2015-07-30, 17:06
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Oerhört tråkigt att ingen villa sända Serie A nu när ligan verkligen känns som att den är på gång och har momentum i Europa. Flest och hetast stormatcher bland de europeiska ligorna också. Nu får någon på Bonnier ta och lösa det här.
Lol'd.
Citera
2015-07-30, 18:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Lol'd.
Genoa-derbyt, Milano-derbyt, Rom-derbyt, Turin-derbyt, Verona-derbyt, derby d'Italia. Detta är stormatcher ingen annan liga kommer i närheten av enligt mig, Arsenal-Chelsea är som en fis i rymden i jämförelse.
Citera
2015-08-03, 18:39
Medlem
creaas avatar
TV-rättigheter för säsongen 2015-2016

Har någon kanal köpt upp rättigheterna för Serie A, La Liga och Ligue 1 ännu?
Citera
2015-08-03, 21:56
Medlem
schlafhunds avatar
Det är väl ännu oklart. I tråden om spansk fotboll skrivs det om rykten angående SBS Discovery (Kanal 5, Kanal 9, Eurosport).

Skulle tro att det väntas och förhandlas in i det sista. Gäng som TV4 väntar väl på om Ibrahimović flyttar eller ej (vilket han inte kommer göra).

Hoppas verkligen att Serie A och Ligue 1 återfinns någonstans på svensk TV när säsongen sätter igång. Ligue 1 börjar nu helgen som kommer, förmodligen är väl nyheter angående diverse TV-rättigheter inte långt borta.
Citera
2015-08-03, 22:58
Medlem
motvalls avatar
Trådar sammanfogade och trådens titel ändrad till att inkludera fler ligor utan klara sändingsrättigheter idag. Ta diskussionen här, inte i ligatrådarna.

/Moderator
Citera
2015-08-04, 06:40
Medlem
Hunden007s avatar
hoppas Viasat slår till på någon till liga.
Citera
2015-08-04, 08:03
Medlem
svulles avatar
Precis som mishima skrev så måste kanalhusen förstås finna bäring rent ekonomiskt. Tyvärr är det nog inte jätteintressant med exempelvis Serie A och/eller Lique 1 (exklusive PSGs matcher). Jag får för mig att La Liga torde ha något större intresse i och med de två storlagen som har en helt annan internationell dragkraft.

Med det sagt så tror jag ändå att alla ligor kommer fortsätta sändas. TV4 Gruppen lär behålla någon liga och SBS Discovery lär ta någon liga.

Tittar man framåt så skulle jag vara orolig som uppköpare på MTG. För mig är det alldeles självklart att ett SBS Discovery med obegränsade resurser kommer sno Premier League i nästa runda. Då hela Viasats sportsatsning kretsar kring Premier League så blir hela kanalpaketet fullständigt urholkat.
Citera
2015-08-04, 08:30
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Genoa-derbyt, Milano-derbyt, Rom-derbyt, Turin-derbyt, Verona-derbyt, derby d'Italia. Detta är stormatcher ingen annan liga kommer i närheten av enligt mig, Arsenal-Chelsea är som en fis i rymden i jämförelse.
Inget av dem tar Derbi sevillano dock.

Jag hoppas också som sagt på Discovery, bra ledning och så kan de ta med Fjällström från Cmore. Som är Sveriges bästa expertkommentator.
Citera
2015-08-04, 09:26
Medlem
Förmodligen ingen som lägger större kraft på sunk-ligorna. Discovery och Viasat och kanske något mer bolag satsar säkert allt på rättigheterna till Premier League 2016-19.
Citera
2015-08-04, 09:37
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Förmodligen ingen som lägger större kraft på sunk-ligorna. Discovery och Viasat och kanske något mer bolag satsar säkert allt på rättigheterna till Premier League 2016-19.

Sunkligorna? Gillar man fotboll så uppskattar man fler ligor, Serie A och La Liga är härliga ligor. Kräver dock att man kryper ur sitt "PL är världens bästa superduper liga" tänk och vidgar sig lite. Kanske kan du kika lite på Bundesliga också, bra lag med storpublik. Lycka till med det projektet.

PL ska ha cred för att de lyckas sälja sin produkt så bra, marknaden bestämmer men enligt mig tar de överpris. I slutet av dagen är det vi som betalar med högre genom att abonnemangspriset ökar. Samma liga högre pris. Smart.
Citera
2015-08-04, 09:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Sunkligorna? Gillar man fotboll så uppskattar man fler ligor, Serie A och La Liga är härliga ligor. Kräver dock att man kryper ur sitt "PL är världens bästa superduper liga" tänk och vidgar sig lite. Kanske kan du kika lite på Bundesliga också, bra lag med storpublik. Lycka till med det projektet.

PL ska ha cred för att de lyckas sälja sin produkt så bra, marknaden bestämmer men enligt mig tar de överpris. I slutet av dagen är det vi som betalar med högre genom att abonnemangspriset ökar. Samma liga högre pris. Smart.

PL har blivit något ohyggligt överskattat, spelkvalitén har varken hängt med tv-pengarnas utveckling eller transfersummorna. Det är lite som lunchpriserna i Stockholm, priserna går upp, upp men maten håller samma nivå eller sämre. Stormatcherna i England är på sämst nivå av stormatcherna i dom fyra-fem bästa ligorna. Statiskt, ofta förvånansvärt låg teknisk skicklighet vilket renderar i hög felprocent. För att inte nämna trycket på läktaren...

Och nej, jag ämnar inte starta en ligadebatt, utan jag ser allting, men att TV-hus skulle släppa allt och enbart satsa på PL är givetvis befängt.
Senast redigerad av 4522 2015-08-04 kl. 09:53.
Citera
2015-08-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules

Syftade inte på spelmässig kvalité utan marknadsmässiga skäl, detta är en tråd om Tv-rättigheter om du missat det. Rättigheterna till Premier League tror jag är överlägset förstahandsval hos alla större bolag och förhandlingen om säsongerna 2016-2019 förväntades bli klara under sommaren. Så länge det drar ut på tiden innan någon av Viasat, Discovery m.fl hoppar av tåget så tror jag att rättighetsköp av Serie A och andra ligor kommer att få vänta.

Du tror alltså annorlunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in