2015-08-15, 11:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Håller helt klart med, alla borde få lämna DNA, skulle underlätta i såna fall.

Det är inte så att allas DNA alltid ska finnas, utan det jag menar är vid våldtäktsfall, om alla mäns DNA fanns vore det ju fantastiskt bra. Bara korkat att dra gränsen vid invandrare, vilket är sjukt.

Vad är det du menar med det? Om man blir dömd för brott i Sverige som har en påföljd längre än 6 mån( rätta mig gärna ) så hamnar man ju per automatik i polisens register i alla fall 10 år.
Citera
2015-08-15, 11:41
Medlem
Smortins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad är det du menar med det? Om man blir dömd för brott i Sverige som har en påföljd längre än 6 mån( rätta mig gärna ) så hamnar man ju per automatik i polisens register i alla fall 10 år.

Om man gör sig skyldig till brott som ger böter, finns man med i brottsregistret i 5 år.
Begår man brott som ger skyddstillsyn, fängelsestraff m.m. finns man i registret i 10 år.
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/
Citera
2015-08-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smortin
Jag håller med dig. Det skulle inte förvåna mig om gärningsmännen finns att hitta inom svarttaxiverksamheten i Karlstad. Det är ju dessutom känt, även bland polisen, att dessa förare stått uppemot domkyrkohållet till med sina bilar.

Vilken annan anledning kan den här damen ha haft att gå just åt det hållet än ta svarttaxi hem? Finns det vanliga taxibilar där också eller finns busshållplatsen åt det hållet? (GÅR bussen så sent över huvudtaget?)
Citera
2015-08-15, 12:37
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Helst tror jag polisen inte vill hitta dessa män om det är negros...
Då vet dom att det driver upp en tuffare stämning mot just negros. Och politikerna måste ta ställning. Till nåt dom inte vill...
Så lättare att mörka och offra en svensk kvinna.. Än att erkänna att detta . Godhetsprojekt har gått överstyr.

Det är konspirationsteori över det.

Men jag tror faktiskt du kanske har rätt.

Svensk polis ser mellan fingrarna medvetet.

Bättre offra henne än ge de "mörka krafterna" mer bränsle.

Sedan är det inte bra för karriären att gå de "mörka krafternas" ärende.

Om det inte stämmer att det är så, så har svenska folkets förtroende för polisen ändå skadats.
Citera
2015-08-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?

Hon läser väl vad Betner skriver dvs att Sverige är ett tryggt land. Hon läser väl slaskmedia där det av någon anledning står att brottsligheten går ner i Sverige. Hon gillar även säkert olika också av någon konstig anledning. Tyvärr har hon fått ett ordentligt och tragiskt uppvaknande från sin egen världsbild.
Citera
2015-08-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilken annan anledning kan den här damen ha haft att gå just åt det hållet än ta svarttaxi hem? Finns det vanliga taxibilar där också eller finns busshållplatsen åt det hållet? (GÅR bussen så sent över huvudtaget?)

Hon kan väl tagit den vägen hem? Finns mycket bostäder åt det hållet.
Citera
2015-08-15, 14:44
Medlem
pestloppans avatar
14 sidor i tråden nu, och det har inte framkommit någonting av värde, såvitt jag sett. (Dock har jag inte lusläst varje sida). Ska vi då tro att denna händelse inte har hänt? Ytterligare en fabricerad historia att lägga till handlingarna?
Citera
2015-08-15, 14:49
Medlem
lady-listigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
14 sidor i tråden nu, och det har inte framkommit någonting av värde, såvitt jag sett. (Dock har jag inte lusläst varje sida). Ska vi då tro att denna händelse inte har hänt? Ytterligare en fabricerad historia att lägga till handlingarna?

Lite skumt är det men dock tror jag att detta här hänt. Men eftersom det är 99% säkert att det är invandrare sk somalier/araber/muslimer eller sådant pack (de gruppvåldtar oftast) så är det väl tyst om fallet. Hade det varit svenska killar hade bild och namn genast stått på löpsedeln!!

Minns ju gruppvåldtäkten på kryssningsfärjan, svensk media påstod att det var svenska män...men det var ju somalier hela bunten!!
Citera
2015-08-15, 15:24
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Det borde vara obligatoriskt för alla nyanlända att ge blodprov för att Bl a lägga in DNA i en databank. Det känns som att rätt många brott i Sverige snabbt skulle klaras upp då eller vad säger Ni?

Va? Görs inte det?

Det är alltså bara personer som föds i Sverige som anses behöva tvångs-DNA-registreras?
Citera
2015-08-15, 16:38
Medlem
jimmychrists avatar
Det är någon sorts musikarrangemang i centrala Karlstad ikväll. Man får hoppas att polisen och ordningen är ordentligt på tårna, om det nu är så att fyra våldsverkare av den här kalibern springer lösa på stan. Måste vara rena smörgåsbordet för samvetslösa individer.
Citera
2015-08-15, 16:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smortin
Om man gör sig skyldig till brott som ger böter, finns man med i brottsregistret i 5 år.
Begår man brott som ger skyddstillsyn, fängelsestraff m.m. finns man i registret i 10 år.
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/
Jag tror det som avses är den s.k. topsningen som görs på vissa misstänkta:

Dna-prov får tas på den som skäligen kan misstänkas för ett brott som kan medföra fängelse, även om det inte behövs för utredningen av brottet. Dna-profilen registreras i Utredningsregistret.

Om den misstänkte inte åtalas, frias i domstol eller döms till böter, tas dna-profilen bort ur Utredningsregistret.

Om den misstänkte döms till annan påföljd än böter, till exempel fängelse eller villkorlig dom, flyttas dna-profilen från Utredningsregistret till Dna-registret där den finns kvar lika länge som uppgifterna om den dömde finns kvar i Belastningsregistret.
Citera
2015-08-15, 17:49
Medlem
Har säkra källor på att detta är delvis eller helt påhittat av BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in