Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Man klämmer åt hyreshusägare, kapitalister och mångmiljonärer som dig.
Som hämtat från ett kommunistiskt väckelsemöte.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Dom rika nyliberalerna är oftast töntar och gör dom inga protester och inget motstånd när vänstern suger av dom skattepengar. Som att sno godis från ett barn och dessutom moraliskt riktigt

Och där visar du att du ser ned på andra människor (töntar). Dessa menar du att man kan behandla illa. Du uppvisar ett kriminellt low life beteende. Och det säger du uttryckligen är rätt.
Eventuellt anser du också att det är ok att stjäla av barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag är Sverigedemokrat din blådåre, snarare "the no 1 sverigedemokrat".
Varför blir jag inte förvånad.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Mycket riktigt är SD mestadels vänster inom ekonomisk politik
Det stämmer, och det är också konsistent med vad du uttryckt ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Det finns en hel del frågor jag tycker lika som vänsterpartiet och att facket, HGF, LAS är bara bra saker
SD står nog också vänsterpartiet politiskt nära.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Vi i SD ska stoppa invandringen, rensa samhället på giriga kapitalister och svin, kriminella invandrare och bidragsturister, lössläppta omoraliska puckon, elaka människor och begränsa kvinnors rättigheter igen till viss del och lära dom veta hut.
Som Sverige var på 60-talet.
Lite kommunistisk väckelse och så förvirrad 60-talsnostalgi. Ni ska kanske lagstifta om att oljepriset och vara detsamma som på 60-talet också. Och så får ni lagstifta om att kineserna får flytta tillbaka till risfälten. Vi som har mer verklighetsförankring vet att omvärlden ser annorlunda ut än den gjorde på 60-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
precis som gromph och svarar på varje mening separat och bryter isär helheten.
Det är ett enkelt sätt att visa att andras sk helhet bara är ett fantasimissfoster.
En solid helhet byggs upp av solida detaljer. Men de här inläggen består bara av förvirrade fantasier, vilket vi visar genom att peta hål på varje mening vi tar oss an.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Det blir svårt att argumentera mot såna kriminella personer.
Det är inte kriminellt att strimla sönder fantasimissfoster.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag sitter själv och hittar inte bostad nu trots jag har 6 års kö. Jag kommer inte kunna flytta förrens om 2-3 år.
Blir så med hyresreglering. I andra länder (med marknadshyra) får man sig en HR på dagen.
Och eftersom du gillar hyresregleringen så gillar du detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
alliansens lägre byggande 2007-2012 som orsakat denna brist.
Det är inte Alliansen som bygger hyresrätter.
Det är du som identifierat behovet av HR (och som kramar hyresregleringen) som får ta av dina sparslantar och bygga hyresbostäder och hyra ut till förlustbringande bruksvärdeshyra.
Jag vill minnas att jag frågat dig varför du inte gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Boverket har bekräftat det och svd i en artikel nyss där man såg det var balans fram till 2005-2006
Inga bostadsköer 2005 i din föreställningsvärld då. (I verkligheten var det dock det).
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
NI använder massinvandringen som ett instrument att krossa hyresregleringen
Den som Göran Persson-Regeringen införde?
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag sitter hellre i kö eller fifflar mig till en ny lgh
Finns nog ingen här som tvivlar på att du är en dålig människa som fifflar, myglar och tränger dig före.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Ni försöker få mig att flytta ifrån min stockholms förort. Ni försöker få mig jobba på bemanning med urusla lönedumpande löner och sen betala marknadshyra så jag inte ska kunna spara en krona trots att jag har en lägre medelklass bakgrund/medelklass.
Jag är väl inte direkt förvånad över att du levererar så illa att du inte får så bra betalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag fick inte svar på 10-15 ansökningar ens för 1 år sen.
Varför skulle någon vilja hyra ut till dig?
Tror inte det finns någon som läst det du skriver som vill det.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Det är redan marknadshyror i form av presumtionshyror
Så i din ganska bisarra föreställningsvärld är det då ingen kö till hyreslägenheter som producerats sedan presumtionshyra infördes.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Alliansen tog bort räntebidraget till hyresrättbyggande och höjde skatten och sen minskade byggandet enormt.
Enligt SCB var det kvar 2012 iaf. När skulle detta ha inträffat? Kan du länka ett riksdagsbeslut.