2015-08-21, 23:02
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Intressant. Vi som är från norra Spanien, Asturias, närmare, i mitt fall, håller förstås inte med. Och tala om för folk från Segovia eller Salamanca, eller Cáceres eller Toledo, att andaluces har mer passion för landet än vad de har.

På sätt och vis förstår jag vad du menar, iom att folk från Andalucía har mer passion överhuvudtaget för saker och ting, men det stämmer inte riktigt till 100%.

Ramos, för övrigt, har Flamenco i blodet, så det är inte så värst konstigt, tycker jag. På samma sätt som det inte skulle vara det om, säg, Xavi skulle ha Serrat på sina skor.

Intressant, jag kommer som sagt från Andalusien. Eller min familj. Vilt spridda, mesta dels från Barbate och Vejer. Kul med en till spanjor. Som jag också nämner så är också Madrid-folket väldigt trogna sitt land, däremot är de inte alls lika trogna sin kultur som andalusierna. Exempelvis pratade jag musik med min bekanta i Barbate för några år sen och all musik de lyssnade på var lokal musik från Cadiz mer eller mindre. Nu är det en byhåla utan dess like men det är fortfarande något som är relevant i hela Andalusien.

Att Ramos har Flamenco I blodet är inget unikt då det spelas hela tiden, varje gång jag är därnere är det alltid flamenco som livemusik. Vilket något alldeles underbart i mina ögon.

Jag kan tyvärr inte tala för norra Spanien så mycket, enbart spenderat tid i San Sebastian. Men jag anar att efterfrågan av lokalmusik inte är lika kraftfull, du får gärna rätta mig.
Citera
2015-08-23, 11:56
Medlem
Löjligt att rättigheterna till la liga inte är sålda än. Tråkigt för oss...
Citera
2015-08-23, 22:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Härligt att redan ha ett försprång i tabellen, men poängtapp såhär tidigt spelar ingen större roll för säsongsavslutningen. Varför Bale spelade tia medan en av världens bästa tior i James bänkades har jag ingen aning om.

Dani Alves förövrigt borta en månad. Vädligt tungt. Samtidigt hade Sergi Roberto kanske sin bästa match i Barca-tröjan spelandes som högerback. Kan han skina borta mot Bilbao ska han kunna klara det på andra arenor. Går före Douglas.
Citera
2015-08-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Härligt att redan ha ett försprång i tabellen, men poängtapp såhär tidigt spelar ingen större roll för säsongsavslutningen. Varför Bale spelade tia medan en av världens bästa tior i James bänkades har jag ingen aning om.
Vad för slags försprång pratar du om? Sist jag kollade på tabellen, ligger Atlético de Madrid delad 1:a tillsammans med Barcelona...
Citera
2015-08-23, 22:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Vad för slags försprång pratar du om? Sist jag kollade på tabellen, ligger Atlético de Madrid delad 1:a tillsammans med Barcelona...
Du får försöka gissa dig till vilket lag jag syftar på.
Citera
2015-08-23, 22:42
Medlem
Citat:
Du får försöka gissa dig till vilket lag jag syftar på.
Jag vet mycket väl vad du syftar på, ville bara inflika att det finns fler än en titelutmanare till Barcelona...
Citera
2015-08-23, 22:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Dani Alves förövrigt borta en månad. Vädligt tungt. Samtidigt hade Sergi Roberto kanske sin bästa match i Barca-tröjan spelandes som högerback. Kan han skina borta mot Bilbao ska han kunna klara det på andra arenor. Går före Douglas.

Alla poängtapp spelar roll, vare sig de kommer nu eller i slutet av säsongen.

Blytunga tre pinnar av Barcelona, trodde inte det. Tyvärr lite jobbigt med alla skador men det är bara att köra på.
Citera
2015-08-23, 22:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag vet mycket väl vad du syftar på, ville bara inflika att det finns fler än en titelutmanare till Barcelona...
Har inte sagt något annat heller. Du läser in dig för mycket i inlägget.
Citera
2015-08-24, 00:14
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Sergi Roberto var imponerande bra, hoppas att han fortsätter så nu när han kommer få regelbunden speltid tills Alves är tillbaka. Samma gäller Vermaelen, överraskande bra. Vann typ varje duell.

Man märker även hur mycket Neymar saknas, i flera matcher nu. Enorm skillnad till det sämre på vänstersidan när någon annan är där istället.
Citera
2015-08-24, 00:14
Medlem
hakansukkurs avatar
Benitez borjar med att gora bort sig totalt med sin laguppstallning. Bales styrka ar hans snabbhet och alla utom Benitez forstar att en 10a behover andra kvaliteter. RM skall bara vinna ligan med tanke pa hur tunn Barcas trupp ser ut, iaf fram till Jan fonstret. Hoppas han inser sina misstag och varfor Bale ber om att spela centralt ar for mig en gata och talamodet med hans svaga insatser borjar tryta, iaf for mig. Benitez (och vad jag antar ar Florentinos envisande med Bale) ar min storsta oro for sasongen. Sant att mittfaltet sag rostigt ut, men det forbattrades direkt nar James kom in. Att han inte startade hoppas jag bara var en funktion av underskattande av Gijon och att han anslutit sent. Danilo sag lovande ut, Varane ar en klippa och det kanske gor att backlinjen kan ha rad med Marcelos defensiva svagheter. Jeses attityd borjar oroa mig nagot, han springer runt och tror han ar Ronaldo for att han gjorde nagra bra matcher tva ar sedan, och aven om han ser nagot rappare ut sa ar det svagt att ha honom som 1a alt. till Benzema. Kovacic sag spannande ut de minuter man fick se honom.

Tror som sagt ligan ar dar for Benitez att vinna eller torska och han borjade inte bra.
Citera
2015-08-24, 00:17
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Benitez borjar med att gora bort sig totalt med sin laguppstallning. Bales styrka ar hans snabbhet och alla utom Benitez forstar att en 10a behover andra kvaliteter. RM skall bara vinna ligan med tanke pa hur tunn Barcas trupp ser ut, iaf fram till Jan fonstret. Hoppas han inser sina misstag och varfor Bale ber om att spela centralt ar for mig en gata och talamodet med hans svaga insatser borjar tryta, iaf for mig. Benitez (och vad jag antar ar Florentinos envisande med Bale) ar min storsta oro for sasongen. Sant att mittfaltet sag rostigt ut, men det forbattrades direkt nar James kom in. Att han inte startade hoppas jag bara var en funktion av underskattande av Gijon och att han anslutit sent. Danilo sag lovande ut, Varane ar en klippa och det kanske gor att backlinjen kan ha rad med Marcelos defensiva svagheter. Jeses attityd borjar oroa mig nagot, han springer runt och tror han ar Ronaldo for att han gjorde nagra bra matcher tva ar sedan, och aven om han ser nagot rappare ut sa ar det svagt att ha honom som 1a alt. till Benzema. Kovacic sag spannande ut de minuter man fick se honom.

Tror som sagt ligan ar dar for Benitez att vinna eller torska och han borjade inte bra.

Bale hade nog fått nöta bänk för längesen om han inte hade kostat 100m. Nu ska han bara knåpas in i laget från start, spelar ingen roll hur eller vart. Perez vill inte känna skammen av att ha 100m euro på bänken hahaha.

Känns lite som när Barcelona var tvungna att ha med Fabregas från start. Spelade ingen roll hur det skulle gå till, eller hur många spelare som skulle flyttas ur position, bara han var med från start.
Citera
2015-08-24, 00:20
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bale hade nog fått nöta bänk för längesen om han inte hade kostat 100m. Nu ska han bara knåpas in i laget från start, spelar ingen roll hur eller vart. Perez vill inte känna skammen av att ha 100m euro på bänken hahaha.
Vi kan bara hoppas att det ligger nagon sanning i ManU ryktena da, och att Perez vaknar och samtidigt kan kanna sig som vinnare anda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in