Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Se sanningen Kiss också. Det är inte sant att religioner ställt till med mer än något annat.
Världskrig och allt sjukt som pågått samt pågår handlar ej om religion utan om egoismen, rädsla, hat och vansinne utan dess like.
Jo det finns mycket sanning i att islam legitimerat män att hålla kvinnor som HUSGETTER, fjättrade mentalt våldtagna och därpå fungernde som AVELSKOSSOR, därtill kusingiften : i gudstrons namn.
Sorry , men ska du förhålla dig vuxet i ämnet när och hur, tenderar en gudstro.. att långsamt men säkert försnilla människokvaliteten... ?
Hur? vill du inte på vuxet sätt våga närma dig de psykologiska ABER, som finns inflätat i många troskulturer, ska du kanske inte sitta och låtsas att alla-är-lika-goda-kålsupare
det finns gott om religiösa som vittnat om vad ett gudsförhärligande kan skapa för negativa spiraler och hur det faktiskt kan infektera och tränga undan, männniskors annars både kunskap och förmåga att leva normalt, men där gudsproppen.. förmörkar allt. tills många blir desillusionerade
sitter du på allvar och förnekar att desillusioner finns? isf vänligen byt tråd är du snäll.
eller inse att flashback är fel forum för dig.
i yttrandefrihetligt landkskap, är det kanske förbjudet att på grundskolenivå yppa, att det finns farliga tendenser där man hänvisar folk att söka -sig-till-gud som vardagsmat. men detta är inte grundskolans förlängda sal, det är ändå 18-års gräns.
nej forum, betyder inte att man personligt chattar, det finns chatforum med den s.k sociala interaktionen, detta forum (men jag kan ha fel.. har jag? isf rätta mig) är inget utprglat chat-forum, per se.
därför "känslan att min känsla inte tycks om, och dummadummadej-genmälen, blir lite malplacerat, det är tillräckligt svårt att bemöta en sinnessjuk labil gudsivrare, med jag-är-också-liakdum och en fanochhansskit, ja jodå.. du kanske menade att ingen är perfekt..
men oj, vilken insikt.. är det en slags livsdevis? att komma ihåg, att man INTE är perfekt? för att betona DET?
har det med topic att göra?
jag tycker att topic har med havererad gudsseglats att göra, när man upptäcker att man befinner sig i gisten eka på öppet hav, och inte ens menar att man mer än sitter i helt perfekt farkost... allt är så perfekt så.. ens religionstolkning är bara sååååå perfekt så.
varför tar då inte ALLA varsin gisten eka och börjar ro med en åra.. och samtalar-med-gud. om vilken kurs som gäller?
nej, för att det kan vara tecken om att man är bakom flötet, att bli så akterseglad av religiös fanatik att börja förhärliga till slut vilken yttring som helst : men det är ändå religionsanknutet. Det som är själva tbe core, i denna tråd.. att s¨många inte vill och inte kan och inte ens orkar, ta debatter elelr åtminstonde hjälpa de akterseglade som inte längre kan hjälpa sig själv.