2015-08-24, 20:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Randi är bara en skam för hela magi-svängen. Hur kan man som magiker göra en karriär på att demystificera och avslöja sina kollegor, försöka sabotera kollegors karriärer etc.
Vilken kollega har Randi försökt avslöja?
Citera
2015-08-24, 20:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inget av det påminner ens avlägset om Uri Gellers tricks.

Om det nu är så enkelt att göra Uri Gellers tricks, hur kommer det sig då att ingen kan vare sig återskapa/kopiera dem, eller göra dem bättre?

Hur kan du påstå det när du helt uppenbart inte kan ha hunnit köpa och titta igenom instruktionerna och lära dig tricken än?
Du är bara en simpel lögnare.
Citera
2015-08-24, 20:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Gellers mångmiljoner är kvitto nog på hans skicklighet och talang.

Och nej, du kan inte visa upp någon som kan göra Gellers tricks bättre än Geller kan.
Jag har inte sett något klipp som gör det bättre.

Vissa tricks gör sig bättre eller sämre på TV.
Men Gellers tricks hamnar i kategorin Gatu-magi.
Dvs det behövs inga attiraljer mer än magikern och objektet.

Randi är bara en skam för hela magi-svängen. Hur kan man som magiker göra en karriär på att demystificera och avslöja sina kollegor, försöka sabotera kollegors karriärer etc.

Randi avslöjar bara dem som är oärliga nog att inte erkänna att de sysslar med simpla tricks. De som skor sig på andra och lurar folk att tro att de har magiska egenskaper..
Citera
2015-08-24, 20:25
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilken kollega har Randi försökt avslöja?
Tråden handlar om Uri Geller. Varför spelar du allan istället för att delta seriöst?
Du har kanske missat det, men Uri Geller är världen främsta skedböjare. Randi däremot är en misslyckad oskicklig och avundsjuk Hobbex-magiker.
Citera
2015-08-24, 20:35
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Randi avslöjar bara dem som är oärliga nog att inte erkänna att de sysslar med simpla tricks. De som skor sig på andra och lurar folk att tro att de har magiska egenskaper..
Du vet uppenbarligen inte vad magi är, vilket syfte det har. Inte heller vet du något om den hederskodex som präglat magin ända sedan tidernas gryning.
Och vad gör Randi? Jo, bara för att han är misslyckad och oskicklig, aldrig fått det stora genombrott han så desperat hoppades på, så blev han galen av avundsjuka och försökte göra allt för att förstöra för sina kollegor. Han t.o.m. bröt - offentligt - magikernas hederskodex.
Hur någon ens avlägset kan beundra Randi är bortom min förmåga att förstå.
Uri Geller är förtjänt av varje miljon han tjänat in, för han har - med sin stora och outmanade skicklighet och talang - verkligen gjort skäl för magins själva syfte. Vilken är att skapa förundran och beundran, ge publiken an känsla av att det omöjliga är möjligt.

Och sen kommer den fule Randi där, och försöker spela viktigpetter.

Men han kan inte ens klara av att kopiera Gellers tricks!!!!
Hur simpelt är inte det av honom?

Det enda sätt man som magiker ska avslöja tricks på är genom att Ge Sken av att avslöja det - men i själva verket så är avslöjandet bara en avledning för att skapa ett ännu större under.

T.o.m. den tjocke i Penn & Teller berättar hur mycket han beundrar Uri Geller och hans skicklighet.
Citera
2015-08-24, 20:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Tråden handlar om Uri Geller. Varför spelar du allan istället för att delta seriöst?
Du har kanske missat det, men Uri Geller är världen främsta skedböjare. Randi däremot är en misslyckad oskicklig och avundsjuk Hobbex-magiker.
Det är en seriös fråga efter att du påstått att Randi försöker avslöja sina kollegor.

VILKEN KOLLEGA HAR RANDI FÖRSÖKT ATT AVSLÖJA?

Om du helt enkelt menar att Geller är en vanlig magiker utan övernaturliga krafter, så förstår jag vad du menar.
Det Randi vill visa, är att Geller INTE har övernaturliga krafter.

Diskussionen handlar inte om vem som är den skickligaste magikern, utan om Geller har paranormala krafter (läs trådstarten).
Senast redigerad av constant 2015-08-24 kl. 20:44.
Citera
2015-08-24, 20:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad magi är, vilket syfte det har. Inte heller vet du något om den hederskodex som präglat magin ända sedan tidernas gryning.
Och vad gör Randi? Jo, bara för att han är misslyckad och oskicklig, aldrig fått det stora genombrott han så desperat hoppades på, så blev han galen av avundsjuka och försökte göra allt för att förstöra för sina kollegor. Han t.o.m. bröt - offentligt - magikernas hederskodex.
Uri Geller är förtjänt av varje miljon han tjänat in, för han har - med sin stora och outmanade skicklighet och talang - verkligen gjort skäl för magins själva syfte. Vilken är att skapa förundran och beundran, ge publiken an känsla av att det omöjliga är möjligt.

Det enda sätt man som magiker ska avslöja tricks på är genom att Ge Sken av att avslöja det - men i själva verket så är avslöjandet bara en avledning för att skapa ett ännu större under.

T.o.m. den tjocke i Penn & Teller berättar hur mycket han beundrar Uri Geller och hans skicklighet.

Jag har inte påstått att Uri inte är skicklig, jag har överhuvud taget inte uttalat mig om Randi's skicklighet eller huruvida jag beundrar honom och allt du svamlar om. Vem bryr sig ens? Allt det är fullständigt irrelevanta för det vi diskuterar, nämligen huruvida Uri kan utföra paranormala konster eller om han är en "vanlig trollkarl" som utför helt vanliga trolleritricks men ljuger om det.

Att Uri inte har mod, vett och anständighet att erkänna att det är simpla illusioner gör att han i mina ögon förtjänar precis allt förakt och att han ber om att, och bör avslöjas.
Citera
2015-08-24, 21:02
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Du vet uppenbarligen inte vad tråden handlar om Ingen förnekar att Geller är duktig på det han gör. Men tråden handlar om att han påstås ha paranormala krafter, det verkar du ha missat.
Citera
2015-08-24, 21:11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är en seriös fråga efter att du påstått att Randi försöker avslöja sina kollegor.

VILKEN KOLLEGA HAR RANDI FÖRSÖKT ATT AVSLÖJA?

Om du helt enkelt menar att Geller är en vanlig magiker utan övernaturliga krafter, så förstår jag vad du menar.
Det Randi vill visa, är att Geller INTE har övernaturliga krafter.

Diskussionen handlar inte om vem som är den skickligaste magikern, utan om Geller har paranormala krafter (läs trådstarten).
Men om nu Randi "bara" försöker avslöja Gellers bristande metallböjande förmågor så gör han ju ett extermt dåligt jobb - för Randi har inte lyckats återskapa, kopiera, härma etc Uri Gellers tricks.

Randi har inte avslöjat Uri Geller. Randi har bara visat upp Andra tricks. Randi visade tex att man kan vifta med en böjd cykelnyckel och försöka lura betraktaren att man själv börjde den. Men jag har aldrig sett Uri Geller göra något sådant trick, har du?
Randi visade ett trick där han böjde en sked fram och tillbaka, för att sen plocka fram den bakom ryggen och byta ut den mot en annan vanlig, och sen därför lättare kunna böja den framför åskådare - Men jag har aldrig sett Geller göra det tricket.

Etc.

Randi visar upp ett antal tricks, men han visar inte upp Uri Gellers tricks.

Tills Randi faktiskt Kan återskapa Uri Gellers tricks föreslår jag att Randi slutar försöka sabotera för Uri Geller och hans publik.
Citera
2015-08-24, 21:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Men om nu Randi "bara" försöker avslöja Gellers bristande metallböjande förmågor så gör han ju ett extermt dåligt jobb - för Randi har inte lyckats återskapa, kopiera, härma etc Uri Gellers tricks.

Randi har inte avslöjat Uri Geller. Randi har bara visat upp Andra tricks. Randi visade tex att man kan vifta med en böjd cykelnyckel och försöka lura betraktaren att man själv börjde den. Men jag har aldrig sett Uri Geller göra något sådant trick, har du?
Randi visade ett trick där han böjde en sked fram och tillbaka, för att sen plocka fram den bakom ryggen och byta ut den mot en annan vanlig, och sen därför lättare kunna böja den framför åskådare - Men jag har aldrig sett Geller göra det tricket.

Etc.

Randi visar upp ett antal tricks, men han visar inte upp Uri Gellers tricks.

Tills Randi faktiskt Kan återskapa Uri Gellers tricks föreslår jag att Randi slutar försöka sabotera för Uri Geller och hans publik.
Anser du att Geller är en kollega till Randi, alltså att båda håller på med trolleri?

Eller anser du att Geller har paranormala krafter?
Citera
2015-08-24, 21:16
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har inte påstått att Uri inte är skicklig, jag har överhuvud taget inte uttalat mig om Randi's skicklighet eller huruvida jag beundrar honom och allt du svamlar om. Vem bryr sig ens? Allt det är fullständigt irrelevanta för det vi diskuterar, nämligen huruvida Uri kan utföra paranormala konster eller om han är en "vanlig trollkarl" som utför helt vanliga trolleritricks men ljuger om det.

Att Uri inte har mod, vett och anständighet att erkänna att det är simpla illusioner gör att han i mina ögon förtjänar precis allt förakt och att han ber om att, och bör avslöjas.
Men Varför skulle han?
Varför?
Uri Geller har ju lyckats med sin magi, han Har ju lyckats få människor att börja tro på det omöjliga.
Exakt Varför ska han då ta bort det från folk?
Det går ju Helt Emot allt vad han strävat efter, allt vad hans värv handlar om?
Exakt Vem anstränger sig för att uppnå stor skicklighet för att sen omedelbart förstöra för sig själv?
Du blir omöjlig att förstå nu ju.
Citera
2015-08-24, 21:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men Varför skulle han?
Varför?
Uri Geller har ju lyckats med sin magi, han Har ju lyckats få människor att börja tro på det omöjliga.
Exakt Varför ska han då ta bort det från folk?
Det går ju Helt Emot allt vad han strävat efter, allt vad hans värv handlar om?
Exakt Vem anstränger sig för att uppnå stor skicklighet för att sen omedelbart förstöra för sig själv?
Du blir omöjlig att förstå nu ju.

Uri Geller är en Charlatan som lurar och utnyttjar folk, tar deras pengar under förevändning att han besitter övernaturliga egenskaper.
Om du tänker efter så finns det massor av trollkarlar som är både mer underhållande, mer varierade och minst lika skickliga - men de hamnar också ofta i skymundan av bedragaren Geller just för att han ljuger om sina paranormala förmågor.
Att lura folk att man är speciell, att lura i folk att det finns paranormala fenomen, att utnyttja folks godtrogenhet - alltihop är förkastlig och om jag fick bestämma borde han åtalas för bedrägeri.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-08-24 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in