2015-08-24, 16:00
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du är sannerligen en vänstertomte eftersom du inte ens bemöter min kritik på ett vettigt sätt och tar till personangrepp istället.

Men så blir det nog när motargumenten saknas.

Det blir så tydligt i den här tråden.

Haha, jag vet hur upprörd du blir när man raljerar om sjöstedt fingrar i din plånka

Jag är Sverigedemokrat din blådåre, snarare "the no 1 sverigedemokrat".

Självklart är jag för att vanliga människor ska ha dräglig hyra och är emot en minoritet besuttna som dig som försöker skinna, ockra och lura folk.
Det är inget vänster över det utan sunt förnuft. Det är inga bra människor som gör så.

Jag är själv förmögen och sålt en ombildad bostadsrätt och sparat pengar men tycker det är bra dom höjde ISK skatten t ex för den var löjligt låg. Jag tycker det är orättfärdigt. Skillnaden mellan mig och Sune är att jag är en stor människa som tänker andra och samhällets väl och riktighet medans alla andra ynkliga små människor tänker bara på egenbehovet just i det tillfälle i livet som gynnar dom och har ingen moralisk kompass el vision. Palme var en sån människa, kom från östermalms rikaste familj men bosatte sig i vällingby och stod på dom vanliga små männiksors sida. Det är en riktig stor människa även om jag inte håller med om allt i hans politik.
Senast redigerad av slemhog 2015-08-24 kl. 16:05.
Citera
2015-08-24, 16:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog

Självklart är jag för att vanliga människor ska ha dräglig hyra och är emot en minoritet besuttna som dig som försöker skinna, ockra och lura folk.
Det är inget vänster över det utan sunt förnuft. Det är inga bra människor som gör så.

Jag är inte förvånad eftersom SD är ett vänsterparti. Du tycker exakt likadant som VPK i bostadspolitiken, med en viktig skillnad och det är att du inte gillar invandrare.

jag har sagt det hela tiden. SD är vänster och inte extremhöger som de kallas i media.
Citera
2015-08-24, 16:06
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jag är inte förvånad eftersom SD är ett vänsterparti. Du tycker exakt likadant som VPK i bostadspolitiken, med en viktig skillnad och det är att du inte gillar invandrare.

jag har sagt det hela tiden. SD är vänster och inte extremhöger som de kallas i media.

Mycket riktigt är SD mestadels vänster inom ekonomisk politik men med vissa mitten/borgerliga inslag och sen auktoritärt höger i värdefrågor och moral.

Det finns en hel del frågor jag tycker lika som vänsterpartiet och att facket, HGF, LAS är bara bra saker för den vanliga människan vilket det faktiskt är, Det är saker som utvecklats för att människor ska ha det bra och inte råka illa ut av såna som dig och inga orättvisor ska ske. Jag är dock ej militant motståndare till vinster som vänstern utan tycker det det ska vara rimlig avkastning för dom besuttna och ägande minoriteten, dvs något mer vinst än vpk och sossarna tidigare haft. Men det duger inte åt kapitalisterna! Jag tycker det inte är fel att tjäna pengar, vara strävsam eller bli ekonomiskt oberoende på affärer som många jantelagare i sossarna och vänster personer är emot och börjar pika en för. Man ska dock bli rik på ettt korrekt och bra sätt och samtidigt dela med sig av sina vinster i form av skatt och inte lura och ockra andra människor som dom girigaste svinen i nyliberalen och alliansen gör och avreglerar samhället.

Vi i SD ska stoppa invandringen, rensa samhället på giriga kapitalister och svin, kriminella invandrare och bidragsturister, lössläppta omoraliska puckon, elaka människor och begränsa kvinnors rättigheter igen till viss del och lära dom veta hut. Som Sverige var på 60-talet. Ordning och reda, pengar på fredag och ett veckert trevligt folkhemsideal där pengar inte är så viktigt och alla har det bra genom nationalstatens omsorg.
Senast redigerad av slemhog 2015-08-24 kl. 16:18.
Citera
2015-08-24, 16:39
Medlem
slemhogs avatar
Det enda kurt-sune gör när man skriver långa argumenterade inlägg till honom som äger han och gör han upprörd är att när han svarar så bryter han isär meddelandet när han quotar precis som gromph och svarar på varje mening separat och bryter isär helheten. Dessutom selekterar dom vad som svarar på och undviker vissa saker. Det blir väldigt svårt att sen i sin tur citera deras spretiga svar sen och man får hålla på som en galning för få det se snyggt ut.

Det blir svårt att argumentera mot såna kriminella personer. Det märks dom har djungels lag och orättfärdigheten i sitt hjärta och eftersträvar det hårda råa naturtillståndet.

Kurt-sune lever i en pseudo-värld där ingen argumenterar med honom enligt han själv och istället hoppar på hans feta mage och drar han i mustaschen.
Senast redigerad av slemhog 2015-08-24 kl. 16:43.
Citera
2015-08-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Haha, jag vet hur upprörd du blir när man raljerar om sjöstedt fingrar i din plånka

Jag är själv förmögen och sålt en ombildad bostadsrätt och sparat pengar men tycker det är bra dom höjde ISK skatten t ex för den var löjligt låg. Jag tycker det är orättfärdigt. Skillnaden mellan mig och Sune är att jag är en stor människa som tänker andra och samhällets väl och riktighet medans alla andra ynkliga små människor tänker bara på egenbehovet just i det tillfälle i livet som gynnar dom och har ingen moralisk kompass el vision. Palme var en sån människa, kom från östermalms rikaste familj men bosatte sig i vällingby och stod på dom vanliga små männiksors sida. Det är en riktig stor människa även om jag inte håller med om allt i hans politik.

Vad tror du är lämpligast sätt att se till att det inte blir kö och ockerhyror? En cp-reglerad marknad där företag drar sig för att investera i hyresrätter eller fri hyressättning? Det är ju bara att se på svartamarknaden för allmännyttan. Där har du ocker.

Tror inte folk som inte hittar bostad är särskilt nöjda över att hyresadeln lever med "drägliga hyror".
Citera
2015-08-24, 18:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuknimgus
Vad tror du är lämpligast sätt att se till att det inte blir kö och ockerhyror? En cp-reglerad marknad där företag drar sig för att investera i hyresrätter eller fri hyressättning? Det är ju bara att se på svartamarknaden för allmännyttan. Där har du ocker.

Tror inte folk som inte hittar bostad är särskilt nöjda över att hyresadeln lever med "drägliga hyror".

Jag sitter själv och hittar inte bostad nu trots jag har 6 års kö. Jag kommer inte kunna flytta förrens om 2-3 år.

Jag VET och boverket har bekräftat det att det är den enorma massinvandringen och alliansens lägre byggande 2007-2012 som orsakat denna brist. Boverket har bekräftat det och svd i en artikel nyss där man såg det var balans fram till 2005-2006 på byggande och folkökning med kraftig diskrepans efter alliansens tog över. NI använder massinvandringen som ett instrument att krossa hyresregleringen och det är bara ni ägande minoriteten och nyliberaler som håller på förespråkar detta och förstöra andra människors liv.

Jag sitter hellre i kö eller fifflar mig till en ny lgh än att låta såna som kurt-sune få smörja kråset, dunka in massa blattar i landet, förstöra ens liv både ekonomiskt och behöva bo i områden med MENA invandrare.
För att bo i ett normalt skötsamt område får man betala multum med marknadshyror som i USA och bli fattig på kuppen eller bo i ett kriminellt blatteområde om ni får köra erat race. Innan i gamla Sverige var alla områden bra med låga hyror! Däremot kunde minoriteten inte ockra och berika sig på samma sätt. Perfekt!

Ni försöker få mig att flytta ifrån min stockholms förort. Ni försöker få mig jobba på bemanning med urusla lönedumpande löner och sen betala marknadshyra så jag inte ska kunna spara en krona trots att jag har en lägre medelklass bakgrund/medelklass.

Ni rättfärdigar och använder massinvandring som ett instrument att överbelasta arbetskraftsutbudet för att rättfärdiga införandet av lönedumpande låglönejobb och öka på bostadsbristen enormt för att få bort hyresregleringen och suga ut ena halvan av befolkningen.

Ni ska ge mig minst 10 000 -15000 kr högre i lön som i Norge om ni ska införa deras hyresnivåer också där man får en 1a på 32 m2 1a hand för 8000 nok utan kötid. Kommer det hända? Nej och därför ska inte marknadshyror införas heller.

Ni är ju fan inte kloka och förstör hela landet med lönedumpning till 20 000 kr löner som tekniker när man får 35-38 000 i norge för samma jobb och sen införa hyresnivåer i klass med norge också.
Hur fan går det ihop? man blir ju fattigare än i Polen.

Att ta bort hyresregleringen och få höjd hyra med 66% i snitt enligt utredningar gynnar mig på vilket sätt då? Jag är inte beredd att betala mycket högre hyra på lägenheter 2 mil utanför stockholm där jag är UPPVÄXT i hela mitt liv. Lika lite som jag tycker det är värt att betala 10-15 000 för en 1a i innerstan. Den som försöker tvinga mig flytta från min hemort till någon oattraktiv håla utan jobb som Sala och antagligen ett mångkulturellt område eller skuldsätta mig med mångmiljoner i bostradsbubblan med 10 ggr ökade priser sen 1996 förklarar jag krig emot. Jag är i krig mot såna som kurt-sune och massinvandringen.

Att det blir fler bostäder med marknadshyra är NONSENS. Det har inte blivit fler bostäder när andrahandshyrorna avreglerades utan mindre bostäder och svindyra hyror. Jag fick inte svar på 10-15 ansökningar ens för 1 år sen.

När jag skaa hyra ut min egen lägenhet nu med dyr hyra får jag 100-150 svar år 2015.
När jag hyrde ut en billig lägenhet i andrahand år 2011 så fick jag fick 15-25 svar i samma område som var mycket större. FOlk är helt desperata nu på andrahandsmarknaden. Borgarna förstör allting för vanliga människor och jag har inblick i hur det ser ut.

Det är redan marknadshyror i form av presumtionshyror och marknadsnivå men inte fan byggdes det mer 2007-2012 än 2004-2006 då nyproduktionslägenheter var 40% billigare. Man fick 60 m2 stor 2a då för 6900 kr i hyra. Idag får man 38 m2 knappt om ens det.

Alliansen tog bort räntebidraget till hyresrättbyggande och höjde skatten och sen minskade byggandet enormt.
Senast redigerad av slemhog 2015-08-24 kl. 18:23.
Citera
2015-08-24, 18:30
Medlem
Tammers avatar
Citat:
G

För tittar vi på den vanliga bostadsmarknaden så ser vi att folk inte betalar vad som helst. Kostnadsmässigt betalar folk ganska lite idag med tanke på ränteläget. Och mer vill marknaden inte betala helt enkelt.

Så varför skulle då hyresgäster vara beredda att betala så mycket mer än folk på den ägda marknaden?
För att de är tvungna, man måste ha någonstans att bo. Du lever i en fantasivärld där man bara "väljer" var man vill bo, vad man är villig att betala, allt är bara en frihetsfråga. För folk som redan idag dignar under höga hyror är marknadshyror inget man vill höra talas om. De enda som vinner på marknadshyror är fastighetsägarna.
Citera
2015-08-24, 18:30
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Bostadsbristen löser man enkelt genom att ta bort hyresregleringar. Det är dock politiskt självmord eftersom folk är ekonomiska idioter och ser det som ett uttryck för att man "gynnar de rika" och annat strunt.

Det är Svenssons eget fel att det är bostadsbrist.

Säg det alla som du tänker sätta på gatan när du har infört dina marknadshyror och som knappt i dagsläget kan betala hyran i innerstäderna.

Var ska de ta vägen? Det är ju fullt i förorterna redan sedan ni nyliberaler i flera årtionden har pumpat in utlänningar i betongen.
Citera
2015-08-24, 18:34
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Hur vore det om vänstern bildade ett företag som byggde exakt det som de uppenbarligen vill ha istället och hyr ut billigt ala HGF:s önskemål?

Problemet med vänstern är att de inte säger vad de egentligen vill, nämligen att någon annan ska ta förlusten för deras galna idéer.
Det är samhällets uppgift att sörja för sin befolkning, att se till att folk kan äta sig mätta och ha tak över huvudet. Det klarade Sovjetkommunismen på det fattiga 50-talet, det vore väl skandal om inte det rika Sverige år 2015 skulle klara samma sak.
Citera
2015-08-24, 18:38
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Säg det alla som du tänker sätta på gatan när du har infört dina marknadshyror och som knappt i dagsläget kan betala hyran i innerstäderna.

Var ska de ta vägen? Det är ju fullt i förorterna redan sedan ni nyliberaler i flera årtionden har pumpat in utlänningar i betongen.

Efter 1:a VK var det många tyskar som hamnade på gatan och det gynnade ju NSDAP!
Citera
2015-08-24, 18:38
Medlem
slemhogs avatar
Den enda gången det skulle vara berättigat att ta bort hyresregleringen är efter vi byggt ikapp bostadsbristen nu, stoppar invadndringen och den artificiella befolkningsökninen och det finns mer lediga lägenheter än efterfrågan. Vad säger ni om det då?
Då har vi nollställt allt. Man kan inte ta bort hyresreglering med den här bostadsbristen och hyrorna kommer öka dubbelt upp och folk kommer flytta ihop kombo och bo flera i lgh för att ha råd i ren 1800-tals misär.

Då kan vi ta bort hyresregleringen och utbud och efterfrågan och nybyggnation kan sen självreglera sig med tiden efter det. Men jag fattar inte varför den ska bort? Inget land har helt oreglerade hyror och inte fann skinnar norrmännen sina medmänniskor som svenskar gör nu på andrahandsmarknaden.
Citera
2015-08-24, 18:39
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Efter 1:a VK var det många tyskar som hamnade på gatan och det gynnade ju NSDAP!

Vore väl det enda positiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in