2014-10-24, 17:30
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Sprättar, annars fyller de ju ingen funktion
Samma här. Planerar man aldrig att använda fickorna är det ju en annan femma dock.
Citera
2014-10-25, 10:08
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Hur brukar ni göra med era fickor? Lämnar ni dom osprättade, eller sprättar ni dom på era rockar?
Sprätta inte upp!! Rocken tappar passform.
Citera
2014-10-25, 10:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
håller med. behövs inte fickan (både rockar och kavajer), låt den vara eftersom den tappar stabilitet.
Citera
2014-10-25, 10:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker

+1, iaf på kavajer. På rockar kan det vara en annan femma, eftersom sådana plagg i större utsträckning är mer "bruksplagg". Men överlag sprättar iaf inte jag ytterfickorna på rockar.
Citera
2014-10-25, 10:46
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Utveckla gärna!

Ingen struktur.
Citera
2014-10-25, 10:46
Medlem
kebabsvarvs avatar
Hur kan man lämna fickorna på en rock osprättade? Var lägger man då sina tillhörigheter?
Citera
2014-10-25, 10:47
Medlem
masterpalms avatar
Om fickan tappar form för att man sprättar upp den så är det en riktigt dålig konstruktion! De lösa stygnen sitter i fickan för att hålla ihop den under hantering och pressning (fickan sys tidigt i produktionskedjan). Det är meningen att man ska sprätta dem på konfektionskavajer.
Citera
2014-10-25, 11:08
Medlem
Klart man ska sprätta fickorna så man har någonstans att stoppa sina pinaler.
Funktionen först, alltid. Annars riskerar man att bli någon slags tramsig skulptur som inte kan göra annat än stå still och vara vacker. Lite samma med skor som folk knappt vågar använda utomhus.

Visa nu alla bilder på de mängder av kavajer och rockar som tappat formen. För så ofta man hör det argumentet måste det finnas mängder med formlösa plagg.
Citera
2014-10-25, 12:42
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Hur kan man lämna fickorna på en rock osprättade? Var lägger man då sina tillhörigheter?

I innerfickorna eller en väska av något slag.

Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Klart man ska sprätta fickorna så man har någonstans att stoppa sina pinaler.
Funktionen först, alltid.

Får jag föreslå denna rock som herrns nästa inköp?
Senast redigerad av hoodog 2014-10-25 kl. 12:47.
Citera
2014-10-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
I innerfickorna eller en väska av något slag.

Får jag föreslå denna rock som herrns nästa inköp?

Tror det blir lite klumpigt med ett par skor i fickan...
Det jag menade var att om en pryl inte fyller sin tänkta funktion, eller om man inte vågar använda den som det var tänkt, är den värdelös oavsett hur snygg den må vara
Senast redigerad av Keyser--Soze 2014-10-25 kl. 12:54.
Citera
2014-10-28, 22:07
Medlem
Alter-egons avatar
Ni stilproffs, hur ska en rock egentligen sitta? Väljer jag en som jag ska kunna ha kavaj under så känns den på snäppet till för stor, passformen försämras något. Tar jag den med bäst passform så blir rörligheten oerhört begränsad, och kavaj är bara att glömma.
Citera
2014-10-28, 22:18
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alter-egon
Ni stilproffs, hur ska en rock egentligen sitta? Väljer jag en som jag ska kunna ha kavaj under så känns den på snäppet till för stor, passformen försämras något. Tar jag den med bäst passform så blir rörligheten oerhört begränsad, och kavaj är bara att glömma.

Nästan så jag undrar om du verkligen provat rätt typ av rock, nämligen de som verkligen är avsedda att bäras ovanpå en kavaj. Då ska du kunna ha din vanliga storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in