Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Fantastisk rock, just som jag var ute efter. Tack! Jag glömde uppenbarligen AA och SF.. klantigt.
Du som har erfarenhet av köp från staterna, hur kan frakten bli för den här, om du skulle måtta mellan tummen och pekfingret?
Räknar lite grovt.
200$ + 50$ = 1750kr, jag brukar sedan lägga på 30% för att täcka moms, eventuell tull och postens avgifter. Så i runda slängor 2300kr.
Sedan kan du ju be personen att skriva ner värdet så du slipper momsa och tulla för så mycket men då finns det ju risken med om paketet kommer bort så får du bara ersättning för vad den är försäkad för, dvs värdet på försändelsen, svårt att försäka den för mer än vad man deklarar värdet. På billigare grejor bryr jag mig aldrig om detta ändå, då det lär vara ett jäkla meck för att få ut pengarna i vilket fall som helst.
Riktigt fin rock, hade själv gärna slagit till på den själv men man kan ju inte köpa allt trevligt man hittar tyvärr... (Blev ett par Alden tassel loafers till i shell cordovan idag).
Ralph Lauren på NK hade en trevlig polo coat också, på 50% var det relativt prisvärt. Runt 4500kr om jag minns rätt. Passade tyvärr inte min kroppsform alls, var alldeles för slimmad i ärmarna.