Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-25, 01:52
  #5269
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelindaK
Hejsan!
Jag söker efter kriminalserier liknande Rizzoli & Isles & Castle. Kriminalare med en gnutta komedi helt enkelt. Vill även ha ett avslutat fall i varje avsnitt.
Kan även tänka mig serier utan den dära gnuttan komedi, så som CSI & Criminal minds.

Tack på förhand!

NCIS, finns med olika spinoffs också.
Citera
2015-07-26, 22:20
  #5270
Medlem
Tomatns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelindaK
Hejsan!
Jag söker efter kriminalserier liknande Rizzoli & Isles & Castle. Kriminalare med en gnutta komedi helt enkelt. Vill även ha ett avslutat fall i varje avsnitt.
Kan även tänka mig serier utan den dära gnuttan komedi, så som CSI & Criminal minds.

Tack på förhand!

White collar är grym.
Citera
2015-07-27, 02:52
  #5271
Medlem
Karaktärerna är otroligt viktiga för mig. De är nästan viktigare än själva handlingen. Vilket gör att jag har svårt för vissa saker, tex att alltför många lämnar serien och det kommer in många nya. Eller när jag inte bryr mig ett skit om karaktärerna trots att handlingen är helt okej.

Trots att karaktärerna är viktiga, så vill jag inte följa själva personerna så sett. Jag vill inte ha en massa drama, intriger, personliga problem och liknande. Det är intressantare att se vad de gör, snarare än vilka de gör. Så jag vill hellre se när de jagar monster, är på rymmen, drar ut på äventyr, hamnar på en öde ö och försöker överleva och hitta sätt att komma därifrån, löser brott eller sysslar med något annat. Tips?
__________________
Senast redigerad av naturallime 2015-07-27 kl. 03:10.
Citera
2015-07-27, 03:45
  #5272
Medlem
waikikiis avatar
Något som You're the worst eller Weird loners som jag just såg klart, kommdi eller behöver inte vara men något runt udda personligehter.
Citera
2015-07-27, 23:34
  #5273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Något som You're the worst eller Weird loners som jag just såg klart, kommdi eller behöver inte vara men något runt udda personligehter.

Happy Endings kanske?
Citera
2015-07-31, 15:21
  #5274
Medlem
Fredddaans avatar
Då var det dags igen att hitta en ny TV-serie. Har de senaste dagarna tittat runt lite efter en ny serie men har inte hittat någon, så tänkte be om lite hjälp. Såg precis klart säsong 3 av Orange Is The New Black, som var helt okej men inte jättebra.

Jag vet inte riktigt vad jag letar efter, men ser gärna att den inte är så ny att det bara finns en säsong. Har nämligen tänkt se Bloodline men det lär gå på en vecka max. Vill alltså ha en serie med flera eller många säsonger. Får gärna finnas på Netflix eller Viaplay så jag kan se på TV:n men det är inget krav.

Tycker om alla möjliga typer av serier, men brukar ha svårt för science fiction, fantasy och när det blir för mycket action. Gillar smarta huvudkaraktärer som i Prison Break och White Collar.

Serier jag sett och gillar:
Vänner 10/10
One Tree Hill 9/10
Prison Break 8/10
Dexter 8/10
White Collar 8/10
The Big Bang Theory 8/10
Suits 8/10
Lost 7/10
Breaking Bad 7/10
Orange Is The New Black 6/10
Two and a Half man 6/10

Serier jag börjat se men inte fastnade för:
Scrubs
Entourage
New Girl
Chuck
Glee
HIMYM
Gossip Girl
Heroes
Citera
2015-07-31, 17:56
  #5275
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Då var det dags igen att hitta en ny TV-serie. Har de senaste dagarna tittat runt lite efter en ny serie men har inte hittat någon, så tänkte be om lite hjälp. Såg precis klart säsong 3 av Orange Is The New Black, som var helt okej men inte jättebra.

Jag vet inte riktigt vad jag letar efter, men ser gärna att den inte är så ny att det bara finns en säsong. Har nämligen tänkt se Bloodline men det lär gå på en vecka max. Vill alltså ha en serie med flera eller många säsonger. Får gärna finnas på Netflix eller Viaplay så jag kan se på TV:n men det är inget krav.

Tycker om alla möjliga typer av serier, men brukar ha svårt för science fiction, fantasy och när det blir för mycket action. Gillar smarta huvudkaraktärer som i Prison Break och White Collar.

Serier jag sett och gillar:
Vänner 10/10
One Tree Hill 9/10
Prison Break 8/10
Dexter 8/10
White Collar 8/10
The Big Bang Theory 8/10
Suits 8/10
Lost 7/10
Breaking Bad 7/10
Orange Is The New Black 6/10
Two and a Half man 6/10

Serier jag börjat se men inte fastnade för:
Scrubs
Entourage
New Girl
Chuck
Glee
HIMYM
Gossip Girl
Heroes


Sherlock

Modern Family

House

The Mentalist

Weeds

Oz

Någon där kanske
Citera
2015-07-31, 22:52
  #5276
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Då var det dags igen att hitta en ny TV-serie. Har de senaste dagarna tittat runt lite efter en ny serie men har inte hittat någon, så tänkte be om lite hjälp. Såg precis klart säsong 3 av Orange Is The New Black, som var helt okej men inte jättebra.

Jag vet inte riktigt vad jag letar efter, men ser gärna att den inte är så ny att det bara finns en säsong. Har nämligen tänkt se Bloodline men det lär gå på en vecka max. Vill alltså ha en serie med flera eller många säsonger. Får gärna finnas på Netflix eller Viaplay så jag kan se på TV:n men det är inget krav.

Tycker om alla möjliga typer av serier, men brukar ha svårt för science fiction, fantasy och när det blir för mycket action. Gillar smarta huvudkaraktärer som i Prison Break och White Collar.

Serier jag sett och gillar:
Vänner 10/10
One Tree Hill 9/10
Prison Break 8/10
Dexter 8/10
White Collar 8/10
The Big Bang Theory 8/10
Suits 8/10
Lost 7/10
Breaking Bad 7/10
Orange Is The New Black 6/10
Two and a Half man 6/10

Serier jag börjat se men inte fastnade för:
Scrubs
Entourage
New Girl
Chuck
Glee
HIMYM
Gossip Girl
Heroes
Otroligt att du inte har sett The OC om du plöjt One tree hill tex hehe
Citera
2015-07-31, 23:16
  #5277
Medlem
Fredddaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Sherlock

Modern Family

House

The Mentalist

Weeds

Oz

Någon där kanske

Tack! Ska kolla närmre på dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Otroligt att du inte har sett The OC om du plöjt One tree hill tex hehe

Har tänkt se den serien många gånger men har inte blivit av. Är just nu lite mer sugen på en annan typ av serie men The OC måste jag se någon gång också - hört mycket gott om den serien. Tack för förslaget!
Citera
2015-08-01, 16:50
  #5278
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Tack! Ska kolla närmre på dessa.



Har tänkt se den serien många gånger men har inte blivit av. Är just nu lite mer sugen på en annan typ av serie men The OC måste jag se någon gång också - hört mycket gott om den serien. Tack för förslaget!
Ja synd att du inte sett den då den gick på TV för flera år sedan, riktig nostalgitripp varje gång för mig då man kikar på den nu för tiden! Blue mountain state är annars skön. Sett halva säsongen av Last man on earth och den är ok.. rolig men ändå rätt begränsad pga sin handling
Citera
2015-08-24, 23:01
  #5279
Avstängd
DonVanbergs avatar
Har de senaste veckorna snöat in helt på Community och dragit igenom första säsongen direkt, undrar nu om det finns nån liknande humor/drama-serie som man kan variera med. Skön humor, intressanta karaktärer och lite kärleksdrama emellanåt vore att önska. Har redan sett BMS 2-3 gånger, för övrigt.
Citera
2015-08-25, 21:34
  #5280
Medlem
Hej!

Aldrig varit någon riktig serietittare men nu har jag flyttat till ny lägenhet utan något annat än gratiskanalerna så har inte så mycket val längre.

Skulle vara väldigt tacksam för tips på serier att kolla på, gärna ganska lättsmälta och inte allt för läskiga/äckliga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback