2015-08-21, 09:26
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I detta fall tycks polisen vara övertygad om att hon har ljugit ihop historien. Hon har kostat polisen onödiga pengar. Jag förstår inte varför hon inte lagförs för detta. Eftersom hon inte har uppgett någon specifik GM går det förstås inte att lagföra henne för falsk tillvitelse (det är väl så det heter?), men det finns väl någon annan rubricering som borde gå att ta till?

dem har gjort stort jobb, va kostar detta egentligen, hon borde betala ...
http://nwt.se/karlstad/2015/08/20/gruppvaldtakten-var-en-bluff

Citat:
Polisen drog i gång en stor utredning när larmet kom.
– Vi var 15 personer runt bordet, säger Jonny Thomann som ledde förundersökningen.
Kvinnan togs om hand på Centralsjukhuset och genomgick läkarundersökningar. Samtidigt gjordes en omfattande teknisk undersökning av området runt Domkyrkan. En specialutbildad hundpatrull kallades in, för att söka bevis i form av sperma och Jonny Thomann gick ut i media och efterlyste vittnen till händelsen.

genom telefonanalys övervakningskameror vittnen:
Citat:
– Vi har gjort en tidslinje där vi har hela kvällen och natten säkrad och det finns inte minsta utrymme för att ett brott skulle ha begåtts, säger Jonny Thomann.
– Hon har inte varit vid bankomaten. Hon har inte varit vid Domkyrkan. Vi vet att hon befann sig på en helt annan plats när brottet ska ha begåtts.
Citera
2015-08-21, 09:33
Medlem
Citat:
................... Eftersom hon inte har uppgett någon specifik GM går det förstås inte att lagföra henne för falsk tillvitelse (det är väl så det heter?), men det finns väl någon annan rubricering som borde gå att ta till?
Falsklarm kanske?
Senast redigerad av matematiker 2015-08-21 kl. 09:52.
Citera
2015-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilket inte är hennes fel, alls...

Att hon aktiverar frågan om falskanmälningar ska hon ha ett STORT tack för.

Intressant om hon åker för falsklarm (?), tyvärr blir det sällan så...

Det vet vi inte. Hur kan DU vara så säker på det? Om du har info om hennes agenda så är du mer än välkommen att dela med dig.

Sen får vi verkligen hoppas att hon åker dit på falsklarm men det vet vi alla att chansen för det är minimal.
Citera
2015-08-21, 09:40
Moderator
blomvattnares avatar
Tillägg i rubrik: "visade sig vara fejk".

/Mod
Citera
2015-08-21, 09:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Det vet vi inte. Hur kan DU vara så säker på det? Om du har info om hennes agenda så är du mer än välkommen att dela med dig.

Sen får vi verkligen hoppas att hon åker dit på falsklarm men det vet vi alla att chansen för det är minimal.
Klart att jag inte VET, men jag är tämligen övertygad om att hon vid tillfället var deprimerad och/eller full och inte tänkte större än det som rör hennes eget liv. Jag försvarar förstås inte handlingen, men vill heller inte lasta henne för saker jag menar att hon inte bör lastas för.
Citera
2015-08-21, 09:45
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Enough is enough?
Horan ljuger om att ha blivit gruppvåldtagen.
Hon förtjänar allt hat som går att få.
Jag köper inte ens att hon skulle vara psykisk sjuk.
Snarare bara ett hej se på mig, ännu en uppmärksamhetshora.

Fattar du alla vad hon gör mot andra RIKTIGA offer för våldtäkter?
Hon verkar knappt ens ha insett sitt jävla misstag heller.
Inga ursäkter ingenting.

Kikat på hennes facebook också.
ALLT tyder på att hon är en uppmärksamhetshora.
Ingenting tyder på att det skulle vara någon form av psykisk ohälsa som ligger bakom.

Hon tröttnade bara på att inte ha strålkastarljuset riktat mot hennes håll.
Nu får hon det.

Jag tänker enligt resonemanget "sparka inte på den som redan ligger"

Din kunskap om psykisk ohälsa är skrattretande. Du kanske inte borde uttala dig om sånt du inte förstår dig på.

Ja, det är sant att hon förstör för riktiga våldtäktsoffer, men o andra sidan har hela den här historien tagit upp problematiken med falskanmälningar till ytan.

Nu ser jag att nån redan hängt ut henne, så nu är ju mitt snack lönlöst.
Men du måste förstå vad som pågår här. Ingen i Karlstad kommer vilja ta i henne med tång, hon är redan en outcast. Vad blir effekten av att en nätmobb hoppar på henne i detta skede? Bli inte förvånade om det här driver människan till att ta livet av sig.

Men det kanske är det du vill?
Citera
2015-08-21, 09:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Jag tänker enligt resonemanget "sparka inte på den som redan ligger"

Din kunskap om psykisk ohälsa är skrattretande. Du kanske inte borde uttala dig om sånt du inte förstår dig på.

Ja, det är sant att hon förstör för riktiga våldtäktsoffer, men o andra sidan har hela den här historien tagit upp problematiken med falskanmälningar till ytan.

Nu ser jag att nån redan hängt ut henne, så nu är ju mitt snack lönlöst.
Men du måste förstå vad som pågår här. Ingen i Karlstad kommer vilja ta i henne med tång, hon är redan en outcast. Vad blir effekten av att en nätmobb hoppar på henne i detta skede? Bli inte förvånade om det här driver människan till att ta livet av sig.

Men det kanske är det du vill?

Jag är helt emot nätmobbande och all annan mobbing. Hoppas verkligen inte att hon blir trakasserad på något sätt alls.

Men psykisk instabilitet är ingen ursäkt. En förklaring är det, men ingen ursäkt. Rättsväsendet borde verkligen lagföra henne.
Citera
2015-08-21, 09:55
Medlem
Star Witnesss avatar
Alla ni som hatar tjejen är fan mongoloida. Ni kostar säkerligen mer i bidrag och diverse sociala insatser, receptbelagd acne-kräm etc. än vad denna lilla incident har gjort. Fokusera på rätt saker för fan. Bruden är dum i huvudet. So what, den siste idioten är inte född än.

Edit: men visst, nån slags böter hade varit på sin plats. Typ som när man ringer brandkåren utan anledning
Citera
2015-08-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Ja, bra fråga. Kanske för att för att hon späder på debatten om om ljugande våldtäktsoffer? Kanske för att återigen ge invandrare skulden? Hela tråden exploderade i ett blattehat direkt.
Hon verkar inte vara invandrarfientlig. hon gillar gruppen Vi som vill ha Zlatan Ibrahimovic på 200kr sedeln.
https://www.facebook.com/200sedeln?ref=profile
Senast redigerad av matematiker 2015-08-21 kl. 10:06.
Citera
2015-08-21, 10:05
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Alla ni som hatar tjejen är fan mongoloida. Ni kostar säkerligen mer i bidrag och diverse sociala insatser, receptbelagd acne-kräm etc. än vad denna lilla incident har gjort. Fokusera på rätt saker för fan. Bruden är dum i huvudet. So what, den siste idioten är inte född än.

Edit: men visst, nån slags böter hade varit på sin plats. Typ som när man ringer brandkåren utan anledning

Och den lilla petitessen att om hon eller någon annan falskanmälare lyckats sätta dit någon oskyldig person som därigenom hade fått sitta ett par år på kåken; den ska vi bara bortse ifrån?
Citera
2015-08-21, 10:18
Medlem
Citat:
Är det känt om hon har försökt ge invandrare skulden? Att tråden har gjort det är ju lätt att se. Det är bara att läsa tråden. Som vanligt har folk bestämt sig för hur det ligger till innan utredningen har gjort sitt. Det vore bra om postare i denna tråd tog lärdom av denna ickehändelse.

I detta fall tycks polisen vara övertygad om att hon har ljugit ihop historien. Hon har kostat polisen onödiga pengar. Jag förstår inte varför hon inte lagförs för detta. Eftersom hon inte har uppgett någon specifik GM går det förstås inte att lagföra henne för falsk tillvitelse (det är väl så det heter?), men det finns väl någon annan rubricering som borde gå att ta till?

Ja hon har försökt att ge någon skulden, ej invandrare dock. Så tycker verkligen någon slags böter vore på sin plats.
Citera
2015-08-21, 10:19
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hon verkar inte vara invandrarfientlig. hon gillar gruppen Vi som vill ha Zlatan Ibrahimovic på 200kr sedeln.
https://www.facebook.com/200sedeln?ref=profile
Varför skulle hon vara invandrarfientlig?
Senast redigerad av FittJanne 2015-08-21 kl. 10:22. Anledning: Missade en massa detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in