Citat:
Ursprungligen postat av
Zog Rules
Sunkligorna? Gillar man fotboll så uppskattar man fler ligor, Serie A och La Liga är härliga ligor. Kräver dock att man kryper ur sitt "PL är världens bästa superduper liga" tänk och vidgar sig lite. Kanske kan du kika lite på Bundesliga också, bra lag med storpublik. Lycka till med det projektet.
PL ska ha cred för att de lyckas sälja sin produkt så bra, marknaden bestämmer men enligt mig tar de överpris. I slutet av dagen är det vi som betalar med högre genom att abonnemangspriset ökar. Samma liga högre pris. Smart.
PL har blivit något ohyggligt överskattat, spelkvalitén har varken hängt med tv-pengarnas utveckling eller transfersummorna. Det är lite som lunchpriserna i Stockholm, priserna går upp, upp men maten håller samma nivå eller sämre. Stormatcherna i England är på sämst nivå av stormatcherna i dom fyra-fem bästa ligorna. Statiskt, ofta förvånansvärt låg teknisk skicklighet vilket renderar i hög felprocent. För att inte nämna trycket på läktaren...
Och nej, jag ämnar inte starta en ligadebatt, utan jag ser allting, men att TV-hus skulle släppa allt och enbart satsa på PL är givetvis befängt.