2015-08-20, 20:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
Ja det går att se på DNA:t om en person är finsk eller inte. Just finnar har för övrigt en väldigt specifik DNA-profil.
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Just finländarnas genpool avviker på ett lite karakteristiskt sätt i förhållande till övriga nordeuropéer.

Om den avviker vet jag inte men en person som var kunnig inom området berättade för mig att skillnaden mellan olika finnars dna är mycket större än skillnaden mellan dna hos mellaneuropeer från olika länder. Det skulle bero på att finnar historiskt har invandrat till Finland från många olika håll.
Citera
2015-08-20, 20:15
Medlem
Det här med tältandet skulle ju också kunna tala för att GM inte är fast boende här i Sverige. Tex zigenare, de bor ju ofta i tält, men zigenare är ju oftast mörkhåriga, men inte alltid. Dessutom vet jag inte vilken DNA-profil det skulle bli av en zigenare från sydeuropa. Lågbetald öststatare skulle det ju också kunna vara, de är ofta ljushåriga, oftare än svenskar till och med. och öststatares DNA-profil stämmer ju i detta fall ganska bra verkar det som.
Senast redigerad av enfundering 2015-08-20 kl. 20:22.
Citera
2015-08-20, 20:55
Medlem
Kenny Kuks avatar
Verkar som att ärendet är galet högt prioriterat av NFC. Svar dagen efter på varje topsning. Det hör inte till vardagen. Tyder på att polisen är orolig.
Citera
2015-08-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Finns en riktig mupp som har ljust rasta hår.
Går barfota ibland, alltid med säckiga byxor, och en ryggsäck.
Han har en lång pinne nerstoppad bak i byxorna och går från byxorna hela vägen längs ryggen upp över huvudet.
Pratar sällan, står ofta och bara tokstirrar på folk.

Kan du ta reda på mer kring denne?
Citera
2015-08-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Tror att han blivit tipsad till polisen flera gånger och säkerligen redan topsad.
Citera
2015-08-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Det här med tältandet skulle ju också kunna tala för att GM inte är fast boende här i Sverige. Tex zigenare, de bor ju ofta i tält, men zigenare är ju oftast mörkhåriga, men inte alltid. Dessutom vet jag inte vilken DNA-profil det skulle bli av en zigenare från sydeuropa. Lågbetald öststatare skulle det ju också kunna vara, de är ofta ljushåriga, oftare än svenskar till och med. och öststatares DNA-profil stämmer ju i detta fall ganska bra verkar det som.

Vi har väl ingen aning om vad DNA-profilen visat eller om man ännu kunnat få fram något ursprung på GM utifrån den.
Citera
2015-08-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fradju
Tror att han blivit tipsad till polisen flera gånger och säkerligen redan topsad.

Säkerligen el kanske? Vad heter personen? PMa gärna
Citera
2015-08-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vi har väl ingen aning om vad DNA-profilen visat eller om man ännu kunnat få fram något ursprung på GM utifrån den.
Liza1979 skrev att finnar har topsats.
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Senast redigerad av enfundering 2015-08-20 kl. 21:26.
Citera
2015-08-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Brukar se honom varje dag!
Men nu har han inte synts till på ett tag.
Vad vill du veta?
Citera
2015-08-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Finnar bägge två, den ena i sigma, den andra i runby.
30+ bägge två

Vet du när detta skedde? Om det är de senaste dagarna så bör polisen ha klart för sig vilket ursprung GM hade. Om om det skedde i ett tidigare skede av utredningen tog de förmodligen bara in misstänkta oavsett ursprung.
Citera
2015-08-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Vet du när detta skedde? Om det är de senaste dagarna så bör polisen ha klart för sig vilket ursprung GM hade. Om om det skedde i ett tidigare skede av utredningen tog de förmodligen bara in misstänkta oavsett ursprung.
Den ena för några dagar sen och den andra igår eller idag
Citera
2015-08-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Har fått uppgifter från en källa. Jag bedömer källan som trovärdig.
Citat:
Polisen har förhört ett antal boende i området kring mordplatsen. Ett signalement som de återkommit till i sina frågor är stort, ljust hår, inte afro, men stort och yvigt. Det verkar, på polisen, som att dom misstänker att MGM har tältat i området innan händelsen. Ni som bor i Väsby, sprid gärna detta. MGM kan ha klippt av sig håret efteråt och bekanta kan ju ha reagerat på en sån förändring.
En vecka innan mordet på IJ, 16 mil från Upplands Väsby, ett överfall på en joggande kvinna, ca 20 år. GM i det fallet har långt hår. Jag länkade till det i mitt första inlägg i den här tråden.
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in