Citat:
Ursprungligen postat av
speedi-
Med det menar jag att fler intresserar sig för random PL-match. Det där är inga matcher som svenskar gärna ser. Det är däremot Madrid-derbyt, Barca - Atletico och El Classico, de enda matcherna i Spanien som är intressanta för svenskar. Till och med jag känner att jag hellre ser Everton - Stoke än Sevilla - Valencia. Det har inget att göra med kvaliteten, utan att jag känner mig så långt ifrån spansk fotboll vilket jag tror många svenskar kan sympatisera med. Kan inte språket, kan för lite om lagen och om spelarna. Carlos Bacca må ha varit en sensation ifjol men få förutom de genuint intresserade av fotboll vet vem det är. Den är för dåligt marknadsförd och intresset är för svagt av den i Sverige. Vi har inget gemensamt med spanjorer.
Som vanligt svarar du inte på ett citerat inlägg utan fortsätter att berätta vad du tycker och tänker eller har gemensamt med. Jätteintressant att få veta att du inte kan spanska... öhh. Du verkar fortfarande inte fatta problemet eller ilskan hos många av trådens skribenter, inget svensk tv-bolag sänder La Liga eller Serie A i dagsläget. Däremot ungefär tusen andra sporter och ligor.
Att säljaren hittills ha velat få för mycket betalt för rättigheterna inser alla, någon långtidsbunden bidragsverksamhet ägnar sig inte ett företag åt. Personligen anser jag dock att det TV4 sysslat med genom så stark profilerat sig som Serie A under många år (eller La Liga tidigare), och därigenom skapat en ny kundbas utom oss gamlingar, måste vara en av TV-världens sämsta. Efterfrågan har ökat, men säljarens förväntningar ännu mer, ”pröjsade de detta då måste de ju vara villiga att betala mer nu när ligan är ännu bättre/intressantare”.
Intresset för de båda ligorna är större än på länge, men ingen levererar för de som är betalningsvilliga för den fotbollen. Vilket nederlag om ryssstream vinner Serie A/La Liga.