Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Snarare visar väl opinionssiffrorna att dessa två partier HAR förtroende av befolkningen. Visst kommer fler väljare lämna ju längre vansinnet dras ut på tiden, men moderaterna ökar när Sossarna minskar, och vise versa.
Om nu vansinnet pågått i decennier, motbevisar det inte snarare än bevisar din tes att de gamla partierna aldrig kommer få tillbaka förtroendet? Om de lyckas hålla sig kring siffror på 25-30% i tider när invandringen ligger på typ 80-90k per år, tiggeriet ökat ofantligt och det generellt går åt helvete, vad talar då emot att de skulle kunna öka eller åtminstone ha samma förtroende om de åtgärdar problemen och anammar SDs invandringspolitik t.ex?
Nej, dom har inte förtroende för sina partier utan dom hoppas på förändring och att deras partier ska gå tillbaka till sina gamla ideal. Att väljare i mellanvalstider går från S till M och viceversa är bara för att "straffa" sitt parti och visa missnöje Sossarna längtar efter sitt gamla semi-nationalistiska folkhemsparti som värnar arbetarklassen och Moderaterna längtar efter sitt konservativa och ekonomiskt ansvarstagande parti.
Det är bara att kolla i kommentarsfälten på respektive partiers FB-grupper så ser du att jag har rätt
Trots att dom fortfarande röstar på sina gamla partier så står extremt många med en fot utanför på väg därifrån om ingen förändring sker - företrädesvis styrs kursen emot den Sverigevänliga folkrörelsen.
Varje dag inser minst tusen väljare att dom inte kommer att få tillbaks sina gamla partier och vänder sig aldrig om igen. Och jag är övertygad om att den här flykten kommer att eskalera snabbt nu i takt med att samhället förfaller mitt framför folks ögon samtidigt som sjuklövern fokuserar på könskvotering till bolagsstyrelser och lägger alla deras skattepengar på destruktiv asylinvandring.
Svenska väljare har alltid varit trögrörliga och det tar tid att förändra det kollektiva medvetandet men jag tror vi är väldigt nära nu att nå punkten där vågskålarna börjar tippa över och den efterlängtade ketchupeffekten kommer med buller och brak.
Sanna mina ord, SD.s resa från ca 17-18% till 25-30% kommer att gå ruskigt fort, självfallet lite beroende på hur det går med DÖ eller om regeringen drämmer till med ett nytt Lucia-beslut.
Rent spontant känns det som att sjuklövern i nuläget är ljusår ifrån att helt stoppa all asylinvandring, dom kan fortfarande inte ens ta ordet "volymer" i sin mun. DÖ däremot kommer nog att upplösas innan 2018, men jag hoppas innerligt att det inte blir så. DÖ är det bästa som hänt SD och fungerar som rena raketbränslet opinionsmässigt.