2015-08-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Läste en intervju en eller kanske två veckor sedan där Galliani nämnde ”sin” favorit elva för Milan. Dvs under hans tid.

https://www.milanlive.it/wp-content/uploads/2015/07/Cattura-10.jpg

Vilket jävla lag!
Berlusconi köpte Milan 1986. Då var Baresi en veteran i ett lag som åkt jojo mellan Serie A och B. Baresi började spela i A-laget 1977 och blev kapten 1982, men även Maldini hade gjort debut före Berlusconis övertagande.

Men oavsett så vill jag framhålla försvaret. Världens bästa genom tiderna. Så jävla tighta.

Tassotti, Costacurta, Baresi, Maldini.

Jag vill också i sammanhanget lyfta fram att jag älskade elegansen då Maldini och Nesta briljerade. Cafu och Zambrotta på kanterna, men ovanstånde uppstälning var trots allt bättre.

En kul detalj är att mannyligen haft en omröstning där man kunde välja italiens bäst spelare genom tiderna. Självklart vann Baggio, men Cannavaro som var ett av tio alternativ fick bara någon promille. Han var aldrig på den nivån som de spelarna jag nämnt ovan, men han blev vald till världens bästa fotbollsspelare...
Citera
2015-08-18, 22:44
Medlem
Första tävlingsmatchen för Lazio i CL-kvalet. Ett knapp seger på 1-0 är väl trots alolt ok...

Vafan kommer ihåg då Djurgården ledde med 0-2 mot Juventus, även om matchen så småningom slutade 2-2. Många trodde då att kanske kanske...

Men det är kvalmatcherna som man brukar åka dit på. Förra säsongen tog sig alla vidare. Och det belönades med poäng. Nu har Sampdoria redan åkt ur...
Citera
2015-08-18, 22:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Första tävlingsmatchen för Lazio i CL-kvalet. Ett knapp seger på 1-0 är väl trots alolt ok...

Vafan kommer ihåg då Djurgården ledde med 0-2 mot Juventus, även om matchen så småningom slutade 2-2. Många trodde då att kanske kanske...

Ingen höjdarmatch men man gjorde vad man skulle. 0-0 eller 1-1 nästa match så är man klara.
Det bör man klara.

Citat:
Men det är kvalmatcherna som man brukar åka dit på. Förra säsongen tog sig alla vidare. Och det belönades med poäng. Nu har Sampdoria redan åkt ur...
Ja jävlar...
Nog för att hoppas på en upprepning av förra årets kalasäsong vore en smula för mycket, men att alla åtminstone tar sig in i gruppen är väl inte för mycket begärt?
Citera
2015-08-18, 22:52
Medlem
Amors avatar
Keita hur bra som helst mot Leverkusen, i synnerhet de perioder när Leverkusen dominerade, då bar han Lazio nästan ensam offensivt. Kan han explodera i år?
Citera
2015-08-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
...
Ja jävlar...
Nog för att hoppas på en upprepning av förra årets kalasäsong vore en smula för mycket, men att alla åtminstone tar sig in i gruppen är väl inte för mycket begärt?

Med tanke på att Sampdoria redan sumpat sina chanser, och därmed kommer att dra ner snittet något oerhört så...

Utan att faktakolla så har jag för mig att Roma var det sämsta laget poängmässigt förra säsongen. Men man gjorde inte bort sig på samma vis som Sampdoria redan gjort...
Citera
2015-08-18, 22:53
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ingen höjdarmatch men man gjorde vad man skulle. 0-0 eller 1-1 nästa match så är man klara.
Det bör man klara.

Hoppas mer på en 2-1-förlust. Lazio fick ju offra blod, svett och tårar ikväll. Hade lika gärna kunnat bli en förlust.
Citera
2015-08-18, 22:58
Medlem
Citat:

Tycker Lazio får vara nöjda med 1-0 med tanke på att Leverkusen stundtals skapade ett rätt rejält tryck mot Berisha. Jag blir dock vansinnig när Keita och Anderson har lägen att frispela medspelare men väljer att avsluta själva ur kassa lägen. Vill dem gå vidare eller!? Hade varit så galet skönt om de fått in en tvåa också.

Sen verkade det inte som något extraordinärt tryck på Olimpico genom tv'n, jag trodde det skulle vara galen stämning i en så betydelsefull match. De där apljuden måste folk ge fan i också, känns som Lazio alltid får någon match inför tomma läktare när det spelas i Europa och folk borde fan ha lärt sig vid det här laget.

Jaja, nu blir det Lucio Battisti, som alltid efter Lazio-vinst.
Citera
2015-08-18, 23:01
Medlem
anteri17s avatar
Även om Italiens säsong var poängmässigt grym förra säsongen så var det främst poäng via EL. Det går ju att ta in Sampdorias poängtapp genom ett bättre CL-spel. Lazio har ena benet i gruppspelet, det är en bra start. Sedan får vi hoppas på att Romas erfarenheter från förra året ger utslag i år (ett också förstärkt Roma). Lägg därtill att Juventus är toppseedat tack vare de nya seedningsreglerna, så ser det helt okej ut.

Förra säsongen var nödvändig för att i princip gå ifatt Tyskland och England (iaf över 2017). Nu handlar mycket om att jämföra sig relativt dessa två länder. Och då England även misslyckades med West Hami år, så är Samps fadäs inte lika allvarlig. Likaså är det viktigt att Serie A som liga kan spela vidare på förra säsongens uppsving. Ytterligare en bra säsong med lag långt framme i EL och CL befäster Italiens comeback.
Citera
2015-08-19, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Vad tycker folket om Juventus fönster så här långt?

Citat:
IN:

Dybala
Khedira
Mandzukic
Zaza
Neto
Rugani
Mkhitariyan (inte klart men känns som att det blir av)

UT:

Pirlo
Vidal
Tevez
Ogbonna
Storari
Romulo
Matri

I min bok är man kraftigt försvagade. Khedira var tokbänkad i Real och är inte någon speciell spelare, Mandzukic (är han ens bättre än Dzeko? Tveksamt, va?) är en B-värvning liksom Mkhitariyan. Dybala ett spännande kort men ingen garanti på något sätt. Zaza meh.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Juve kan göra en sådan sommar efter att ha vunnit ligatiteln och ha varit i CL-final? Den enda som hade gjort mig excited i Roma hade varit Dybala (och Neto men det är för att MDS är så kass)...

Ut går alltså grinta och skicklighet i form av Tevez och Vidal, och regissören Pirlo lämnar utan att egentligen ersättas.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-19 kl. 00:05.
Citera
2015-08-19, 01:35
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

I min bok är man kraftigt försvagade. Khedira var tokbänkad i Real och är inte någon speciell spelare, Mandzukic (är han ens bättre än Dzeko? Tveksamt, va?) är en B-värvning liksom Mkhitariyan. Dybala ett spännande kort men ingen garanti på något sätt. Zaza meh.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Juve kan göra en sådan sommar efter att ha vunnit ligatiteln och ha varit i CL-final? Den enda som hade gjort mig excited i Roma hade varit Dybala (och Neto men det är för att MDS är så kass)...

Ut går alltså grinta och skicklighet i form av Tevez och Vidal, och regissören Pirlo lämnar utan att egentligen ersättas.

Försvagade. Ja, kanske. Men inte kraftigt som du vill få det till. Glöm inte att alla tre av Tevez, Vidal och Pirlo ville lämna. Man mjölkade nog ut det sista av dem alla tre. Förutom Vidal som har några år kvar. Men en omotiverad Vidal vill jag inte se i Juventus.

Khedira är bättre än vad många tror. Han är dock otroligt skadebenägen. Därav en bänkplats i Real. Dessutom är det inte lätt att ta plats på ett mittfält i Real Madrid. Men om man ser Khedira som en ersättare rakt av till Vidal förstår jag att man har åsikter. Många tycks glömma bort Khediras kvaliteter då han varit borta en längre tid. Tror han kommer förvåna många, inklusive mig.

Mandzukic värvningen älskar jag verkligen. Killen är en vinnare och har rutin ute i Europa. Dessutom Juventino. Jag ser honom som en Chiellini fast anfallare. Jävla krigare. Hatad att möta, älskad att ha i laget. Tror han kommer vara Juventus bästa målskytt i år.

Dybala är en prestige värvning. Det ska bli otroligt intressant att se honom i år. Även här. Ser man att han ska ersätta Tevez rakt av, ja då är man nog försvagade. Men det är inte i år Dybala ska göra mästerverk. Låt han få komma in i det. Säsongen efter denna förväntar jag mig mycket av kära Paulo.

Rugani är nästa stora Italienska mittbacken. Juventino sedan barnsben och otroligt professionell redan nu. Dessutom fick man honom otroligt billigt. Man kan jämföra med Romagnoli för 25 miljoner euro. Tror hela Rugani affären gick på 8 miljoner.

Allt handlar om vad man har för förväntningar. Jag tycker man är dum om man drömmer om en CL final i år igen. Jag är nöjd med Scudetto och en kvartsfinal i CL. Sen handlar CL mycket om tur också. Men man ser en rödtråd i Marottas jobb denna sommar. Man jobbar för framtiden. Det är tydligt. Alla cykler har sina slut. Man MÅSTE förändra ett vinnande lag. Stommen är kvar i Buffon, Bonucci, Chiellini, Barzagli och Marchisio. Nytt blod kommer in. Dybala 21, Rugani 21, Neto 26, Sturaro 22, Berardi 21(återköp), Morata 22, Zaza 24, Coman 19 och Pogba 22 blir bara bättre och framtiden är ljus.

Samtidigt är inte Marotta klar. Alex Sandro 24, Cuadrado(lån) och Draxler 21 verkar vara det nya enligt Di Mazrio.

Medan andra lag förstärker och försöker vinna scudetton i år. Så håller Juventus på att säkra framtiden samtidigt som man slåss om titlar i år igen. Italienska experter har ju sagt: Vinner inte Juventus i år kommer de göra det nästa år och frammåt.

Försvagade? På pappret ja. Tänker man längre, så bör man vara nöjd.

EDIT: Di Marzio är fortfarande på Mkhitaryan spåret och Gazzettan på Draxler. Rätt ska vara rätt.
Senast redigerad av Saandro 2015-08-19 kl. 01:39.
Citera
2015-08-19, 06:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Tycker Lazio får vara nöjda med 1-0 med tanke på att Leverkusen stundtals skapade ett rätt rejält tryck mot Berisha. Jag blir dock vansinnig när Keita och Anderson har lägen att frispela medspelare men väljer att avsluta själva ur kassa lägen. Vill dem gå vidare eller!? Hade varit så galet skönt om de fått in en tvåa också.

Sen verkade det inte som något extraordinärt tryck på Olimpico genom tv'n, jag trodde det skulle vara galen stämning i en så betydelsefull match. De där apljuden måste folk ge fan i också, känns som Lazio alltid får någon match inför tomma läktare när det spelas i Europa och folk borde fan ha lärt sig vid det här laget.

Jaja, nu blir det Lucio Battisti, som alltid efter Lazio-vinst.
Nä arenan var bara halvfull. Men eftersom de följde mitt tips som jag tjatat om länge att först fylla det kamerorna ser såg det väldigt packat ut. Det har dock sin nackdel att stämningen inte blir särskilt dynamisk på läktaren när ena långsidan och kortsidan i princip var tomma. Men som tvprodukt såg det jävligt bra ut. Frågan är också hur mycket stämningen blivit ljudmässigt om det delats upp så att curva sud och den tomma långsidan fått vara med och dela på tvlångsidan. Kanske inte alls bättre
Senast redigerad av sebastian_ 2015-08-19 kl. 06:04.
Citera
2015-08-19, 10:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Inte lika negativ i omdömet om Mandzukic, Mkhitaryan och Zaza som du...men det är klart att Pirlo, Vidal och Tevez är tunga tapp. Hoppas på en lite jämnare liga detta år i alla fall.

14 deltagare hitintills i tipstävlingen - fler ska det väl bli?

(FB) Tippa Serie A - Säsong 2015/2016

Och i Fantacalcio finns det egentligen tre platser öppna - vi behöver minst en deltagare till, men Ferry31 ordnar så vitt jag förstår gärna en höstliga bestående av tio spelare, vilket skulle innebära att tre nya går in:

(FB) Fantacalcio 2015/16

Mateo Kovacic lämnar alltså Inter för Real Madrid. La Gazzetta säger att Mancini vill ha två anfallare in i truppen - Perisic från Wolfsburg som första prioritet, sedan Gabbiadini och/eller Mertens från Napoli.

La Gazzetta är också inne på att Juventus vill ha Palermos målfarlige mittfältare Franco Vazquez.

Fiorentina anses vara nära att införskaffa två unga spelare - mittbacken Lindsay Rose från Lyon,
och forwarden Jaime Báez från uruguyanska Juventud:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lindsay_Rose

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaime_B%C3%A1ez
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in