2015-08-21, 08:15
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fktskt
Snälla människor – stilla er. Polisen är ju uppenbarligen medvetna om fallet, så hon kommer att utredas enligt de rutiner som finns. Låt rättssamhället ha sin gång. Och stanna för ett ögonblick upp och fundera på hur farligt ett system är där samma personer är åklagare, domare och jury.
Vad menar du? Fallet är nedlagt. Inget mer kommer att hända. Hon har ljugit. Ingen väldtäkt, enligt polisen, har ägt rum. Hon kommer inte att blå åtalad heller för att ha ljugit.
Citera
2015-08-21, 08:24
Medlem
Att Emelie Jälkebo ljuger och försöker få uppmärksamhet är inget nytt. Listan över allt hon gjort kan göras lång! Och eftersom jag har sett vad hon är kapabel till på nära håll så tycker jag inte ens synd om henne.
Citera
2015-08-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Väldigt konstigt att polisen inte går vidare med ärendet och åtalar henne för den falska anmälan, det borde ju ändå ses som ett ganska allvarligt brott.

Njae, utan någon utpekad gärningsman?
Citera
2015-08-21, 08:40
Medlem
Kan inte tänka mig syftet ändå.. hur långt hade hon gått med det här påhittade brottet? Om polisen inte hade lagt ner utredningen. Ser ju ut som att hon skulle flytta precis nu iväg till en annan stad, varför göra en sådanhär sak typ sista dagen?
Citera
2015-08-21, 08:55
Medlem
Här är ludrets facebook för er som är intresserade:

https://www.facebook.com/em*lie.jalk*bo

* = e
Citera
2015-08-21, 08:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Här är ludrets facebook för er som är intresserade:

https://www.facebook.com/em*lie.jalk*bo

* = e
Hon verkar trasig, poserar som en 17-åring, men varför är hon ett luder?
Citera
2015-08-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon verkar trasig, poserar som en 17-åring, men varför är hon ett luder?

Ja, bra fråga. Kanske för att för att hon späder på debatten om om ljugande våldtäktsoffer? Kanske för att återigen ge invandrare skulden? Hela tråden exploderade i ett blattehat direkt.
Citera
2015-08-21, 09:05
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=Raventon|54421451]Ja, bra fråga. Kanske för att för att hon späder på debatten om om ljugande våldtäktsoffer? Kanske för att återigen ge invandrare skulden? Hela tråden exploderade i ett blattehat direkt.[/quote]

Därför att statistiken pekar åt det hållet med god marginal?
Citera
2015-08-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
Etniciteten på "brottsoffret" säger väl allt. Vita kvinnor ljuger ofta om såna här saker för att få sympati från sd:are, det fungerar varje gång. oavsett om det senare framkommer att allt var hittepå. Det ligger väl i deras gener att ljuga och sprida missaktning mot andra grupper..

Vad ska vi göra åt kvinnors återkommande tvivelaktiga uppförande ? Äldreomsorgen i övre kågedalen är en ledtråd.
Vad hade du väntat? Typiskt för svenska brudar. De saknar totalt skam i kroppen. Åker de inte ner till grekland och blir gangbangade ljuger de ihop en historia i Sverige.

Frågan är om det är genetiskt eller inlärt beteende att vara så slampig. Jag menar att ljuga om något så grovt visar respektlösheten mot de riktiga offren. Men men så länge vi har svenska brudar kommer vi nog få vänja oss vid det, för alla är exakt likadana, det vet alla.
Citera
2015-08-21, 09:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ja, bra fråga. Kanske för att för att hon späder på debatten om om ljugande våldtäktsoffer? Kanske för att återigen ge invandrare skulden? Hela tråden exploderade i ett blattehat direkt.
Vilket inte är hennes fel, alls...

Att hon aktiverar frågan om falskanmälningar ska hon ha ett STORT tack för.

Intressant om hon åker för falsklarm (?), tyvärr blir det sällan så...
Citera
2015-08-21, 09:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Är det känt om hon har försökt ge invandrare skulden? Att tråden har gjort det är ju lätt att se. Det är bara att läsa tråden. Som vanligt har folk bestämt sig för hur det ligger till innan utredningen har gjort sitt. Det vore bra om postare i denna tråd tog lärdom av denna ickehändelse.

I detta fall tycks polisen vara övertygad om att hon har ljugit ihop historien. Hon har kostat polisen onödiga pengar. Jag förstår inte varför hon inte lagförs för detta. Eftersom hon inte har uppgett någon specifik GM går det förstås inte att lagföra henne för falsk tillvitelse (det är väl så det heter?), men det finns väl någon annan rubricering som borde gå att ta till?
Citera
2015-08-21, 09:10
Medlem
[quote=OlleViero|54421475]
Citat:
Ja, bra fråga. Kanske för att för att hon späder på debatten om om ljugande våldtäktsoffer? Kanske för att återigen ge invandrare skulden? Hela tråden exploderade i ett blattehat direkt.[/quote]

Därför att statistiken pekar åt det hållet med god marginal?
Haha vilket försvar. Då antar jag att din mamma skriker våldtäkt hela tiden.
Jag menar statistiken liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in