2015-08-19, 14:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
text

Rimliga resonemang. Jag är oftast lite hårdare mot Juventus än andra klubbar men det skall man ju vara också efter de senaste årens sanslösa framgångar. Alex Sandro verkar vara en läkarundersökning bort och Draxler ser inte ut att vara omöjlig att få loss. Får man in dessa namn får man säga att helhetsintrycket blir klart bättre för egen del.

Edit: Vi har ju förresten glömt bort Asamoah, som var skadad i princip hela förra säsongen. Får han spela centralt igen så är det ett bra namn. Kom inte till sin fulla rätt på kanten tycker jag.

---

Ännu en svensk till Serie A (Bologna), denna gång i form av högerbacken Emil Krafth:

http://www.hif.se/Article.aspx?id=bb8c57fb-1b04-4baf-ae3a-9d1808ffa121

Börjar bli en hel koloni nu. Jansson, Helander, Farnerud, Krafth, Hiljemark, Quaison... Lite synd att inte kunna nämna Guidetti där också, då hade vi nog haft en tv-rättighet att ta del av här i Sverige.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-19 kl. 14:29.
Citera
2015-08-19, 23:22
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
...
Börjar bli en hel koloni nu. Jansson, Helander, Farnerud, Krafth, Hiljemark, Quaison... Lite synd att inte kunna nämna Guidetti där också, då hade vi nog haft en tv-rättighet att ta del av här i Sverige.
För att inte tala om Zlatan.

Är det helt kört med förhandlingarna mellan PSG och Milan?
Citera
2015-08-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tämligen direkt efter Coppa Italia så mötte man Hamburger SV och förlorade. Har såklart ingen betydelse efter att man kämpat till förlängning och straffar för att ta sig vidare i Coppa Italia.

Det som var upplyftande var att Donsah spelade.

Samtidigt som man spelade mot Hamburger SV, så valde man att spendera tid på att besöka den lokala sardiska gemenskapen:

http://www.cagliaricalcio.com/news/ultimissime/13994/una-visita-gradita

https://www.youtube.com/watch?v=Fhve7OXQU-k&feature=youtu.be

Cagliari gör ju så. Tidigt under försäsongen så spelar man olika matcher mot lokala lag på den vackra ön, så att alla kan träffa laget. Men även då man är på fastlandet (dvs Italien eller Europa) så försöker man bygga på att vara Sardiniens landslag.

Inte sällan så utgörs en relativt stor del av bortaföljet i Serie A av utflyttade sarder. Numera är det andra eller kanske tredje generationen... Ett sätt att hålla kontakten vid liv.

Ett fenomen som jag denna sommaren upplevt är att det är just andra generationen som flyttar tillbaka till den vackra ön. Gamlingarna som flyttade till Tyskland, Belgien osv för att arbeta hårt och skapa sig en framtid stannar ofta kvar där, men deras barn som har fått smak på den sardiska kulturen, maten, naturen, och människorna vill tillbaka. Och numera finns det möjligheter att skapa ett liv där.

Förr behövdes fabriker, numera behövs snille och en hyfsad internet-uppkoppling...

PS
Tror att vi tyvärr kan se samma fenomen, men i en ohyggligt mycket värre inriktning, även i Sverige. Invandrare som flydde från Islams förtryck har nu barn som ännu mycket mer söker sig till Islam. Rötterna. Tyvärr flyttar de inte tillbaka, utan njuter av att leva på skattepengar. Recept för katastrof.
Citera
2015-08-19, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
För att inte tala om Zlatan.

Är det helt kört med förhandlingarna mellan PSG och Milan?

Jag tror inte det. Det finns många logiska argument emot en Zlatan-flytt till Milan men... Ta bara det här med att Berlusconi för ett par dagar sedan sade att famnen är öppen ifall han vill komma tillbaka. Det där är inte bara pajassnack, utan det finns ju en anledning till att det sägs när affären utåt sett verkar död.

Som jag sagt tidigare, Mr X sista dagen i bästa Galliani-style. Book it.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-20 kl. 00:00.
Citera
2015-08-20, 01:27
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hade jag varit Pozzo så hade jag enbart satsat på Watford, snacka om vad pengar det finns att hämta där.
Citera
2015-08-20, 13:59
Medlem
Hunden007s avatar
missade helt att Catania kastade ur Serie B.. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article21282488.ab

Citat:
somras upptäcktes det att Catania gjort upp matcher under våren för att klara kontraktet i andradivisionen Serie B. Nu har klubben fått sitt straff av det italienska fotbollsförbundet.
Catania flyttas ner från Serie B till Lega Pro, den italienska tredjedivisionen. Detta uppger flera lokala medier, bland annat nyhetsbyrån Ansa.
Catania f
Citera
2015-08-20, 16:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Spana in La Squadra dei Sogni, om jag förstår det rätt framröstad på Cagliaris officiella hemsida:
https://pbs.twimg.com/media/CMD5FqGWcAAxXKO.png:large

(Storari på bänken)

Bra grejer det här. Jag samlar på sånt här material. Måste ladda skrivaren så jag kan trycka ut det. Lite synd bara att layouten på den nyaste Panini-bilden är så plottrig. Den på Daniele Conti alltså.
Citera
2015-08-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
BREAKING: Netflix köper Serie A rättigheterna 15/16

Det skulle vara lysande, inte minst eftersom jag slutat med TV sedan flera år men har bl a Netflix.

*

Citat:
...
Visst borde Cassano sluta sukta efter Zengas Sampdoria och åka hem till Bari för att spela derbyt?! Avsluta sin karriär som en hjälte, även om det hade varit kul om Cassano och Balotelli hade spelat tillsammans i Sampdoria. Hade kunnat sluta hur fan som helst. Dessutom en lämplig mitten/botten-klubb för dem att klara av. Balotelli kan eventuellt ta ny fart, och Cassano avsluta.
...
Alltmer tyder på att vildhjärnorna faktiskt kan sammanstråla i Sampdoria. Skulle vara spektakulärt, men stackars Zenga...
Citera
2015-08-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
missade helt att Catania kastade ur Serie B..

Jag nämnde något då de blev utslagna ur Coppa Italia.
Citat:
...
Men ännu mycket värre är det för Catania, som är i fullständig upplösning. Förlorade hemma mot SPAL i Coppa Italia. Inga i kurvan när matchen började, däremot kom de in efter ett tag med en banderoll om att Pulverenti kunde dra åt helvete,körde ett par körer på ämnet och lämnade stadion.
...

Och som du påpekar (trots att du länkar till Aftonbladet) är det nu klart att de spelar I Lega Pro nästa säsong. Allt såg så jävla bra ut för några säsonger sedan. Vaffanculo!
Senast redigerad av Brille68 2015-08-20 kl. 21:23.
Citera
2015-08-21, 09:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Mihajlovic sägs vara angelägen om att få med sig Roberto Soriano från Sampdoria, och klubbarna lär vara nära varandra om den affären. Blir hård konkurrens om mittfältsplatserna i Milan.

Det ska endast återstå detaljer innan Alberto Gilardino ansluter till Palermo. Tror han har en del mål i sig fortfarande, ett bra tillskott för sicilianarna.

Vänsterbacken Fabio Coentrao påstås vilja lämna Real Madrid, och det förmodas att Inter vill värva honom, och att han också gärna går dit.

Glöm inte att tippa ligan!

(FB) Tippa Serie A - Säsong 2015/2016

Och att kolla in Fantacalcio:

(FB) Fantacalcio 2015/16
Senast redigerad av Ezzelino 2015-08-21 kl. 09:30.
Citera
2015-08-21, 10:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Kollar på La Gazzetta, som förresten tycks satsa ordentligt på sin engelskspråkiga version också.
Deras förmodade startelvor för ligapremiärmatcherna i morron:

Hellas Verona:

Rafael
Pisano-Marquez-Moras-Souprayen
Sala-Greco-Hallfredsson
Gomez
Toni-Pazzini

Roma:

Szczesny
Florenzi-Manolas-Castan-Torosidis
Pjanic-De Rossi-Nainggolan
Salah-Dzeko-Iago Falque

Lazio:

Berisha
Basta-Mauricio-Gentiletti-Radu
Cataldi-Biglia-Lulic
Kishna-Keita-Anderson

Bologna:

Mirante
Ferrari-Oikonomou-Rossettini-Masina
Pulgar-Crisetig-Brighi
Brienza-Destro-Acquafresca

Många ordinarie borta i Lazio alltså. Klose kommer inte att kunna spela på några veckor. Djordjevic kanske snart är spelklar igen i alla falla. De Vrij, Parolo och Candreva på bänken enligt Gazzettans prognos.
Citera
2015-08-21, 16:28
Medlem
Spinnacers avatar
Hur ska man kolla Serie A nudå?

Är det BeIn sports som har det? Kan man köpa det i Sverige eller måste man ha parabol osv? Vafan.
Acestream är tyvärr fullt med malware och skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in