2020-09-01, 21:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
27 812 stämmer inte riktigt om du nu köpte 10.000 st för 14,6? Nåja, det verkar vara en bra indikator att köpa samtidigt när du gör det, var det inte samma sak med Kancera?

14,54 köpte jag för!

Ha! Ha! Ja Kancera och Metacon prickade jag men Bambuser och Prime Living behöver du inte vara avundsjuk på! Och inte Anoto heller men den köpte jag bara för att reta Alienfin!
2020-09-02, 09:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Svagt nedåt nu idag, de brände kanske av hela raketen igår?

Det behövs ju en jätteorder, eller fler, för att kursen ska rusa vidare.
2020-09-02, 10:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Svagt nedåt nu idag, de brände kanske av hela raketen igår?

Det behövs ju en jätteorder, eller fler, för att kursen ska rusa vidare.

Dagen är inte över än men vi har redan haft en riktig berg och dalbana i aktiekursen.

Det finns ett fundamentalt fel i ditt resonemang i att det måste komma in orders för att aktiekursen ska rusa.
Aktiekurser kan rusa på allt möjligt. Det räcker med att marknaden blir irrationell tex.
Framgång föder framgång och allt det där.
Om kurser rusade enbart på fundamenta så hade vi förmodligen aldrig haft bubblor.
2020-09-02, 11:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Dagen är inte över än men vi har redan haft en riktig berg och dalbana i aktiekursen.

Det finns ett fundamentalt fel i ditt resonemang i att det måste komma in orders för att aktiekursen ska rusa.
Aktiekurser kan rusa på allt möjligt. Det räcker med att marknaden blir irrationell tex.
Framgång föder framgång och allt det där.
Om kurser rusade enbart på fundamenta så hade vi förmodligen aldrig haft bubblor.

Sorry! Vet självklart att kurser rusar och rasar av minsta anledning, det såg vi igår, jag menar att en stabil långsiktig ökning av kusrsen måste backas av stabil orderingång och tillhörande vinster = utdelning.

Bolag likt Fing är i huvudsak förhoppningsbolag vilket de förblir till de börjar med regelbunden stabil aktieutdelning och det verkar inte ske än på många år.
2020-09-02, 11:09
Medlem
Lagerkommandants avatar
Det håller jag med om.

Vet inte om ni följer marknaden i USA (samt till viss del Asien) men där finns ju fenomenet zombi-bolag.
Fascinarande att se hur mycket pengar som snurrar i aktier där bolagen mer eller mindre helt stannat upp.
Blev lite off topic men säkert intressant att titta på för den som är intresserad av fenomenet.
2020-09-03, 17:23
Medlem
Lagerkommandants avatar
Vad är det som händer i aktien?
Började röra på sig 16:45. Ser inga nyheter i flödet.

Ser ut som UBS fick ett akut begär efter hundratusentals aktier... men varför?
MSE tog ju även dem rätt mycket på slutet.
Vi kanske får svaret imorgon eller i början av nästa vecka?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2020-09-03 kl. 17:38.
2020-09-03, 18:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vad är det som händer i aktien?
Började röra på sig 16:45. Ser inga nyheter i flödet.

Ser ut som UBS fick ett akut begär efter hundratusentals aktier... men varför?
MSE tog ju även dem rätt mycket på slutet.
Vi kanske får svaret imorgon eller i början av nästa vecka?

Mer än en gång har man sett kurser rasa efter uppenbart läckta uppgifter, det kan väl läcka positiva nyheter någon gång också? Kan det vara fallet nu?
2020-09-03, 18:36
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Mer än en gång har man sett kurser rasa efter uppenbart läckta uppgifter, det kan väl läcka positiva nyheter någon gång också? Kan det vara fallet nu?

Vi får se.
Jag tycker rörelsen var så anmärkningsvärd att jag håller det för sannolikt att det kan röra sig om läckta uppgifter den här gången. Sett samma mönster många gånger i olika aktier genom åren.
2020-09-03, 18:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vi får se.
Jag tycker rörelsen var så anmärkningsvärd att jag håller det för sannolikt att det kan röra sig om läckta uppgifter den här gången. Sett samma mönster många gånger i olika aktier genom åren.

Motsvarande i Braincool idag fast åt andra hållet. Ska bli kul att följa dessa bolag imorgon.
2020-09-04, 08:28
Medlem
Lagerkommandants avatar
Och som av en händelse kom det en nyhet/press release nu på morgonen.
Nästan så man kan tro att det här med aktier inte är en jämn spelplan.

Citat:
Fingerprint Cards launches next-gen T-Shape® (T2) for contactless biometric payment cards – fastest, smallest, most secure and cost-efficient solution on the market

Building on the success of market pilots and rollouts, and the knowledge from shipping over 1 billion sensors, the new combined sensor and software solution will reach a price below USD 3, and will enable global volume deployment of contactless biometric payment cards
Citat:
Fingerprint Cards AB has launched the second generation of its T-Shape sensor and software platform for contactless biometric payment cards. The new product solution, part of the FPC1300-series, delivers increased image quality and transaction speed as well as improved power efficiency by combining extensive R&D investment with key learnings from more than 20 market pilots and commercial rollouts.
Citat:
The result is a smaller sensor module with increased performance and power efficiency, enabling the most cost-effective biometric payment cards to be produced.

För hela releasen:
https://www.fingerprints.com/2020/09/04/fingerprint-cards-launches-next-gen-t-shape-t2-for-contactless-biometric-payment-cards-fastest-small est-most-secure-and-cost-efficient-solution-on-the-market-2009040600/
Senast redigerad av Lagerkommandant 2020-09-04 kl. 08:31.
2020-09-04, 16:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Jag reade ut mitt innehav under dagen på 17,20. Blev en bra slant.

Synd om mig som säljer på den här nivån
Nu kan resan mot nya höjder börja på riktigt när ni slipper dökött som mig.
Det är ofta så det fungerar med mina inhopp i teknikaktier.
2020-09-04, 16:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag reade ut mitt innehav under dagen på 17,20. Blev en bra slant.

Synd om mig som säljer på den här nivån
Nu kan resan mot nya höjder börja på riktigt när ni slipper dökött som mig.
Det är ofta så det fungerar med mina inhopp i teknikaktier.

Jag kör samma strategi! Jag ska lossa på lite över 20 kr, så den lär aldrig mer gå över 20 spänn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in