2015-08-20, 21:08
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Tack! Låter bra. Jag insåg själv efter ett tag att Sentio har större brus än de andra och att dagens +0,1 förmodligen maskerar en större uppgång.

Intressant även med Sentio att de ser ut att ha ett horn i sidan till just KD. Inga andra ger motsvarande siffror för KD månad efter månad.

Slumpfelet är betydande för enstaka OU, ett faktum som tål att upprepas. Det kan både dölja och "skapa" mönster, iaf på kortare tidsskalor.

Lustigt att du nämner Sentio och KD. Det var en av de mätserier som fick mig att inse att gamla Partimodellen inte höll måttet och att man istället måste ta hänsyn till hur OIs systematiska fel förändras över tid. Här är en preliminär framåtfiltrering av Sentios "felfaktor" på KD. Sentio verkar lyckas mycket bra från valet 2010 fram till och med valet 2014 (ca 1450 dagar på x-axeln), för att därefter gradvis börja underskatta KD mer och mer. Slumpen kan förstås bidra till att förstärka detta beteende och spela modellen ett spratt - det är ju trots allt inte så många mätningar - så det blir intressant att följa framöver.
2015-08-20, 21:13
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Torbjörn Sjöström verkar fullkomligt desperat, slumpen är tydligen hans svar på allt.
Har man en tillräckligt stor bas så kan man plocka ut ett representativt urval, det har Yougov redan visat.

Att Novus, SCB mfl misslyckas i val efter val är det man borde uppmärksamma.

Novus har i alla fall visat att man är beredda att försöka rätta till sina brister med SD, och dom har väl åtminstone delvis lyckats med det, vilket är mer än man kan säga om vissa OI.
2015-08-20, 21:14
Medlem
Margit Silberstein lyckades överraska (ironi) med den sämsta politiska analys jag tror jag hört (ang YouGov (jo hon fick med nazism också) i aktuellt som rullar nu. Var finns idiotens journalistiska heder?
2015-08-20, 21:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Läs och njut:

http://www.expressen.se/kultur/trollen-spricker-nar-gryningen-kommer/

Jag insuper varje ord som det vore ljuv musik i mina öron, och fläderblomssaft i min strupe. Det är så underbart skönt att höra en djupt PK, och förnekande människa, uppvisa en sådan avgrundsdjup förtvivlan över dagens sköna resultat.
Godhjärtade Gardell fattar inte att det i dagens läge är helt nödvändigt att stoppa massinvandringen. Även för honom, riksbögen. I synnerhet från ociviliserade böghatarländer.. Stackars PK-fårskalle.

Han minns det förflutna med fasa.. På den tiden man fick använda fula, hemska ord som "finne", "turk", och "neger":
Citat:
Jag inbillar mig ibland att en av orsakerna till Sverigedemokraternas framgångar är en sorts saknad, en nostalgisk längtan tillbaka till en tid som var gammal och god. Och tydlig.

Men sanningen är naturligtvis att den gamla, goda tiden inte var särskilt god. Och tydligheten var på bekostnad av allt som beskars, togs bort eller osynliggjordes. För den där världen med två tv-kanaler, tre radiostationer och en Ingemar Stenmark som jag växte upp i, var också en värld där det var tillåtet att våldta sina fruar och slå sina barn. Kvinnor fick ännu inte bli präster och homosexualitet klassades som en psykisk sjukdom. En värld där "finnar" slogs med kniv, "zigenare" var tjuvar och "turk på burk luktade urk". Svarta var "negrer" som luktade konstigt men hade rytmen i blodet. Om "invandrare" berättades det att de rev upp parketten i lägenheterna för att odla potatis och att de hade höns och grisar i hemmen, och vi ryste och skakade på huvudet åt sådana historier.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-08-20 kl. 21:22.
2015-08-20, 21:19
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Sanningsministeriet säger nej. Vi kommer aldrig klara av pensionerna utan massinvandring, våldet har aldrig någonsin vart så här lågt och alla är jättenöjda med läget förutom ett gäng nazister och arga unga män. Rotera.

När kommer en OU som statsmedia accepterar som godkänd och accepterad?
"When hell freezes to ice"
2015-08-20, 21:26
Medlem
Svinriks avatar
Jag sitter och tittar på Aktuellt. Agendan verkar vara att:
Hur kan vi på SVT lyckas få M och S att sammarbeta och minska SD:s inflytande.

Har någon sett en person från SD på TV idag?
2015-08-20, 21:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Ungefär som ett manus från KGB. Och publicistklubben ordförande ett antal år var just en KGB-agent.
De övriga åren var det förmodligen istället en Stasi-agent som var ordförande. Men dom uppgifterna har ju landsförrädaren Reinfeldt hemligstämplat.
2015-08-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag är uppriktigt sagt nyfiken. Någon som vet när nästa OU kommer som allmänt ses som tillförlitlig och inte går att sopa under mattan hur som helst?

SIFO borde komma runt den 25-27 aug. Den brukar komma runt dessa datum de år det inte är val i sept.

Jag gissar att SD kommer ligga på 18-20% hos SIFO de ligger alltid (fel) & lågt på just SD, därför anser MSM att det är den som är bäst.

Vi som tänker själva utan Medias hjälp vet att SIFO inte är något att bry sig om.
2015-08-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik

Nej det är sant. Även måste Expressen/Aftonbladet så tydligt som möjligt poängtera att undersökningen är "kritiserad" och "opålitlig". Tog dom upp SD på Aktuellt?
2015-08-20, 21:31
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik

Precis, där har vi dagens spaning.
Man blev återigen lätt illamående över inslagen i Aktuellt. Kan dock inte tänka mig att M törs reta upp sina väljare ändå mer än de redan gjort, skulle förvåna mig oerhört om de slår sig ihop med Sossarna.
2015-08-20, 21:34
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Nuvarande skattningen av SDs tillväxthastighet är ca 0.04 pe/dag, vilket är all time high.

Om nuvarande tillväxthastighet skulle hålla i sig fram till nästa ordinarie val skulle de få 45 procentenheter att lägga till dagens siffror. Vilket sannolikt skulle ge 70% i valet.

Denna tillväxt kommer nog att hålla i sig tills någonting radikalt sker. Snart kommer trådar som avslöjar SVT/SR:s antidemokratiska metoder att spridas helt oblygt på Facebook. Jag tror att det är Facebook som blir denna bisarra epoks Waterloo, men de största slagen har ägt rum här på Flashback. Det är ingen vild gissning att DÖ snart är bruten.

Med reservation för mina rostiga matematikkunskaper.
2015-08-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den förändringen började redan efter valet 2014 när aftonbladet skrev en relativt opartisk artikel om varför SD hade ökat tack vare bland alliansens politik dagen efter valet.

SD är på god väg att bli relativt rumsrena i disskusonen även om det behövs på sin höjd ett eller två år tills vi äntligen kan se ett Sverige där alla får vara med i disskusonen om Sveriges framtid.

Nu vet inte jag hur representativ min bekantskapskrets är men i den är det iaf slående hur mycket mer defensiva SD-hatarna blivit. Skitsnacket mot SD har upphört och ersatts av ett ifrågasättande av rådande flyktingpolitik. Denna förändring är oerhört viktig om den nu är mer generell.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in