Citat:
Ursprungligen postat av
Kuknimgus
Vad tror du är lämpligast sätt att se till att det inte blir kö och ockerhyror? En cp-reglerad marknad där företag drar sig för att investera i hyresrätter eller fri hyressättning? Det är ju bara att se på svartamarknaden för allmännyttan. Där har du ocker.
Tror inte folk som inte hittar bostad är särskilt nöjda över att hyresadeln lever med "drägliga hyror".
Jag sitter själv och hittar inte bostad nu trots jag har 6 års kö. Jag kommer inte kunna flytta förrens om 2-3 år.
Jag VET och boverket har bekräftat det att det är den enorma massinvandringen och alliansens lägre byggande 2007-2012 som orsakat denna brist. Boverket har bekräftat det och svd i en artikel nyss där man såg det var balans fram till 2005-2006 på byggande och folkökning med kraftig diskrepans efter alliansens tog över. NI använder massinvandringen som ett instrument att krossa hyresregleringen och det är bara ni ägande minoriteten och nyliberaler som håller på förespråkar detta och förstöra andra människors liv.
Jag sitter hellre i kö eller fifflar mig till en ny lgh än att låta såna som kurt-sune få smörja kråset, dunka in massa blattar i landet, förstöra ens liv både ekonomiskt och behöva bo i områden med MENA invandrare.
För att bo i ett normalt skötsamt område får man betala multum med marknadshyror som i USA och bli fattig på kuppen eller bo i ett kriminellt blatteområde om ni får köra erat race. Innan i gamla Sverige var alla områden bra med låga hyror! Däremot kunde minoriteten inte ockra och berika sig på samma sätt. Perfekt!
Ni försöker få mig att flytta ifrån min stockholms förort. Ni försöker få mig jobba på bemanning med urusla lönedumpande löner och sen betala marknadshyra så jag inte ska kunna spara en krona trots att jag har en lägre medelklass bakgrund/medelklass.
Ni rättfärdigar och använder massinvandring som ett instrument att överbelasta arbetskraftsutbudet för att rättfärdiga införandet av lönedumpande låglönejobb och öka på bostadsbristen enormt för att få bort hyresregleringen och suga ut ena halvan av befolkningen.
Ni ska ge mig minst 10 000 -15000 kr högre i lön som i Norge om ni ska införa deras hyresnivåer också där man får en 1a på 32 m2 1a hand för 8000 nok utan kötid. Kommer det hända? Nej och därför ska inte marknadshyror införas heller.
Ni är ju fan inte kloka och förstör hela landet med lönedumpning till 20 000 kr löner som tekniker när man får 35-38 000 i norge för samma jobb och sen införa hyresnivåer i klass med norge också.
Hur fan går det ihop? man blir ju fattigare än i Polen.
Att ta bort hyresregleringen och få höjd hyra med 66% i snitt enligt utredningar gynnar mig på vilket sätt då? Jag är inte beredd att betala mycket högre hyra på lägenheter 2 mil utanför stockholm där jag är UPPVÄXT i hela mitt liv. Lika lite som jag tycker det är värt att betala 10-15 000 för en 1a i innerstan. Den som försöker tvinga mig flytta från min hemort till någon oattraktiv håla utan jobb som Sala och antagligen ett mångkulturellt område eller skuldsätta mig med mångmiljoner i bostradsbubblan med 10 ggr ökade priser sen 1996 förklarar jag krig emot. Jag är i krig mot såna som kurt-sune och massinvandringen.
Att det blir fler bostäder med marknadshyra är NONSENS. Det har inte blivit fler bostäder när andrahandshyrorna avreglerades utan mindre bostäder och svindyra hyror. Jag fick inte svar på 10-15 ansökningar ens för 1 år sen.
När jag skaa hyra ut min egen lägenhet nu med dyr hyra får jag 100-150 svar år 2015.
När jag hyrde ut en billig lägenhet i andrahand år 2011 så fick jag fick 15-25 svar i samma område som var mycket större. FOlk är helt desperata nu på andrahandsmarknaden. Borgarna förstör allting för vanliga människor och jag har inblick i hur det ser ut.
Det är redan marknadshyror i form av presumtionshyror och marknadsnivå men inte fan byggdes det mer 2007-2012 än 2004-2006 då nyproduktionslägenheter var 40% billigare. Man fick 60 m2 stor 2a då för 6900 kr i hyra. Idag får man 38 m2 knappt om ens det.
Alliansen tog bort räntebidraget till hyresrättbyggande och höjde skatten och sen minskade byggandet enormt.