Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Men det är märkligt. Det brukar handla om stjärnor och segrar i de flesta sammanhang, men här är det något annat. Man får ge de svenska PL-fansen att de är trogna.
Det är frustrerande som serie a-nörd men jag kan bara föreställa mig hur det känns som följare av den spanska ligan. Världens genom tiderna bästa fotbollsspelare, segrare i Cl och EL 2 år år i rad och dessutom en fräsch ligavinnare i Atletico förra säsongen, men ingenting spelar någon roll. Det går inte ens att se ligan på svensk tv hur mycket man än är beredd att betala. Helt jävla sjukt.
Jag tar för givet att det löser sig.. man kanske missar första omgången dock, då får man strömma. Det stora problemet för mig är att jag vill se (i stort sett) alla matcher på en TV, HD kanal.. och de enda som har den kapaciteten är Cmore (och Viasat)... så vinner Discovery detta kommer det inte alls bli samma kvalité för mig.. Cmore har 6 potentiella HD kanaler som de visade (visar..) La Liga på Cmore sport, Cmore Fotboll och Cmore Live 1-4. Discovery har bara 2, Eurosport 1,2 (+möjligtvis 9an) och en jävla massa annan livesport som skall in där också.
Alla streamingtjänster förutom Viaplay som man kan få upp till TVn är skit (via dator etc), mycket sämre kvalité än HD TV och det hackar som fan och har sig.
Och blir det något annat än Cmore för mig så är det en massa pengar down the drain..
"tar för givet att det löser sig".. Annars är det sjukt..