2015-08-19, 23:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Bet365 och Unibet ser ut att sända Serie A denna säsong.

Känns spontant som man hellre kör Pyotrs källarstream än minifönstret i livescoren.
Citera
2015-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Känns spontant som man hellre kör Pyotrs källarstream än minifönstret i livescoren.

förstår inte heller hur man kan kan få för sig att streama en match på en bettingsida, man kan väl inte ens köra ett popout window utan blir tvingad att sitta och se hur oddsen låser sig och resultatet går över till 1-0 före det ens hänt på streamen. skulle fan hellre lyssna på radio.
Citera
2015-08-20, 00:47
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Deras sändningar ligger i realtid till skillnad från TV-sändningarna som alltid har ett par sekunders fördröjning. HD-kanalerna är ännu värre. För att inte tala om play-tjänsterna.
Citera
2015-08-20, 01:58
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
förstår inte heller hur man kan kan få för sig att streama en match på en bettingsida, man kan väl inte ens köra ett popout window utan blir tvingad att sitta och se hur oddsen låser sig och resultatet går över till 1-0 före det ens hänt på streamen. skulle fan hellre lyssna på radio.

http://www.bet365.com/extra/extra.aspx?ContentPath=LiveStreaming%2cStreaming
Citera
2015-08-20, 08:06
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Exakt. Extremt tråkigt att det inte är löst än då jag hellre ser La Liga och Serie A än PL när Allsvenskan har uppehåll, men i slutändan kokar det ner till att det inte är tillräckligt lukrativt för TV-bolagen. Ingen är beredd att betala för något som inte kommer gå ihop ekonomiskt.

Ser helst att Discovery köper rättigheterna och sänder en del på nian. Resten får jag se genom playtjänsten då jag inte har Eurosport. Bara man slipper TV4/Cmore och deras värdelösa streamingtjänst är jag nöjd. Dock kommer jag att sakna FK Europa då det var ett skönt sätt att varva ner på söndagskvällen innan sängen.

Ja, tyvärr haltar logiken för många i det här avseendet. Folk blir skogstokiga när tv-serier lägger ned, eller när rättigheterna till ett programformat/sport inte upphandlas. Vad man inte verkar förstå är att kommersiella företag inte sysslar med välgörenhet. SVT är den enda aktören som potentiellt skulle kunna ratta ett format för att det främjar den svenska befolkningen.

Jag håller verkligen med dig angående FK Europa. Inte många program jag missat när jag befunnit mig i svensk tidszon. Utmärkt sätt att glida ned i soffan och avrunda veckan på. Sen tycker jag väl att det är väl mycket dagis ibland, men ändå en avslappnad stämning.

Fotbollskväll är också bra. Nu har dessa typer av magasin tappat lite av sin funktion då man kan se alla highlights från alla ligor på nätet, men ändå.
Citera
2015-08-20, 11:32
Medlem
fredricoss avatar
Ja imorgon drar det igång och ännu har inget hänt. Jag har dock fortfarande förhoppning om att något bolag kommer fixa rättigheterna. Som redan sagts kan man inte bli sur på bolagen som vill köpa rättigheterna då dom inte kan göra det om det leder till att dom förlorar pengar. Något man dock kan lasta dom för är att dom inte ger någon information. Men vänder man på det och frågar sig varför dom inte lämnar någon information så får iallafall jag upp hoppet. Hade dom gett sig ur förhandlingarna så tror jag att dom bekräftat att dom inte kommer sända ligan/ligorna ifråga. Jag tolkar deras "inga kommentarer" som att dom fortfarande förhandlar och inte har gett upp rättigheterna.

Jag kan ha fel men OM dom vet att dom inte kommer sända ligan/ligorna så tycker jag det är mycket dåligt att inte berätta detta för oss som väntar på att teckna abonnemang alternativt säga upp abonnemang man redan har.

Jag tror att vi kommer kunna se både la liga och serie a inom kort.
Citera
2015-08-20, 11:48
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Jag tror att vi kommer kunna se både la liga och serie a inom kort.

Jadå, i värsta fall sänds inte första omgången.

Informationsflödet är tomt, men så brukar det också vara.

Vad vi vet är att TV4 med största sannolikhet släpper åtminstone en av ligorna. Detta med hänvisning till att FK Europa lägger ned (kan möjligen vara så att SBS Discovery inte låter FK Europa visa highlights från Bundesliga).

Jag tror vi kan avskriva MTG ändå. Man har inte råd att plocka in någon av de två eftersom man måste skramla bössorna för att överhuvudtaget ha någon chans att behålla Premier League nästa runda. Säkerligen därför man inte gick längre i budgivningen om OS-rättigheterna nu senast.

Det står alltså emellan SBS Discovery och TV4 Gruppen. Jag behåller mitt tips om att C More behåller La Liga medan Serie A hamnar hos SBS Discovery.
Citera
2015-08-20, 14:02
Medlem
Hunden007s avatar
Tv4 sänder en liga som är Sämre rankat än Allsvenskan. kom igen tv4 sänd la liga eller något.
Citera
2015-08-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är frustrerande som serie a-nörd men jag kan bara föreställa mig hur det känns som följare av den spanska ligan. Världens genom tiderna bästa fotbollsspelare, segrare i Cl och EL 2 år år i rad och dessutom en fräsch ligavinnare i Atletico förra säsongen, men ingenting spelar någon roll. Det går inte ens att se ligan på svensk tv hur mycket man än är beredd att betala. Helt jävla sjukt.
Som jag ser det spelas det endast sex intressanta matcher per ligasäsong i Spanien. Två El Clasico, två Madridderbyn och två möten mellan Barcelona och Atletico Madrid. Resten av matcherna är helt ointressanta för gemene man.
Vem vill se Barcelona-Granada? Det är meningslöst att titta på en match som är avgjord på förhand.
Citera
2015-08-20, 17:01
Medlem
Om det nu inte löser sig, hur fan ska man se matcherna (serie A)? Finns det några utländska streamtjänster som man som svensk kan prenumerera på med åtminstone engelsk kommentering? Typ som de amerikanska ligorna (NHL, NBA mm) har playtjänster man kan köpa.
Citera
2015-08-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Som jag ser det spelas det endast sex intressanta matcher per ligasäsong i Spanien. Två El Clasico, två Madridderbyn och två möten mellan Barcelona och Atletico Madrid. Resten av matcherna är helt ointressanta för gemene man.
Vem vill se Barcelona-Granada? Det är meningslöst att titta på en match som är avgjord på förhand.
Vem vill se Chelsea-West Bromwich?
Citera
2015-08-20, 17:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vem vill se Chelsea-West Bromwich?
Väldigt många fler. Tycka vad man vill om de engelska topplagen, men det engelska ligasystemet har ju dragningskraft ett par divisioner ned, minst. Där är spanska ligan tillsammans med den franska sämst i klassen. Italien trea hyfsat distanserad både upp &ner, Tyskland tvåa och England etta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in