2015-08-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har ett par stycken på fb som blivit topsade.
Folk är riktigt upprörda över detta, att man topsar "hej vilt"
Jag tycker dom borde ta alla i väsby
Varför tycker du att polisen borde topsa alla i Väsby? Utredarna känner ju till hur DNA-profilen ser ut. Då kan de ju begränsa topsningarna. Då är det ju helt onödigt, och ett slöseri med tid, pengar och resurser att topsa personer ur andra grupper än den specifika DNA-profilen.
Citera
2015-08-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte polisen har en klar uppfattning om GM:s ursprung.
Vad menar du med "klar uppfattning"? Visst, det går kanske inte att avgöra om ett visst DNA tillhör en svensk eller en norrman, eller en nigerian eller kongoles, men ett DNA uppvisar ju ändå skillnad på nordeuropeisk, afrikansk eller kinesisk tex. Det går alltså att avgöra ungefär varifrån GM har sitt "rasliga" ursprung. Det går också att se om DNA:t tillhör en man eller en kvinna.
Citera
2015-08-20, 15:43
Medlem
Återkopplat från polisen nu att de tackat för tipset o börjat titta på profilen vi diskuterat här.

En stor del av mig hoppas att det kan ge något iaf, bekräftas el avskriva denne person, och lika mycket vore d så skönt att alla engagerade här på FB kan isf få känna att de bidragit framåt i utredningen. Så, hemskt sagt kanske, men jag hoppas d är den här liraren för då blir d löst och allmänheten har samverkat med polisen för att lösa det.
Citera
2015-08-20, 15:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Vad menar du med "klar uppfattning"? Visst, det går kanske inte att avgöra om ett visst DNA tillhör en svensk eller en norrman, eller en nigerian eller kongoles, men ett DNA uppvisar ju ändå skillnad på nordeuropeisk, afrikansk eller kinesisk tex. Det går alltså att avgöra ungefär varifrån GM har sitt "rasliga" ursprung. Det går också att se om DNA:t tillhör en man eller en kvinna.

Jag kan det där alldeles för dåligt. Kön vet jag att man kan se...men resten? Osäker. Men Hamilkar kan det där bra, hoppas kan han bringa klarhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ping
Citera
2015-08-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Några uppgifter om dessa? Alltså, typ hur gamla de är, och i vilket område de bor? Utgår från att de båda är män.
Finnar bägge två, den ena i sigma, den andra i runby.
30+ bägge två
Citera
2015-08-20, 15:47
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Finnar bägge två, den ena i sigma, den andra i runby.
30+ bägge två
Då borde det vara en nordeuropé som polisen letar efter.
Citera
2015-08-20, 15:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag som trodde att denne aog var kollad av polisen redan 12-13/8. Fast kanske han redan är kollad och avförd, vem vet..

Enligt badoo "current location Greater L*nd*n", kollad innan hen rest utomlands?
Citera
2015-08-20, 15:49
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt badoo "current location Greater L*nd*n", kollad innan hen rest utomlands?
Han kanske till och med var utomlands när brottet begicks.
Citera
2015-08-20, 15:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Återkopplat från polisen nu att de tackat för tipset o börjat titta på profilenvi diskuterat här.

En stor del av mig hoppas att det kan ge något iaf, bekräftas el avskriva denne person, och lika mycket vore d så skönt att alla engagerade här på FB kan isf få känna att de bidragit framåt i utredningen. Så, hemskt sagt kanske, men jag hoppas d är den här liraren för då blir d löst och allmänheten har samverkat med polisen för att lösa det.

Profilen a*g?

Enligt badoo är dennes "Current location Greater L*nd*n" nu.
Citera
2015-08-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
Då borde det vara en nordeuropé som polisen letar efter.
Nu är det ju inte helt bekräftat att polisen topsat finnar. Så detta får inte bli någon trådsanning. Men även om det är så, så behöver GM inte vara någon från Norden. Kan också vara någon tex öststatare som jobbat som billig arbetskraft med vägjobb/bygg eller annat praktiskt jobb.
Citera
2015-08-20, 16:11
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Nu är det ju inte helt bekräftat att polisen topsat finnar. Så detta får inte bli någon trådsanning. Men även om det är så, så behöver GM inte vara någon från Norden. Kan också vara någon tex öststatare som jobbat som billig arbetskraft med vägjobb/bygg eller annat praktiskt jobb.
De visste nog inte att männen i fråga är finnar utan toppsade personer med "nordiskt utseende".
Citera
2015-08-20, 16:11
Medlem
Citat:
Hade det varit mer bekräftat om du skrivit det menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in