2015-08-25, 07:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Bra,kanske lite för tidigt men vi kan gå plus idag.
och nu är hongkong på plus oxå.
2015-08-25, 08:32
Medlem
Gaphalss avatar
Jag som helt ny på det här med aktier har en fråga till er som vet attans mycket mer.
Jag har en del aktier i Fp och ungefär samma summa placerat i Bull Fing.

Som jag förtått det så är det en hävstång på bull så att både ner och uppgång är X3.
Varför då inte satsa 100% på Bull om man nu tror att aktien ska gå upp ett par hundra %?
Vad är nackdelen med att ha ett Certifikat? Det kostar tydligen en avgift (som jag inte vet vad den är)
Efter nedgång som det varit nu så borde den ju vara värd lika mycket igen när aktien går upp igen?
2015-08-25, 08:49
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
Jag som helt ny på det här med aktier har en fråga till er som vet attans mycket mer.

Som jag förtått det så är det en hävstång på bull så att både ner och uppgång är X3.
Varför då inte satsa 100% på Bull om man nu tror att aktien ska gå upp ett par hundra %?
Vad är nackdelen med att ha ett Certifikat? Det kostar tydligen en avgift (som jag inte vet vad den är)
Efter nedgång som det varit nu så borde den ju vara värd lika mycket igen när aktien går upp igen?

Certifikat som Bull och Bear, är menade för kortsiktiga affärer. Ska du ha den för mer en några dagar , så är det typ , "defeats det purpose".

Urholkningen är också en annan faktor. Du borde posta din fråga i certifikat tråden i värdepapper forumet.
2015-08-25, 09:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Direkt uppgång gårdagens förlust +7%. Sälj nu inte!!
2015-08-25, 10:25
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Direkt uppgång gårdagens förlust +7%. Sälj nu inte!!
Det ser bra ut.

Det ser ut som att det finns motstånd mellan 233-234
2015-08-25, 10:40
Medlem
JoeL431s avatar
Ser ut som en positiv trend än.

För skoj skull, vad stänger vi på ikväll?

Sticker ut näsan och säger 231:-. Köpkraften verkar oslagbar.
2015-08-25, 10:54
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ser ut som en positiv trend än.

För skoj skull, vad stänger vi på ikväll?

Sticker ut näsan och säger 231:-. Köpkraften verkar oslagbar.

Tror det är lite väl optimistiskt.
2015-08-25, 12:27
Medlem
ententsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Tror det är lite väl optimistiskt.
I second that! Tror den kommer hålla sig runt 22-23 kronor. Men i alla fall stänga blått.
2015-08-25, 13:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Idag stänger vi på 241 minst! FING har ingen anledningen att backa nu när marknaden har stabiliserats. USA kommer att explosionsöppna på blått!
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-08-25 kl. 13:38.
2015-08-25, 15:02
Medlem
Härlig uppgång idag och en stark trend. Vi har dock tung resistans vid 235. Tror vi touchar 235 men inte att vi bryter igenom. 230 var tufft nog att bryta igenom. Tror vi stänger strax under 235 och att det i morgon blir rekyl. OMXs30 sjönk så pass mycket i går att folk i dag valde att köpa in sig på dipparna. Tror på att många gör vinsthemtagningar i morgon i kombination med oro och att vi får en negativ trend. Hoppas bara att vi inte ska ner till 200-210 i morgon. 220 vore OK.

Jag är lekman inom TA men försöker träna. Ta det jag skriver med en STOR nypa salt.
2015-08-25, 15:27
Avslutad
Citat:

Utan att förklara. Men ifall man köpte certifikat igår när fingerprint låg i 233 kronor, så köpte man bull för 42kr. Men nu när den har sjunkit och återhämtat sig så har bull förlorat en del av sitt värde. Nu när man kan köpa fingerprint för 233kr igen, men bull ligger endast på 39,5kr.
2015-08-25, 16:00
Medlem
Citat:

En bra sida som förklarar hur ett cert. fungerar

Nackdelen är att om det skiter sig för aktien så tappar certet hela värdet och du kommer att göra en stor förlust när du säljer. En annan nackdel är att Fings volatilitet kan urholka värdet på certet på lång sikt. Men om den långsiktiga trenden håller i sig bör man kunna göra finfina pengar på detta cert. Det är iaf såhär jag förstått det.

Det jag undrar är hur pass lätt är det att sälja certet efter en kort tids (1-2 veckor) fin uppgång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in