2015-08-22, 23:16
Medlem
genushexans avatar
Vet vi vem som höll i golfblubban? Jag skulle vilja skicka blommor eller choklad eller så.
Citera
Svenska straff är totalt löjeväckande, inte konstigt att sånt här händer. En person som Hagamannen ska sitta inlåst tills han dör. Likaså mördare eller personer som utfört andra grova våldsbrott. I annat fall hoppas jag att det finns anhöriga till deras offer som ger dem vad de tål när de släppts ut.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propsyk
Nå, saken kanske förenklas av att hagamannen BÅDE våldtog och misshandlade sina offer. I flera av fallen ligger gärningsbeskrivningen mordförsök närmare än våldtäkt.

Och nu vill han alltså bo granne med sina offer.

Jag kan inte se det på annat sätt än att NL har någon form av störning. Han är långt värre än en en våldtäktsperson vilken som helst. Allvarliga brott som höll ett samhälle i skräck under lång tid. Det förändrar inte faktum att enskilda knallkorkar ska ge fan i att själva ta över lagen.
Citera
2015-08-22, 23:17
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Dock kan man alltid fundera över om NL släppts för tidigt och på för ogenomtänkta grunder.

Det kan man tycka, då får man i sådana fall försöka ändra lagen så det blir möjligt att hålla folk inspärrade längre för liknande brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
GM kan ha flytt åt många olika håll efter att ha slagit ned Hagamannen. Norrut på 3 olika vägar.
söderut på 3 olika vägar om inte 4 olika vägar ( men den 4:e vägen känner nog bara ortsborna till ). Västerut på 1 väg och österut på 1 väg. De kan också ha delat upp sig och tagit olika vägar. Min gissning är söderut via vårt grannland.

Eller satt sig på valfritt fik och tagit en kopp kaffe.
Citera
Medlem
bosvens avatar
han har inte avtjänat sitt straff..han är villkorligt frigiven idag,med krav att träffa sin övervakare…

Han har aktivt valt att betala så lite som möjligt till offren,skrivit över hus och fordon till sin far för slippa undan kronkalle..Han är inget offer och kommer aldrig vara..
Citera
2015-08-22, 23:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vilken tråd! Helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har läst något liknande i någon tråd tidigare. Inte ens då det har handlat om Knivmördande IKEA-negrer, inte ens då det har handlat om Elins mördare Ephrem Tadele Yohannes har det varit så här. Elins mördare som styckade upp henne och begravde henne under ett stenrös i Göteborg.

Vad kan det vara som gör att Hagamannen (vidrig!) får en sådan otrolig lynchstämning?
Citera
2015-08-22, 23:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
GM kan ha flytt åt många olika håll efter att ha slagit ned Hagamannen. Norrut på 3 olika vägar.
söderut på 3 olika vägar om inte 4 olika vägar ( men den 4:e vägen känner nog bara ortsborna till ). Västerut på 1 väg och österut på 1 väg. De kan också ha delat upp sig och tagit olika vägar. Min gissning är söderut via vårt grannland.

Om NL kan höras så lär han kunna peka ut dem. Om de inte döms så kommer de i alla fall ha satt sin sista fot på skolan.
Citera
2015-08-22, 23:19
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilken tråd! Helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har läst något liknande i någon tråd tidigare. Inte ens då det har handlat om Knivmördande IKEA-negrer, inte ens då det har handlat om Elins mördare Ephrem Tadele Yohannes har det varit så här. Elins mördare som styckade upp henne och begravde henne under ett stenrös i Göteborg.

Vad kan det vara som gör att Hagamannen (vidrig!) får en sådan otrolig lynchstämning?

För att folk är flockdjur och obenägna att tänka rationellt och förnuftigt.
Citera
2015-08-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Ja, och vissa människor kanske har förtjänat att utsättas för ytterst grovt våld och den rädsla som kommer med det. Det var nog lite det som var syftet med misshandeln.

Var det inte precis det Hagamannen gjorde? Vem bestämmer vem som förtjänar det?
Kanske tyckte Hagamannen som dig, att tjejerna faktiskt förtjänade ett liv i rädsla?
Citera
2015-08-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det förändrar inte faktum att enskilda knallkorkar ska ge fan i att själva ta över lagen.

Jag skulle också föredra om staten hanterade sådana frågor. Men nu har de inte gjort det. De har släppt ut honom med förhöjd återfallsrisk och dessutom gett honom tillstånd att bosätta sig i närheten av offren. Rättsväsendet har svikit och golfklubban är en direkt konsekvens av det.

Mycket bättre vore om rättsväsendet hanterade våldtäktsmän som hagamannen. Men det gör de inte.
Citera
2015-08-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Vad gör Lindgren sämre än en mördare? Obehaglig person - korrekt. Men att hålla på och fiska pluspoäng i samhället genom att spöa honom är bara löjligt. Vi kanske ska jaga alla som gjort hemska brott efter de släppts ut? Puckat.

1. Båda GM i Sturebymordet är ute för längesedan. Golfklubba?
2. Mattias Flink dödade 7 pers ( !! )
3. Åmselemördaren är ute. Han finns i Finland dock. Någon kanske pallar åka dit?
4. Mats Alm är lös och obevakad.
5. De som mördare John Hron? Kanske de förtjänar en och annan omgång.
6. Kapten Klänning den jäveln!
7. osv...

Självklart är det orimligt att någon jävla pöbel ska skipa rättvisa ute i samhället bara för att Aftonbladet och Expressen skrev många löpsedlar om grejen.
Problemet i Sverige är att det finns alldelles för stora skillnader mellan vad vanligt folk anser vara rimliga straff och vad rättsystemet tycker. Inte nog med detta släpptes dessutom Hagamannen ut på förtid trots att återfallsrisken bedöms som mycket hög. Jag tycker inte att det verkar puckat att se över om man kan ändra på rättsystemet så att samtliga personer på den där listan fortfarande hade suttit inne.

Det är ett väldigt märkligt samhälle man lever i när polisen har den sämsta uppklaringsprocenten i hela europa. Och de få gånger polisen faktiskt gör sitt jobb får brottslingarna toklåga straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in