2015-08-19, 15:49
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag blir fruktansvärt trött på svenska folket och deras PL-fetish. För det är den som gör att tvbolagen handlar som de gör. Det är inte klokt att de två ligor som förra året gick bäst i europa inte har några rättigheter i Sverige. Om vi tar och tittar bakår har PL inte haft ett lag i cl-final på tre år och senast de hade någon på top 3 i balon d or var 2008. PL har inte europa-framgångarna, de har inte stjärnorna, de har inte atmosfären. Det engelska landslaget är uselt så de har knappt några europa eller världsmästare i sin liga. De spelar till största del i de tre senaste vms mästarländer. Italien,Spanien och Tyskland. Svenska spelare som lockar tv tittarna finns det knappast heller. Nä fyfan vad det här är skevt.

Rena rama sanningen där!
Visst är Premier League kul, men det går fan inte att jämföra med Serie-A vad gäller känslor, stämning och atmosfär. Det är fittigt att ingen idiot köpt rättigheterna än.
Citera
2015-08-19, 16:10
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Det är fittigt att ingen idiot köpt rättigheterna än.

Om du betalar för rättigheterna så är jag ganska säker på att alla tv-hus är beredda att sända ut matcherna.
Citera
2015-08-19, 16:23
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Rena rama sanningen där!
Visst är Premier League kul, men det går fan inte att jämföra med Serie-A vad gäller känslor, stämning och atmosfär. Det är fittigt att ingen idiot köpt rättigheterna än.

Lägg ner snacket om passion och kärlek i Serie A, många arenor som inte ens är halvfyllda så vart är passionen? Hemma framför datorn hos folket eller vart? Premier League är hela världens liga öppen för alla medans Serie A är en serie för inbördes beundran.
Citera
2015-08-19, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Lägg ner snacket om passion och kärlek i Serie A, många arenor som inte ens är halvfyllda så vart är passionen? Hemma framför datorn hos folket eller vart? Premier League är hela världens liga öppen för alla medans Serie A är en serie för inbördes beundran.

Jo det är därför alla PL lag blev utslagna i CL och Tjuve spelade final. PL är på väg ner, inse faktum
Citera
2015-08-19, 17:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Jo det är därför alla PL lag blev utslagna i CL och Tjuve spelade final. PL är på väg ner, inse faktum

Men TV-inkomsterna går fortsatt uppåt.
Citera
2015-08-19, 18:21
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Om du betalar för rättigheterna så är jag ganska säker på att alla tv-hus är beredda att sända ut matcherna.
Exakt. Extremt tråkigt att det inte är löst än då jag hellre ser La Liga och Serie A än PL när Allsvenskan har uppehåll, men i slutändan kokar det ner till att det inte är tillräckligt lukrativt för TV-bolagen. Ingen är beredd att betala för något som inte kommer gå ihop ekonomiskt.

Ser helst att Discovery köper rättigheterna och sänder en del på nian. Resten får jag se genom playtjänsten då jag inte har Eurosport. Bara man slipper TV4/Cmore och deras värdelösa streamingtjänst är jag nöjd. Dock kommer jag att sakna FK Europa då det var ett skönt sätt att varva ner på söndagskvällen innan sängen.
Citera
2015-08-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Ja cmore har tagit överpriser ett bra tag nu. Bara sportpaketet ligger på 429:- per månad med kabel-tv och då är de som sagt bara sportkanalerna, deras filmkanaler ingår inte. Jag är dock intresserad av allsvenskan också men jag tror att även om cmore tappar la liga så kommer deras pris vara lika högt.

För något år sedan kollade jag upp alternativ via internet, alltså cmores egen streamingsida. Priset va på över 400:- per månad och deras HD sändningar var riktigt usla och deras standardkvalitet var ännu värre, gick knappt att kolla om man kopplade datorn till tvn... Viaplay hade glasklar bild och va över 150 kr billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Vilket?

Jag har CMore MAX och fick ett paketerbjudande när jag köpte en massa annat. Så fick filmkanalerna också för 479kr i månaden (CMore MAX heter det) och de första 3 månaderna gratis. Samma paket på Viasat kostar bara 319kr/mån.

Får de inte La Liga så säger jag upp det efter 3 månader.

Har Viasat för Champions League och får Premier League som bonus, Eurosport 2 (1 ingår) är ett tillval i mitt grundpaket.
Får Eurosport La Liga är det ju perfekt. Då kan jag skippa hela CMore.
Ligue 1 är inte intressant längre och resten av ligorna kan kvitta. Allsvenskan är inte tillräckligt intressant.
Senast redigerad av flirk 2015-08-19 kl. 19:54.
Citera
2015-08-19, 20:17
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-

Nu pratar jag inte om vilken liga som är bäst utan vad är det som säger att kärleken är så stor till fotbollen i just Italien? PL på väg ner? Serie A är knappast på väg upp kan jag säga.
Citera
2015-08-19, 20:23
Medlem
gato12s avatar
Men härregud, det handlar ju inte om resultat, det handlar om den kärlek som formats till engelsk fotboll under 50 år. Den kärleken kan man prissätta väldigt högt. Och det vet TV-bolagen.
Citera
2015-08-19, 20:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men härregud, det handlar ju inte om resultat, det handlar om den kärlek som formats till engelsk fotboll under 50 år. Den kärleken kan man prissätta väldigt högt. Och det vet TV-bolagen.
Men det är märkligt. Det brukar handla om stjärnor och segrar i de flesta sammanhang, men här är det något annat. Man får ge de svenska PL-fansen att de är trogna.

Det är frustrerande som serie a-nörd men jag kan bara föreställa mig hur det känns som följare av den spanska ligan. Världens genom tiderna bästa fotbollsspelare, segrare i Cl och EL 2 år år i rad och dessutom en fräsch ligavinnare i Atletico förra säsongen, men ingenting spelar någon roll. Det går inte ens att se ligan på svensk tv hur mycket man än är beredd att betala. Helt jävla sjukt.
Citera
2015-08-19, 21:11
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men det är märkligt. Det brukar handla om stjärnor och segrar i de flesta sammanhang, men här är det något annat. Man får ge de svenska PL-fansen att de är trogna.

Det är frustrerande som serie a-nörd men jag kan bara föreställa mig hur det känns som följare av den spanska ligan. Världens genom tiderna bästa fotbollsspelare, segrare i Cl och EL 2 år år i rad och dessutom en fräsch ligavinnare i Atletico förra säsongen, men ingenting spelar någon roll. Det går inte ens att se ligan på svensk tv hur mycket man än är beredd att betala. Helt jävla sjukt.

Jag tar för givet att det löser sig.. man kanske missar första omgången dock, då får man strömma. Det stora problemet för mig är att jag vill se (i stort sett) alla matcher på en TV, HD kanal.. och de enda som har den kapaciteten är Cmore (och Viasat)... så vinner Discovery detta kommer det inte alls bli samma kvalité för mig.. Cmore har 6 potentiella HD kanaler som de visade (visar..) La Liga på Cmore sport, Cmore Fotboll och Cmore Live 1-4. Discovery har bara 2, Eurosport 1,2 (+möjligtvis 9an) och en jävla massa annan livesport som skall in där också.

Alla streamingtjänster förutom Viaplay som man kan få upp till TVn är skit (via dator etc), mycket sämre kvalité än HD TV och det hackar som fan och har sig.

Och blir det något annat än Cmore för mig så är det en massa pengar down the drain..

"tar för givet att det löser sig".. Annars är det sjukt..
Senast redigerad av foool13 2015-08-19 kl. 21:22.
Citera
2015-08-19, 23:18
Medlem
hp-sauces avatar
Bet365 och Unibet ser ut att sända Serie A denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in