Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2812757-osakert-om-bevisen-haller-vid-rattegang
På måndagen bekräftade åklagare Lars Göran Wennerholm att blodspår från den 35-årige mannen påträffats på Lisa Holms tillhörigheter, bland annat på mobiltelefon.
Har jag missat detta? Ni kanske redan har sett det!

Jag har inte sett någon annan uppgift om att NB DNA har hittats på Lisas mobiltelefon, intressant tycker jag. Det knyter honom till händelsen med Lisa tycker jag.
Finns det någon rimlig chans att till exempel lillebror eller frun har dödat Lisa utan att avsätta sitt DNA på Lisa eller tillhörigheter och att NB rings in för att ta hand om offret? Jag vill bara kunna utesluta det.
Att frun har hjälpt NB att dölja mordet för att skydda sin man och nu i efterhand också verkar ha en normal relation till sin man verkar ju inte riktigt klokt tycker jag. Varför skulle hon skydda en mördare, varför vill hon fortsätta att ha en relation till en mördare, är hon psykiskt störd tro?
Det klingar rimligare att NB skyddar frun, det är bara en känsla jag har, men jag tror i nuläget att NB är mördaren.
Vet vi något om brödernas eventuellt militära bakgrund?
Om det stämmer att Lisa sände ett sms med innebörden att hon
strax ska köra hem tycker jag tyder på att hon känner att hon har dröjt något med att påbörja sin hemresa, oklart varför i så fall, men jag gissar på att hon kan ha stått och pratat med NB en stund, och nu svär jag förmodligen i kyrkan i vissas ögon, men jag är inte helt övertygad om att NB och Lisa inte har träffat varandra tidigare.