2015-08-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hur långt ifrån löpspåret hittades Ida? Det sägs att den motionsslinga hon sprang på är populär och välbesökt. Hur kan en person hinna slå ner och släppa i väg och (enligt rykten) grovt misshandla en person PÅ ETT POPULÄRT LÖPSPÅR VID 20-21-TIDEN?

Det är helt orimligt.

Hon hittades 50-70 (beroende på var från spåret man utgår från) meter från spåret. Finns karta tidigare i tråden på det.
Citera
2015-08-19, 23:57
Medlem
Kan ngn vara vänlig o PM:a mig namnet på aog996 profilen? Har lite kontakter att dra i.
Citera
2015-08-20, 00:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hur långt ifrån löpspåret hittades Ida? Det sägs att den motionsslinga hon sprang på är populär och välbesökt. Hur kan en person hinna slå ner och släppa i väg och (enligt rykten) grovt misshandla en person PÅ ETT POPULÄRT LÖPSPÅR VID 20-21-TIDEN?

Det är helt orimligt.
Om man bortser ifrån en GM som är svårt psykiskt sjuk eller drogpåverkad - så kan man åtminstone säga att pga val av plats (+ tid), är det en GM som inte har något emot att ta risker. Vad nu det kan säga.

Vem är inte rädd för att lämna sitt DNA på en mordplats? En som vet att den inte finns i DNA-registret, en som inte är från Sverige, eller en som är drogpåverkad/psykiskt sjuk. Och i alla fall ingen som finns i BO´s närmsta krets, som borde räkna med att bli topsad. Så kan man ju spekulera.
Senast redigerad av ME077 2015-08-20 kl. 00:32.
Citera
2015-08-20, 00:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vem är inte rädd för att lämna sitt DNA på en mordplats? En som vet att den inte finns i DNA-registret, en som inte är från Sverige, eller en som är drogpåverkad/psykiskt sjuk. Och i alla fall ingen som finns i BO´s närmsta krets, som borde räkna med att bli topsad. Så kan man ju spekulera.

Jag tror frågan är lite felställd. GM drevs av sina sexuella lustar, psykisk sjukdom och/eller droger. Han gjorde förmodligen inte någon risk- och konsekvensanalys av att lämna DNA på platsen.

Men du har nog rätt i din slutsats ändå. Att han inte åkt fast beror nog på utländsk börd och/eller tidigare ostraffad.
Citera
2015-08-20, 00:38
Medlem
Fråga: hur kom den här Pasi att bli aktuell i tråden?
Och - d kommer att ske Åtgärd för att ev bekräfta/dementera annan nämnd person i tråden..
Citera
2015-08-20, 00:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Fråga: hur kom den här Pasi att bli aktuell i tråden?
Och - d kommer att ske Åtgärd för att ev bekräfta/dementera annan nämnd person i tråden..

Rykten på torget, antagligen.

De som diskuteras här kan i stort sett avfärdas just därför. Har rykten nått tråden så har de förmodligen även nått polisen, som vidtagit adekvata åtgärder.
Citera
2015-08-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror det är han som följt Ida på twiter. Sedan om han är mördaren eller inte är en annan sak. Frågan är hur han fått nys om henne. Kan det vara han som är taxi chauffören?

HAN är taxi chaffis!!! Registrerad på badoo datingsajt o angett där att han är taxi chaffis som sagt...
Och ja- jag har meddelat polisen..
Senast redigerad av Scarlett1 2015-08-20 kl. 01:32.
Citera
2015-08-20, 01:37
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
HAN är taxi chaffis!!! Registrerad på badoo datingsajt o angett där att han är taxi chaffis som sagt...
Och ja- jag har meddelat polisen..
Jag som trodde att denne aog var kollad av polisen redan 12-13/8. Fast kanske han redan är kollad och avförd, vem vet..
Citera
2015-08-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag som trodde att denne aog var kollad av polisen redan 12-13/8. Fast kanske han redan är kollad och avförd, vem vet..

Ja absolut, vem vet- huvudsaken att vi får ett svar, ett lyckat utredandre, och ett svar på ngt sätt.
Citera
2015-08-20, 02:17
Medlem
ME077s avatar
Någon som har info var BO lördag den 29/11 (2014) såg matchen PSG-Nice? En pub? Hos kompis?

Sen undrar jag om någon vet varför BO slutade att tweeta just lördag 29/11? (Eller bytte hon till annan/anonym twitter då kanske?)
Senast redigerad av ME077 2015-08-20 kl. 02:20.
Citera
2015-08-20, 02:28
Bannlyst
Man kan sitta och gissa på MGM i all oändlighet jag vill ta upp ett förslag som låg på bordet före Svekfeldt och alliansen 2005 ta fingeravtryck och DNA på alla nya Svenskar gör man så så skulle många brott klaras upp. Där ligger England långt före oss.
Citera
2015-08-20, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Man kan sitta och gissa på MGM i all oändlighet jag vill ta upp ett förslag som låg på bordet före Svekfeldt och alliansen 2005 ta fingeravtryck och DNA på alla nya Svenskar gör man så så skulle många brott klaras upp. Där ligger England långt före oss.

Just när det gäller DNA profiler så känns Sverige som stenåldern i vårt land kan det ta upp till 8 veckor för att få fram en DNA profil och ofta skickas många prov till Belgien och Holland.

Dna profileringen har kommit så långt att det räcker med att MGM har tagit i BOs arm för att finna en Match jag skriver sällan i trådar som dessa än mindre håller jag med GW Persson men han har helt rätt i att ett DNA sitter kvar men man måste ha någon att jämföra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in