som helst : men det är ändå religionsanknutet. Det som är själva tbe core, i denna tråd.. att s¨många inte vill och inte kan och inte ens orkar, ta debatter elelr åtminstonde hjälpa de akterseglade som inte längre kan hjälpa sig själv.

Jaha!
Citera
2015-08-25, 22:58
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Vad med könsomskärning? Mentalt vaket att på fullaste allvar, säga att gud-vill-att-jag-ska-ingå-förbund med honom så...

Steget till att ge sig på flickor och karva i deras underliv för att förska ta bort deras njutning, är det inte religionsanknutet? Med tydlig koppling till gudsillusion?

Really? isf får du förklara vad du vet om gudskänning , som vi.. som du nu vet "är" ateist (men skulle man aldrig lägga ut om sig att sakna gudstron.. skulle det inte gå att polarisera så hårt som ändå görs, med att inte så vi tolkar gud, tolknings-rundorna.. med därmed att friställa sig från ansvar?

En skapargud, med ens heliga attribud förpliktigar.

Gud, är alltså en varelse av något slag skapat ALLT liv, detta enligt dem som säger sig vara konfessionellt troende och trogna gudstron, inte som du om du ursäktar ett moment, hoppa som en hoppjärka och iaf ärligt ha sagt att du är en sate som syndat för mycket att kunna sälla dig till de, som försöker leva upp till sin gudsförklaring och leva så optimalt humankristligt värdigt det går, och hålla ord.

Det finns troende som vet med sig att ha levt i mörker, men av alla dem, sitter inte alla och bannar dem som inte lever i rännsten och tittar ut och tycker att antingen ska alla leva i rännsten eller alla sitta matade och med bibel i hand, och därmed ha det som kriterie för att vara " god och välkommen till nästa anhalt, som DE tror på"

Alla säger sig inte äga kännedom om guds intention, man behöver inte hårt förkasta, med mindre man är antiteist eller antikrist.. det är hävdandet att så länge man tror å gud, kan man inte ha fel och därmed vara-en-god-människa, , kan inte bli mindre fel...

har sett alltför många elaka styggingar , stå där falskt med sin bok och rollspelat. Alla är inte mentalsjuka, av dessa.. men visst har de en märkligt uttalad slags sociopatisk nerv i sig, att ens ställa sig på det viset och direkt utnyttja det okända.. eftersom jag ändå vill mena att guds natur är helt okänd.

Gud, är ett namn... det går att skapa ett namn och förhålla sig till det som en egenskap genom att fylla i en massa värden... men..

Det är också bevisat att simulerad kärlek, frigör faktiskt hormoner - apor men tyvärr också människor, som berövats beröringens (mental beröring/stimulering räknas) , betydelse.. tappar förmågan att älska och tynar... de överlever inte utan den viktiga beröringen (sensorisk deprivation)

Man kan alltså simulera fram en kärlekskraft och så sett frigöra människors annars dåliga motivation eller sämre livslust, då mänskliga historiken visar på helt fruktansvärt enormt massa konflikter och konfliktskapande : en illusion är därför också av godo... men inte alltid, det kan också övertolkas och missbrukas - så uppfattar jag temat i denna tråd även om rubriken är missvisande och mkt hårddragen, det håller jag med om!

....................

Religion som ett slags överförbruk och til slut misstolkning av livet självt, där normala sinnessinteraktionen MÅSTE fortsatt förhålla sig någorlunda nyktert men inte alltid gjort.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-08-25 kl. 23:04.
Citera
2015-08-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ja då måste man välja sida.
Vad fungerar bäst ??
Hat? Kärlek?? egoism eller givmildhet ??
Lögner eller sanning om sig själv.
Politik är den största terrorgruppen med massor av psykopater.
Man måste vara en del av lösningen och inte en del av problemet ..
Skulle var och en se sig själv , så skulle det vara bättre på vår jord .. Helt säker på det.
Precis. Och där är religion ett hinder. Många politiker i världen som är religiösa.....
Vad som fungerar bäst beror på vad man vill uppnå. Vill du styra folk,utan att ha något själv att komna med,så är religion perfekt.
Citera
2015-08-25, 23:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Precis. Och där är religion ett hinder. Många politiker i världen som är religiösa.....
Vad som fungerar bäst beror på vad man vill uppnå. Vill du styra folk,utan att ha något själv att komna med,så är religion perfekt.

Människan är det största hindret.
Citera
2015-08-25, 23:52
Medlem
Citat:
Människan är det största hindret.
Självklart. Utan människor så hade vi inte denna diskusion.
Förstår inte varför du påstår denna självklarhet jämnt?
Citera
2015-08-26, 00:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Självklart. Utan människor så hade vi inte denna diskusion.
Förstår inte varför du påstår denna självklarhet jämnt?
Inte? Nähä !!
Vad vill du prata om då?
Apor och mentalsjukdomar?
Apor och religion?
Vi pratar om oss människor och vilka vi tror oss vara i denna dysfunktionella värld.
Världen är sjuk och människan är symptombärare.
Alla vill smita undan ansvaret.
Det är religiösas fel , det är mäns fel, det är ateister fel, det är Guds fel osv.
Men sanning är att människan är skyldig till alla problem som finns.Och inom alla områden ..
Citera
2015-08-26, 00:45
Medlem
Citat:
Inte? Nähä !!
Vad vill du prata om då?
Apor och mentalsjukdomar?
Apor och religion?
Vi pratar om oss människor och vilka vi tror oss vara i denna dysfunktionella värld.
Världen är sjuk och människan är symptombärare.
Alla vill smita undan ansvaret.
Det är religiösas fel , det är mäns fel, det är ateister fel, det är Guds fel osv.
Men sanning är att människan är skyldig till alla problem som finns.Och inom alla områden ..
Ja,nu sa du det igen. Självklart är människan det största problemet. Frågan är varför? Och där kommer religion in och är en del av problemet. Religion är svår att ifrågasätta för dom som tror. Vi kan försöka få bort elaka ledare. Ha omval eller avsätta dom. Sluta lyssna på dom. Det fungerar inte lika med Gud.
Citera
2015-08-26, 01:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja,nu sa du det igen. Självklart är människan det största problemet. Frågan är varför? Och där kommer religion in och är en del av problemet. Religion är svår att ifrågasätta för dom som tror. Vi kan försöka få bort elaka ledare. Ha omval eller avsätta dom. Sluta lyssna på dom. Det fungerar inte lika med Gud.

Tycker jag inte men om du kommer till mig och säger : : hörru din förbannade religiösa idiot hur fan kan du tro på Gud?
Eller:: he,he he har Jesus gått på vattnet idag?
Förstår Du? Det är inte att ifrågasätta ..
Det är övergrepp, hån och ingen egen självkritik ..
Nej Gud kan du inte bemästra. Kanske därför han valt att verka i det dolda och genom ordet.
Citera
2015-08-26, 01:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Kan direkt också ta bort en fördom du levererade i din kommentar.
Tro är just att ifrågasätta Gud.
Man stannar upp, vad sjutton står det egentligen ?
Kan det vara si, kan det vara så ?
Intresset har väckts.
Bryr man sig inte så ser man endast texten och inget mer än så.
Tro är inte att sitta självbelåtet sanningsenlig .
Med tro kommer också tvivel .
Svårt att tro kan jag tycka.
Lättare att bara ruska på huvudet och säga så här är det, odiskuterbart,fakta, belägg, skönt, himlen är
Blå, träden har klorofyll , jag är en Ap ättling.
När man tror måste man se sig själv vilket man vill eller inte.
Så ser då jag på saken som varit ateist dessutom ..
Citera
2015-08-26, 07:29
Medlem
Citat:
Kan direkt också ta bort en fördom du levererade i din kommentar.
Tro är just att ifrågasätta Gud.
Man stannar upp, vad sjutton står det egentligen ?
Kan det vara si, kan det vara så ?
Intresset har väckts.
Bryr man sig inte så ser man endast texten och inget mer än så.
Tro är inte att sitta självbelåtet sanningsenlig .
Med tro kommer också tvivel .
Svårt att tro kan jag tycka.
Lättare att bara ruska på huvudet och säga så här är det, odiskuterbart,fakta, belägg, skönt, himlen är
Blå, träden har klorofyll , jag är en Ap ättling.
När man tror måste man se sig själv vilket man vill eller inte.
Så ser då jag på saken som varit ateist dessutom ..
Du och dina fördomar....
Dom flesta som tror på en gud ifrågasätter inte han tillräckligt mycket,anser jag. Istället förskönar dom Gud och heliga texter,för att få Gud att verka mindre hemsk. Du får gärna kalla det fördomar,men både du och jag vet att så är fallet. Nästan alla har en undanflykt redo , när Guds hemskheter tas upp.
Ibland har fördomar en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in