2015-08-19, 23:29
Medlem
Tumskruvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Massa text
Tack för länken. Den gav mer än det jag hittade förut via en FB-länk på Twitter.
Som sagt skall bli spännande att se hur vissa skribenter kommer att försöka tysta ner detta imorgon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalruswasPaul
Du gav mig just rysningar av glädje tänker mig Jimmie vråla "VI ÄR NU SVERIGES STÖRSTA PARTI", med en skrikande, hurrande publik framför sig. Också fem personer som buar hundra meter bort.

Det kan jag lova dig att de inte vågar göra i Sölvesborg. Eller någonstans i nordöstra Skåne för den delen.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-08-19 kl. 23:32.
Medlem
SD får 40-51% tills valet 2018!
2015-08-19, 23:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Jag tror inte att det blir särskilt stort ramaskri i morgon. Kvällstidningarna har "sina" respektive institut och brukar inte bry sig om andra. TV4 likaså, medan SVT rynkar på näsan åt Sentios metoder. Om SD däremot hade backat med 8 procent skulle det ha blivit liv i luckan.

Nej, antagligen blir det kusligt tyst angående detta från media. Yougov har dock högre anseende än Sentio, Metro är en i tidningarnas vänsterliberala ljug-gäng. Metro/Yougovs undersökningar har refererats till tidigare (typ när Mp och V gått som tåget eller KD gjort fiasko).
2015-08-19, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tror proppen kommer gå ur rejält imorgon. Folk kommer dela den här nyheten hej vilt eftersom det kommer ifrån Metro som inte är en dödsknarkarnazist-sida. Detta i sin tur kommer lyfta lite på tabun om att diskutera och tycka saker om invandring och integration. Hur konstigt det än låter så tror jag att SD kommer tjäna mycket på denna undersökning. Nu är de störst så varför ska folk då behöva hymla om att de sympatiserar med dem?

Jag har en kompis på Facebook som allt oftare skriver riktiga PK-inlägg med stort inslag av vänster-mumbo-jumbo, han lär få spel imorgon.bInget i min feed än men det lär bli en intressant dag
2015-08-19, 23:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalruswasPaul
Du gav mig just rysningar av glädje tänker mig Jimmie vråla "VI ÄR NU SVERIGES STÖRSTA PARTI", med en skrikande, hurrande publik framför sig. Också fem personer som buar hundra meter bort.
Detta påminner mig om en närmast zenbuddistisk fråga, eller som det heter, en Koan (公案):
-"Hur låter det när man skramlar med en nyckel"-
2015-08-19, 23:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, antagligen blir det kusligt tyst angående detta från media. Yougov har dock högre anseende än Sentio, Metro är en i tidningarnas vänsterliberala ljug-gäng. Metros undersökningar har refererats till tidigare (typ när Mp och V gått som tåget eller KD gjort fiasko).

Jag gissar på att alla media kommer att köra någon torftig 5-raders TT-flash, helt utan egen analys. Däremot ser jag fram mot Lena Mellins illa dolda panik i någon krönika. Jag sitter och längtar efter att få suga i mig så mycket PK-ångest och PK-misär som möjligt imorgon.
2015-08-19, 23:36
Medlem

Har det någonsin hänt förut att något annat parti än S eller M varit störst i en OU?

Torbjörn Sjöström uppgav nyss på twitter att Novus kommer bli dramatiskt i augusti
2015-08-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Jag tror inte att det blir särskilt stort ramaskri i morgon. Kvällstidningarna har "sina" respektive institut och brukar inte bry sig om andra. TV4 likaså, medan SVT rynkar på näsan åt Sentios metoder. Om SD däremot hade backat med 8 procent skulle det ha blivit liv i luckan.

SVT var ju tvungna att uppmärksamma Sentio på något sätt eftersom det var en så pass stor nyhet att bli näst största parti. De kan knappast lägga locket på här heller. En sådan här nyhet kommer sippra ut till folket oavsett och då ser de bara mer skyldiga ut om de inte rapporterar om det. De kommer troligtvis försöka attackera denna undersökningen också. Problemet för dem dock är att det nu skulle bilda ett mönster efter svartmålningen av förra undersökningen
2015-08-19, 23:37
Medlem
Nomen Nescios avatar
Nu kom Metro ut: http://issuu.com/metro_sweden/docs/20150820_se_stockholm
M: 21.0 (23.1)
C: 5.6 (6.7)
FP 4.4 (4.9)
KD 3.7 (4.2)
MP 6.4 (5.7)
S: 23.4 (23.2)
V: 6.8 (6.8)
Fi: 2.8 (2.6)
SD: 25.2 (22.1)
Senast redigerad av Nomen Nescio 2015-08-19 kl. 23:42.
2015-08-19, 23:38
Medlem
Madagascars avatar
Morgondagens metro som PDF:

http://issuu.com/metro_sweden/docs/20150820_se_stockholm
2015-08-19, 23:40
Medlem
Helsvart framsida på Expressen imorgon:

"SD SVERIGES STÖRSTA PARTI I NY MÄTNING.
Expert: Opinionsmätningar inte tillförlitliga"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in