2015-08-20, 11:14
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Ingen som har koll?

Jag försökte kolla upp det, men YG verkar inte ha publicerat de. status.st har inte heller den infon på sidan.

Det bästa är nog helt enkelt att maila och fråga YG.
2015-08-20, 11:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
SVT är skeptiska: http://www.svt.se/nyheter/undersokning-visar-att-sd-okar-matmetoden-ifragasatts
2015-08-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kocken60
• Det är 1527 personer som svarat.
25.2% har valt SD. Det är alltså 384.8 personer. Av 1527 personer. Som ska representera den genomsnittlige svensken.

(Det bor 9 793 172 människor i Sverige.)

• Panelen är självrekryterande. Det betyder att du själv går in och registrerar ditt svar. Sen värvar du en kompis som också ska svara. Och så får ni båda poäng som ni kan byta in mot prylar.

Så: om jag skulle fråga 1500 av mina vänner på Facebook vilket parti de skulle rösta på och bjuda på glass som tack för svaret, kommer det stå på Metros förstasida imorgon att SD åker ur riksdagen?

För att citera SD: Det här är bara ett räkneexempel.

Ett värdelöst och ohederligt räkneexempel.

Precis. Och när jag insåg detta blev jag lugnare
Varje person representerar nästan 0.1% av resultatet och inga är mer kåta i opinionssiffror just nu än SDare och det är väldigt troligt att ju SDare vallfärdar till denna typ av undersökningar mer och mer.
2015-08-20, 11:18
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Jag försökte kolla upp det, men YG verkar inte ha publicerat de. status.st har inte heller den infon på sidan.

Det bästa är nog helt enkelt att maila och fråga YG.

Tack, har mailat nu.
2015-08-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Hur har de nya opinionssiffrorna kommenterats på fisborgerliga, sosseadliga och parasitvänstriga bloggar?

Inte förvånande att SD ökar i Yougovundersökning
http://s-info.se/page/blogg.asp?id=1528&blogg=68666
"Nu har den normalt perifera migrationsfrågan seglat upp som en av de viktigaste inom svensk politik samtidigt som ingen journalist ställer några frågor om SD:s samlade framtidspolitik. Enligt ett opinionsinstitut är den t o m viktigare än jobben, ekonomin......

Är vederbörande sosse dum på riktigt? Migrationsfrågan är normalt sett perifer???
När ska vissa personer begripa att ekonomi arbetslöshet välfärd och bostadfrågan är intimt förknippade med migrationspolitiken??? Det verkar vara obegripligt för vissa....kan de inte tänka i flera led?
2015-08-20, 11:19
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Med nuvarande ökningstakt så växer SD förbi S inom en dryg månad. Blir roligt för riksdagspolitikerna i sjuklövern att komma tillbaka till jobbet i september med rykande färska opinionsundersökningar som alla säger att SD nu är Sveriges största parti...

Ovanstående skrev jag för en knapp månad sedan (24 juli). Allt enligt logikens lagar. Blir spännande att se Sentios siffror senare idag där Sd garanterat är största parti. Frågan är bara hur stort? Sd 26,3% följt av S på 22,8 och M på 20,4?

Föga förvånande riktas all kraft i MSM åt att ifrågasätta Yougovs mätmetoder istället för att diskutera ORSAKEN till den kraftiga ökningen. Rent ut sagt häpnadsväckande att INGEN ur sjuklövern eller MSM är ens det minsta intresserade av att vilja prata om VARFÖR Sd ökar, nej det måste vara fel på undersökningen. Så är det... Vilka idioter. De sitter där och blundar med händerna över öronen och ropar "lalalalalalalalalalalalala" medan landet barkar käpprätt åt helvete.

Som sagt, som jag skrev för en månad sedan. Måste vara fantastiskt roligt för alla riksdagsledamöter att komma tillbaka till jobbet nu i september och möta Sd-representanternas leenden.
2015-08-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Sentio kommer idag enl. Chang Frick.

Underbart! Heja Chang Frick! Gissar på 25%+ och största parti igen! Två mätningar samma månad över 25% av två möjliga!

Heja Jimmie!! SD2018!!
2015-08-20, 11:23
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Ingen som har koll?

Citat:
Det är 1527 personer som svarat.

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Ej 100% säker dock. Citerar bara en annan användare.
2015-08-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kocken60
• Det är 1527 personer som svarat.
25.2% har valt SD. Det är alltså 384.8 personer. Av 1527 personer. Som ska representera den genomsnittlige svensken.

(Det bor 9 793 172 människor i Sverige.)

• Panelen är självrekryterande. Det betyder att du själv går in och registrerar ditt svar. Sen värvar du en kompis som också ska svara. Och så får ni båda poäng som ni kan byta in mot prylar.

Så: om jag skulle fråga 1500 av mina vänner på Facebook vilket parti de skulle rösta på och bjuda på glass som tack för svaret, kommer det stå på Metros förstasida imorgon att SD åker ur riksdagen?

För att citera SD: Det här är bara ett räkneexempel.

Ett värdelöst och ohederligt räkneexempel.

Vet du ens hur en självrekryterande panel funkar? Det är inte som att gilla på facebook om du tror det.
2015-08-20, 11:25
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Förstår att det är många som tänker som du. Förstår även att ni är överrespresenterade på Flashback. Som tur är hänger in majoriteten på fb, men att ni är så många är tillräckligt farligt.
Okunskap i kombination med rädsla är en väldigt farlig kombination, vilket historien visar flera gånger.
Förstår att du tycker det jag säger är helt vrickat. Det är ok att ha olika åsikter så länge man inte skadar någon. Jag säger inte att du är dum i huvet. Jag förstår att många växer upp i miljöer där sånt här frodas. Till slut kommer detta för många att försvinna tillsammans med andra dåliga tankar, men det är synd att folk påverkas för lätt.
Inte meningen att trycka ner dig som person. Hoppas bara du bär på minder ilska när du blir äldre.
Så du menar att en uppväxt i ett socialdemokratiskt arbetarhem ( jag har till och med gått i första maj tåg som liten och röstat S i några val) i kombination med universitetsstudier och ett hyfsat välbetalt tjänstemannajobb där många av mina arbetskamrater bor i Danderyd, Djursholm, Lidingö och Täby förutom innerstaden, lägg där till en vänkrets av blandat egenföretagare, Jurister, fastighetsmäklare, privatanställda tjänstemän gör mig till inskränkt?

Det jag beskriver är redan på gång och blir en nödvändighet för partier som vill vinna stöd hos den väljargruppen, du är extremt naiv som tror att musslorna inte kommer vilja påverka politiken och i en demokrati avgör antalet röster.
Senast redigerad av Svithjod 2015-08-20 kl. 11:29.
2015-08-20, 11:26
Medlem
RadioDDR1s avatar
Skulle tippa på att SD är största parti i PK-instituten om 2-5 månader. Kanske tidigare än så. Inizio blir först, därefter Novus. Sist ut blir DN´s Ipsos och SCB.
2015-08-20, 11:28
Medlem
fredrikdenstores avatar
Vad skall M och S hitta på nu då när SD bara växer och växer? Snart har SD egen majoritet. Då jävlar skall ni få se på gnistor!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in