Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Läs och njut:
http://www.expressen.se/kultur/trollen-spricker-nar-gryningen-kommer/
Jag insuper varje ord som det vore ljuv musik i mina öron, och fläderblomssaft i min strupe. Det är så underbart skönt att höra en djupt PK, och förnekande människa, uppvisa en sådan avgrundsdjup förtvivlan över dagens sköna resultat.
Godhjärtade Gardell fattar inte att det i dagens läge är helt nödvändigt att stoppa massinvandringen. Även för honom, riksbögen. I synnerhet från ociviliserade böghatarländer.. Stackars PK-fårskalle.
Han minns det förflutna med fasa..

På den tiden man fick använda fula, hemska ord som "finne", "turk", och "neger":
Citat:
Jag inbillar mig ibland att en av orsakerna till Sverigedemokraternas framgångar är en sorts saknad, en nostalgisk längtan tillbaka till en tid som var gammal och god. Och tydlig.
Men sanningen är naturligtvis att den gamla, goda tiden inte var särskilt god. Och tydligheten var på bekostnad av allt som beskars, togs bort eller osynliggjordes. För den där världen med två tv-kanaler, tre radiostationer och en Ingemar Stenmark som jag växte upp i, var också en värld där det var tillåtet att våldta sina fruar och slå sina barn. Kvinnor fick ännu inte bli präster och homosexualitet klassades som en psykisk sjukdom. En värld där "finnar" slogs med kniv, "zigenare" var tjuvar och "turk på burk luktade urk". Svarta var "negrer" som luktade konstigt men hade rytmen i blodet. Om "invandrare" berättades det att de rev upp parketten i lägenheterna för att odla potatis och att de hade höns och grisar i hemmen, och vi ryste och skakade på huvudet åt sådana historier.