2015-07-30, 19:01
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Köpte en ny rock såhär till hösten: http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/socrates_coat

Vad tycker ni om den? Vad bär ni själva på höst och vår?

Nice! Hur ser den ut i person? http://www.tailoredsuitparis.com/image/data/products/coats/men/ovc-25/men-coat-1.png

Såhär ungefär? Jag letar efter en som har sån där passform
Citera
2015-07-30, 19:51
Medlem
kebabsvarvs avatar
Till hösten kan jag rekommendera en längre rock! När regnet och rusket kommer är det väldigt behagligt att bära en rock som går ned till knäna.
Citera
2015-07-30, 20:49
Medlem
ShogunAssasins avatar
Ämne sammanfogat.

/Moderator
Citera
2015-07-31, 23:02
Medlem
Burberry trench, behöver hjälp med storlekar

Jag har precis köpt en Burberry trench coat (äldre modellen med blå patchar), storlek RX 52. Jag hittade ingen info om RX 52, men som jag förstått ska en 52 Burberry motsvara UK 42.

Jag har typiskt sett kostymer i 150 alt 52 och trodde då att den här rocken skulle passa perfekt, men den känns väldigt stor.

Så, min fråga är om Burberrys storleksangivelse är konsekvent genom åren eller om den ändrats någon gång?

Jag undrar även vilken storlek ni skulle rekommendera för mig mot bakgrund av min kostymstorlek.

Hoppas någon har koll. Tack på förhand.
Citera
2015-08-02, 17:29
Medlem
ShogunAssasins avatar
Ämne sammanfogat.

/Moderator
Citera
2015-08-03, 07:51
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomcrap
Jag har precis köpt en Burberry trench coat (äldre modellen med blå patchar), storlek RX 52. Jag hittade ingen info om RX 52, men som jag förstått ska en 52 Burberry motsvara UK 42.

Jag har typiskt sett kostymer i 150 alt 52 och trodde då att den här rocken skulle passa perfekt, men den känns väldigt stor.

Så, min fråga är om Burberrys storleksangivelse är konsekvent genom åren eller om den ändrats någon gång?

Jag undrar även vilken storlek ni skulle rekommendera för mig mot bakgrund av min kostymstorlek.

Hoppas någon har koll. Tack på förhand.
jag har en ny burberry i modellen "sandrigham", som är medellång.
så här säger dom på hemsidan.

"A slim fit trench coat, the Sandringham is closely tailored to the body."

trots detta så känns den knappast som något superslimmat och då är denna slimmast av 4 modeller de erbjuder.

så över lag är de ganska stora ja, men de har med säkerhet också ändrats genom åren, tänk också på att slimmat/puffigt också går i modecykler.
Citera
2015-08-11, 16:29
Medlem
Hej! Behöver lite tips.

Jag köpte en ullrock av helt okej kvalité från ett italienskt märke hösten 2013, alltså 2 år sedan. Priset låg på ungefär 4000 kr.

Nu efter två vintrars användning har den börjat "tova" sig, alltså få en del "ullbollar" och dessutom har den faktiskt töjt sig lite. Jag gillar rocken annars och skulle gärna vilja fräscha upp den på något sätt, går det tror ni? Att man kan lämna inte den någonstans typ?

Jag skulle gärna köpt en ny, men av ekonomiska skäl kan jag just nu inte lägga mer än kanske 2-3000 kr på en ullrock. Jag känner därför att det kanske är bättre att försöka fräscha upp min nuvarande om det går? För man borde väl kunna använda en ullrock i den prisklassen länge än 2 vintrar?

OM ni tycker det är mer värt att köpa en ny rock, vet ni något prisvärt märke mellan 2000 och 3000 kr?
Citera
2015-08-23, 02:48
Medlem
Sibyls avatar
Nu när hösten kommer snart är det ju som sagt rockväder, men jag är rätt så osäker på om min vanliga utstyrsel fungerar i år. De senaste åren har jag nästan alltid burit min Belstaff-rock som jag fick av en nära vän för en mängd år sedan. Det roliga/dryga är att den också bärs av Benedict Cumberbatch i serien Sherlock. Här länkar jag en bild. http://www.sherlockology.com/wardrobe/coat-sherlock-holmes
Självklart är det en väldigt fin och elegant rock, men blickarna man får på stan och i tunnelbanan kan vara lite sisådär. Man vill ju inte så utklädd ut!
På grund av dessa omständigheterna funderar jag på att sluta bära den framåt hösten, men är inte riktigt säker. Den är som sagt väldigt fin och exklusiv, samt en dyr och eftertraktad kulturell klenod.
Nu undrar jag vad ni på flashback anser. Är det värt att dras med blickarna, eller är det att hänga den på galgen som gäller?
Citera
2015-08-24, 17:39
Medlem
tronpretendents avatar
Pälskrage: Är det någonting som passar herrar? Att det går att göra fullständigt avskyvärt är jag medveten om, men har ni några smakfulla exempel? Gärna på någon internshop så att man får ett hum om prisbilden.

Jag talar alltså om herrockar med pälsslag, inte sådana där separata halsduksliknande tingestar som damer brukar svepa in sig i. Vad gäller rockens utformning i övrigt är jag öppen för förslag.
Citera
2015-09-05, 21:56
Medlem
Parkours avatar
Tips på "tajta" rockar?
Vill ha något som nästan ser figursytt ut och sitter åt över axlar och rygg.
Citera
2015-09-06, 11:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibyl
Nu när hösten kommer snart är det ju som sagt rockväder, men jag är rätt så osäker på om min vanliga utstyrsel fungerar i år. De senaste åren har jag nästan alltid burit min Belstaff-rock som jag fick av en nära vän för en mängd år sedan. Det roliga/dryga är att den också bärs av Benedict Cumberbatch i serien Sherlock. Här länkar jag en bild. http://www.sherlockology.com/wardrobe/coat-sherlock-holmes
Självklart är det en väldigt fin och elegant rock, men blickarna man får på stan och i tunnelbanan kan vara lite sisådär. Man vill ju inte så utklädd ut!
På grund av dessa omständigheterna funderar jag på att sluta bära den framåt hösten, men är inte riktigt säker. Den är som sagt väldigt fin och exklusiv, samt en dyr och eftertraktad kulturell klenod.
Nu undrar jag vad ni på flashback anser. Är det värt att dras med blickarna, eller är det att hänga den på galgen som gäller?
så du bryr dig om vad andra tycker. det är mitt svar.
Citera
2015-09-06, 12:21
Bannlyst
Här kommer en lite konstig fråga. Jag har funderat på att ta mig på ullrocken imorgon och frågar om ni tror att det kommer bli för varmt, eller om det är passande överhuvudtaget. Det kommer vara 7-12 grader imorgon där jag bor och har tänkt köra med ullrock och skjorta bara. Vad tycker modeexperterna på Flashbacks klassiska stilsavdelning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in