2015-08-20, 11:28
Medlem
Ratads avatar
Intressant att socialdemokraterna är tysta offentligt. Åsikterna är nog vildare på privata bloggar, Facebook och i krönikor. Det verkar som tidigare nämnts att argumentet att sossarna är det statsbärande partiet inte längre används. De lärde sig det med start 2006 att gamla meriter även blandas med gamla synder och att det är bättre att knipa käft.

Kinberg Batra svarar (tillsammans med Uffe Kristersson) med att på neooperariusvis gaffla om a-kassan, sjukersättningarna och så smyger de in BAAAAARNEN på slutet bland det som är för dyrt. Arvet efter Stridshingsten är verkligen en blöt, möglig matta.

Jimmie Dressman behöver bara titta på det självspelande pianot. Det jävliga kommer börja 2018 om han ska vara med och ta besluten.

Själv är jag alltid skeptisk men SD:s väljare har förminskats i MSM och det kommer igen.
2015-08-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Nej. Panelerna sätts ihop ur en grupp som anmält sig på samma sätt som man gör ett urval när man ringer 1500 personer ur Sveriges röstberättigade befolkning. Antagligen beror panel-undersökningarnas framgång på att de inte drabbas av bortfall i samma utsträckning som telefon-OIs.

Det finns ju i landet töntar som aldrig har hört talas om internet eller en dator.
Känner ett flertal sådana som nästan undantagslöst röstar på S.
Dessa är klart underrepresenterade bland SD:s sympatisörer.
Så småningom kommer nog även sådana dumskallar att lära sig om datorer och dö ut.
2015-08-20, 11:29
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
SVT är skeptiska: http://www.svt.se/nyheter/undersokning-visar-att-sd-okar-matmetoden-ifragasatts
När VPK ökade i YouGov var man tydligen inte lika skeptiska...
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
S(V)T kan göra undantag.... om det handlar om RÖTT/RÄTT parti

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/v-okar-i-ny-opinionsmatning
Medlem
Skaffa inte för överdrivna förhoppningar bara.

Snacket om ett tak som aldrig går att passera är bara snack, men däremot komemr SD naturligtsvis att hamna på platåer där de står still i perioder.

Haft en enorm ökning nu, det kommer att plana av ett tag. Kanske inte direkt, men snart, innan det går upp igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Ingen som har koll?

JAg tror augustimatningen hade drygt 1500 tillfrågade....brukar inte YouGov ligga däromkring? Eller har du anledning att tro att det var färree svar i julimätningen med tanke på semestrar/ledigheter?
2015-08-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Är vederbörande sosse dum på riktigt? Migrationsfrågan är normalt sett perifer???
När ska vissa personer begripa att ekonomi arbetslöshet välfärd och bostadfrågan är intimt förknippade med migrationspolitiken??? Det verkar vara obegripligt för vissa....kan de inte tänka i flera led?

Jovisst, i krig tycker han säkert "Försvarsfrågan är normalt sett perifer". Förresten var det kaffe jag kände doften av i morse?
2015-08-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Ovanstående skrev jag för en knapp månad sedan (24 juli). Allt enligt logikens lagar. Blir spännande att se Sentios siffror senare idag där Sd garanterat är största parti. Frågan är bara hur stort? Sd 26,3% följt av S på 22,8 och M på 20,4?

Föga förvånande riktas all kraft i MSM åt att ifrågasätta Yougovs mätmetoder istället för att diskutera ORSAKEN till den kraftiga ökningen. Rent ut sagt häpnadsväckande att INGEN ur sjuklövern eller MSM är ens det minsta intresserade av att vilja prata om VARFÖR Sd ökar, nej det måste vara fel på undersökningen. Så är det... Vilka idioter. De sitter där och blundar med händerna över öronen och ropar "lalalalalalalalalalalalala" medan landet barkar käpprätt åt helvete.

Som sagt, som jag skrev för en månad sedan. Måste vara fantastiskt roligt för alla riksdagsledamöter att komma tillbaka till jobbet nu i september och möta Sd-representanternas leenden.

Det måste bli svårt för MSM att bortförklara två mätningar på samma dag...likaså för Löfven och AKB! :-)

Nåväl, min gissning är att SD ligger på 27-28% i Sentio.
2015-08-20, 11:32
Medlem
MÄN
SD 33,2%
M 22,0%
S 20%

Det här är siffror som nästan är svåra att ta in, för att det är så himla bra!!

Inget annat parti är ens i närheten av Sverigedemokraterna bland män, det skiljer hela 11,2 procentenheter ner till tvåan! Det är en enorm marginal! Man blir stum!

33,2% bland män! Svenska män över 40%!!!
2015-08-20, 11:34
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
JAg tror augustimatningen hade drygt 1500 tillfrågade....brukar inte YouGov ligga däromkring? Eller har du anledning att tro att det var färree svar i julimätningen med tanke på semestrar/ledigheter?

Jag tror det är ungefär samma siffror som vanligt, men jag vill hålla min databas så noggrann som det bara går.
2015-08-20, 11:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Skaffa inte för överdrivna förhoppningar bara.

Snacket om ett tak som aldrig går att passera är bara snack, men däremot komemr SD naturligtsvis att hamna på platåer där de står still i perioder.

Haft en enorm ökning nu, det kommer att plana av ett tag. Kanske inte direkt, men snart, innan det går upp igen.
Det brinner bilar, skjuts, våldtas och skits i parker och det ockuperas mark i en rasande takt, varenda håla ser numer ut som Syrien och Afrika. SD ' stöd kommer växa långsammare men det kommer fortsätta växa stadigt så länge strutspolitiken fortsätter.

Desto större SD blir desto fler kommer rösta SD då alla gillar en vinnare.
2015-08-20, 11:36
Medlem
RadioDDR1s avatar
Carin Jämtin:
- Jag tycker man ska vara försiktig att tolka nivån i den här mätningen. Det är en mätning som skiljer sig avsevärt från mer etablerade instituts nivåer.

Får vibbar av Nordkorea när jag konstaterar att de enda opinionsföretagen som inte är "godkända" (och kontrollerade av etablissemanget) är norska Sentio och brittiska Yougov. Sverige är den sista Sovjetstaten, DDR 2.0.

Citat:
Ursprungligen postat av 1126
MÄN
SD 33,2%
M 22,0%
S 20%

Det här är siffror som nästan är svåra att ta in, för att det är så himla bra!!

Inget annat parti är ens i närheten av Sverigedemokraterna bland män, det skiljer hela 11,2 procentenheter ner till tvåan! Det är en enorm marginal! Man blir stum!

33,2% bland män! Svenska män över 40%!!!

Notera då att kvinnorna är ca 1-2 år efter männen så är det ganska lätt att förutspå SD´s resultat 2018, ca 35%.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-08-20 kl. 11:39.
2015-08-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
När VPK ökade i YouGov var man tydligen inte lika skeptiska...

YouGov måste ha försämrats sen 2013 på något sätt?

SVT Nyheter har genomgått en total P3-fiering. Något måste fan ändras där snart. Det är så uselt så man skrattar ju bara åt deras "nyhetsrapportering" nuförtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in