2015-08-24, 23:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alskovich
Ska man köpa denna nu?

Om du förstår vad det är du köper och att det kan vara ett pump n dump-case så visst. Själv kommer jag aldrig köpa FPC.

Aktier ska man väl försöka köpa på botten och inte på toppen?
2015-08-25, 00:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag stannar kvar i alla fall initialt. Mycket märkligt beteende av zorb som sagt och hans trovärdighet är som bortblåst hos mig. Pump and dump var det tyvärr för zorbs del, där kan jag inte annat än hålla med kurt-sune. Jävligt besviken!
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-08-25 kl. 00:18.
2015-08-25, 00:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag stannar kvar i alla fall initialt. Mycket märkligt beteende av zorb som sagt och hans trovärdighet är som bortblåst hos mig. Pump and dump var det tyvärr för zorbs del, där kan jag inte annat än hålla med kurt-sune. Jävligt besviken!

Jag kan inte lova något då den kan säkert gå upp mer. Men sättet folk haussar aktien är inte friskt just nu.

Jag har sett beteendet så många gånger förr. Och det slutar alltid förr eller senare i en stor besvikelse.

Modeaktier ska man hålla sig borta ifrån. Det är det bästa råd jag kan ge...
2015-08-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du måste lära dig att spara och vara uthållig. Varför inte börja med avanza zero med det du har råd att avvara varje månad? när kapitalet ökar byter du till aktier och köper investmentbolag exempelvis.

Vill du bli rik snabbt kan du väl annars köpa lotter? Problemet med dagens ungdom är att de har för bråttom med att bli rika. Att bli rik handlar om att vara extremt snål mot sig själv och spara smart.

Använd gratisfonderna!
Definiera gärna vad rik är för dig.

Sedan vet jag inte varför den ena måste utesluta den andra. Det är fullt möjligt att investera i "säkra aktier" och spekulera samtidigt.
Förstår inte varför det inte skulle vara möjligt att spekulera med 10% av kapitalet och placera resterande 90% i säkra utdelningsbolag. Speciellt när man har åldern på sin sida.

Sedan så vet jag inte vad avkastningen är på dina så kallade "säkra" aktier men skulle anta att det är runt 10-15% årligen max om utdelningen är inräknad.
Räknar man utifrån 12% avkastning så kommer du efter 30 år ha ungefär 6 miljoner om ditt kapital i början var 200 000kr.

Om man sedan tror att aktierna kommer stiga varje år utan att hamna på röda siffror några av de 30 åren så lever man i utopi, enligt mig.
Tror därför det är mer sannolikt att man har mindre än 6 miljoner efter 30 år.
Att ha 6 miljoner är långt ifrån rik enligt mig. Visst det är mycket pengar, men du är inte rik.

Vad jag vill ha sagt är att för att bli rik så måste man ta risker ibland. Menmen, detta är enbart mina åsikter. Kan som sagt ha fel.
2015-08-25, 00:36
Medlem
Mercinhos avatar
Nexus bilden tyder på FPC avläsare.
http://www.engadget.com/2015/08/24/huawei-nexus-leak-camera-hump/
2015-08-25, 03:26
Medlem
Citat:

Nu ska inte jag sitta här och desperat försöka lugna ner eller lura mig själv, men hur tänkte du när du skrev det där? Att Zorb väljer att -tillfälligt- dra sig ut ur FPC i stormiga börstider är ett rationellt beslut. Till skillnad från dig anser jag, tvärtom, att Zorbs trovärdighet är högre nu när han till och med väljer att "offentligt" gå ut med att han dragit sig ur FPC tillfälligt. Dessutom med en logisk förklaring. Detta menar jag bekräftar att Zorb inte upphaussat kursen. Hen skriver ju själv att hen endast "parkerat sig".

Jag är helt övertygad om att FPC har en ljus tid framför sig och att aktien kommer att stiga med ett par 100% inom ett år. Möjligen skulle en fet börskrasch kunna -fördröja förloppet- men oavsett vilket, kommer aktien att nå dit.

Android pay = Goolge = Nexus = FPC
Visst lär väl autentiseringen ske med hjälp av fingeravtryck vid betalningar genom mobiltelefonen?
2015-08-25, 04:30
Medlem
JoeL431s avatar
Ser ut som fortsatt ras vid åtminstone öppning imorgon, om Shanghai-krisen ekar vidare..

Efter den svarta måndagen fortsätter raset.
Shanghaibörsen fick en mardrömsöppning och föll med 6,4 procent, skriver CNBC.

AB
2015-08-25, 05:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alskovich
Ska man köpa denna nu?
Nej, den kommer sjunka än mer.
2015-08-25, 05:59
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Nu ska inte jag sitta här och desperat försöka lugna ner eller lura mig själv, men hur tänkte du när du skrev det där? Att Zorb väljer att -tillfälligt- dra sig ut ur FPC i stormiga börstider är ett rationellt beslut. Till skillnad från dig anser jag, tvärtom, att Zorbs trovärdighet är högre nu när han till och med väljer att "offentligt" gå ut med att han dragit sig ur FPC tillfälligt. Dessutom med en logisk förklaring. Detta menar jag bekräftar att Zorb inte upphaussat kursen. Hen skriver ju själv att hen endast "parkerat sig".

Jag är helt övertygad om att FPC har en ljus tid framför sig och att aktien kommer att stiga med ett par 100% inom ett år. Möjligen skulle en fet börskrasch kunna -fördröja förloppet- men oavsett vilket, kommer aktien att nå dit.

Android pay = Goolge = Nexus = FPC
Visst lär väl autentiseringen ske med hjälp av fingeravtryck vid betalningar genom mobiltelefonen?
Snyggt, du har högre iq än 90% av alla här! Riktiga tomtenissar, en sak om jag baissat ned fpc men nu sålde vi av rubbet. Min krets ligger inte inne med allt i fpc, de har plockat alla fonder och allt som är knutet till börsen.

Eller har jag skrivit att fpc ska ned till botten och stanna där? Nej, fpc ska upp över tid men börsen slår hårt nu och jag vill se åt vilket håll trenden kommer ta rikte mot men kolla upp FA på börsen i allmänhet så ökar den risken betydligt och då är man en pajas om man inte tillfälligt stannar till oavsett om man missar en uppgång eller inte.

Ni tror jag spelar lotto, men de som känner mig vet hur mycket säkerhet jag tar och risken nu är börsen och inte fpc.

Kan heller inte råda någon att sälja då jag inte själv är helt säker men det är inte en normal rörelse i olja, kina, dollar, Grekland och övriga börsen. Det är extremt stor osäkerhet som måste lugna ned sig över tid nu och ingen vet när det sker.

Lycka till
2015-08-25, 06:16
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Asian markets bounce off three-year lows

Bargain hunting looks like it has helped lift Asian shares.

The MSCI’s broadest index of Asia-Pacific shares outside Japan is up 1.7% after an initial dip to three-year lows, and Japan’s Nikkei index also erased most of its early losses after an initial drop of 4.3%. It’s currently up 1.1%.

Yukino Yamada, senior strategist at Daiwa Securities in Tokyo, said:

There appears to be buyback as many markets look oversold after panicky selling in the last few days. Even the shares that had little business ties with China were sold.

Hang Seng up 1.28%.

ASX200 up 2.19%.

Kospi up 1.62%.

However, China’s markets are still being sold. The Shanghai Comp is down 4.33%.

http://www.theguardian.com/business/live/2015/aug/25/asian-stock-markets-braced-for-steep-falls-after-wall-street-slump-live

lite återhämtning som det ser ut nu.
2015-08-25, 06:22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
http://www.theguardian.com/business/live/2015/aug/25/asian-stock-markets-braced-for-steep-falls-after-wall-street-slump-live

lite återhämtning som det ser ut nu.
Ja nu vänder det, bara shanghai av asienbörserna som inte är på plus.
2015-08-25, 06:54
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ja nu vänder det, bara shanghai av asienbörserna som inte är på plus.

Bra,kanske lite för tidigt men vi kan gå plus idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in