Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Nej. Vi måste hålla isär diskussionerna.
Du verkar väldigt passionerad och intresserad, och det är väldigt kul.
Med det sagt tycker jag att dina anlyser är ganska primitiva och bygger lite på "gammalt" marknads tänk mer än defacto hur marknaden ser ut 2015 och vilken roll statsbanker har 2015 kontra hur det såg ut på 70talet.
Om du vill få väldigt bra överblick hur finans systemet ser ut idag kan jag glatt rekomendera en fantastisk kurs. Den tar en del tid och engagemang men jag tror att det är väldigt lönsamt för nästan vem som helst att ta denna kursen.
https://www.coursera.org/course/money
Fantastisk kurs. Mehrling är lite granna av en Gud för mig. Han är en utav få människor i världen som faktist förstår sig på finans i helheten.
Kursen kan vara ganska svår för dom flesta, men tror att du har goda möjligheter att klara av den. Om det är några koncept ifrån filmen du vill diskutera/inte förstår så finns jag tillgänlig på PM
Han går igenom historian av statsbanker i kursen, tror att om du gör kursen kommer du förstå varför din marknads syn är föråldrad.
Jag vill också säga att du är inte unik i att ha en föråldrad marknads syn, handels i sthlm och göteborgs national eko department har typ inte justerat sina kurser sen 1800 talet.. Inte riktigt men nästan..