2015-08-25, 17:26
Medlem
cacas avatar
De har visst tillsatt en grupp på 13 poliser för reda ut vad som hänt?? Borde det inte räcka med en polis som toppsar de av manligt kön boende på mälarblick. en som bor i Strängnäs och har insikt uppgav till mig att våldtäkterna ägt rum i närområdet kring förläggningen mot gångväg vid svenska arenan som ligger mitt emot mälarblick. Enl ännu mer obekräftade samt vad en del skrivit så ska det handla om att det är boende. På förläggningen som ska vara inblandade, polisen tiger av nån "anledning"???

Hörde även att det finns någon som via Facebook bjuder in folk eller hur det fungerar, Tydligen någon protest av något slag, nu på lördag ??? Utgår från kommunhuset ut till platsen för våldtäkterna och ja nått, någon här som har mera koll på om/när den sker??? ( lever utan Facebook )
Senast redigerad av caca 2015-08-25 kl. 17:51.
Citera
2015-08-25, 17:46
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Tråden handlar om ett specifikt brott.

Generella diskussioner som tangerar ämnet kan avhållas i Politik inrikes eller Integration och invandring.

/Mod
Citera
2015-08-25, 17:51
Medlem
brr--vadjagfrysers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
De har visst tillsatt en grupp på 13 poliser för reda ut vad som hänt?? Borde det inte räcka med en polis som toppsar de av manligt kön boende på mälarblick. en som bor i Strängnäs och har insikt uppgav till mig att våldtäckterna ägt rum i närområdet kring förläggningen mot gångväg vid svenska arenan som ligger mitt emot mälarblick. Enl ännu mer obekräftade samt vad en del skrivit så ska det handla om att det är boende. På förläggningen som ska vara inblandade, polisen tiger av nån "anledning"???

Hörde även att det finns någon som via Facebook bjuder in folk eller hur det fungerar, Tydligen någon protest av något slag, nu på lördag ??? Utgår från kommunhuset ut till platsen för våldtäckterna och ja nått, någon här som har mera koll på om/när den sker??? ( lever utan Facebook )

Det är en protest mot våldet i Strängnäs. De ska gå genom staden, över bron och ut till asylboendet med plakat. Promenaden sker på torsdag.
Citera
2015-08-25, 17:54
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brr--vadjagfryser
Det är en protest mot våldet i Strängnäs. De ska gå genom staden, över bron och ut till asylboendet med plakat. Promenaden sker på torsdag.

Ahh tack, då vet jag att det var någon slags form av protest som var på g,,,,
Citera
2015-08-25, 17:56
Medlem
Man kan ju säga så här - om polisen tillsätter 13 man för att utreda brottet då är det ett omfattande, grovt och hänsynslöst brott utfört av flera gärningsmän.

"Dubbel gruppvåldtäkt" kanske blir ett nytt uttryckt vad det lider.

Undra varför media varit så tysta om brottet när polisen samtidigt är 13 som utreder?

Det här skall grävas i.
Citera
2015-08-25, 17:57
Medlem
Strängnäsborna kan pusta ut. Kommunen skall genomföra en trygghetsvandring i området.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...n-kan-ses-over

Skall de vandra där varje kväll som en patrull eller hur menar de? Vill inte bli plus-kund..
Citera
2015-08-25, 17:58
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
De har visst tillsatt en grupp på 13 poliser för reda ut vad som hänt?? Borde det inte räcka med en polis som toppsar de av manligt kön boende på mälarblick. en som bor i Strängnäs och har insikt uppgav till mig att våldtäkterna ägt rum i närområdet kring förläggningen mot gångväg vid svenska arenan som ligger mitt emot mälarblick. Enl ännu mer obekräftade samt vad en del skrivit så ska det handla om att det är boende. På förläggningen som ska vara inblandade, polisen tiger av nån "anledning"???

Hörde även att det finns någon som via Facebook bjuder in folk eller hur det fungerar, Tydligen någon protest av något slag, nu på lördag ??? Utgår från kommunhuset ut till platsen för våldtäkterna och ja nått, någon här som har mera koll på om/när den sker??? ( lever utan Facebook )

13 poliser låter mycket om det inte är så att man ska skydda de boende på "Mälarblick" från mörka krafter eller rena hämndaktioner. Någon i tråden hade ju hört (i andra- eller tredjehand) att pappan till våldtäktsoffret varit beredd att ge sig dit med skjutvapen för att skapa rättvisa. Toppning pågår säkert som en del i den tekniska undersökningen får man förmoda.

Edit: Topsning heter det väl.
Senast redigerad av FastRabbit 2015-08-25 kl. 18:20. Anledning: Felstavning
Citera
2015-08-25, 17:59
Medlem
brr--vadjagfrysers avatar
Citat:
Ahh tack, då vet jag att det var någon slags form av protest som var på g,,,,

Gruppen börjar få kritik nu. "Hur kan ni gå till just den platsen? Fattar ni inte att det finns hur många rädda flyktingar som helst där?" Nu får man kritik när man ska promenera mot våldet.
Citera
2015-08-25, 18:00
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Strängnäsborna kan pusta ut. Kommunen skall genomföra en trygghetsvandring i området.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...n-kan-ses-over

Skall de vandra där varje kväll som en patrull eller hur menar de? Vill inte bli plus-kund..

Bara en gång.

Det blir väl saft och bullar till alla och sen gruppkram.

Sen går livet vidare i Trygga Sverige.
Citera
2015-08-25, 18:09
Medlem
Jag har inte facebook. Vilken tid på torsdag är vandringen?

Jag tror att polisen gör bäst i att arbeta fortare än dom någonson gjort. Det kokar över i strängnäs nu.
Citera
2015-08-25, 18:13
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Jag har inte facebook. Vilken tid på torsdag är vandringen?

Jag tror att polisen gör bäst i att arbeta fortare än dom någonson gjort. Det kokar över i strängnäs nu.

Tillställningen pågår mellan 18.00-23.00

Lite trevligt mingel eftersom de boende på asylboendet också kommer delta.

Snacka om krutdurk!!!
Citera
2015-08-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Tillställningen pågår mellan 18.00-23.00

Lite trevligt mingel eftersom de boende på asylboendet också kommer delta.

Snacka om krutdurk!!!

Har du länk till facebookgruppen som skall vandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in