2015-08-15, 09:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
---

Sen fattar jag inte Romas anfallsbesättning.---

Åtta spelare på tre positioner (endast en centeranfallare också ) känns jävligt overkill. Inte direkt några sopor som kan tänkas vilja nöta bänk heller. Då har man ändå gjort sig av med Doumbia och Destro. WTF pysslar Sabatini med?

Man kan nog tänka sig ett par utlåningar eller försäljningar från forwardsbesättningen. Dzeko bör ha en säker plats när han är i form. Startade i går mot Sevilla tillsammans med Salah och Falque, gjorde bra ifrån sig, 6-4 som sagt.

http://www.football-italia.net/71034/roma-win-10-goal-thriller

Yanga-Mbiwa har skrivit på för Lyon, och Garcia säger att Roma nu ska ha två nya mittbackar och en ytterback. Ashley Cole tycks få lämna klubben.

Det är dags att anmäla ert intresse av att vara med i Fantacalcio:

(FB) Fantacalcio 2015/16

Gör varje omgång roligare och mer intressant. Om någon som inte varit med förr tvekar p.g.a. att det verkar krångligt kan jag garantera att det inte är det. Uppstår några problem är det bara att fråga i tråden eller PM:a mig. Var själv tvungen att fråga om ett par saker förra hösten. Jag kan även ge allmänna råd om disponerandet av budgeten osv. Utger mig inte för att vara någon expert, men är i alla fall regerande Flashbackmästare från våromgången.
Citera
2015-08-15, 23:25
Medlem
Coppa Italia.

Trapani: Nicolas, Perticone, Scozzarella, Scognamiglio, Montaldo, Fazio, Barillà, Eramo, Diogo Sodinha, Rizzato, Torregrossa. All.: Cosmi.

Cagliari: Storari, Balzano, Krajnc, Capuano, Murru, Dessena, Deiola, Joao Pedro, Di Gennaro, Melchiorri, Sau. All.: Rastelli.

Båda lagen formerar sig 4-3-1-2.

Sarderna Murru och Sau startade. Och Dessena såklart, som numera bär kaptensbindeln, har ju också sitt ursprung från Sardinien. Men det gjorde också mittfältaren Alessandro Deiola, född 1995 på den vackra ön. Och han gjorde ledningsmålet med en nick på ett inlägg från Balzano.

Mot slutet av första halvleken kvitterade Trapani på straff. 1-1 var också resultatet efter 90 minuter...

Högt tempo, och fortfarande i försäsongen gjorde att lagen gick på knäna mot slutet. Lägg till att det fortfarande var 25+ grader vid tio-tiden på kvällen.

I andra förlängningshalvleken, fick Trapani ytterligare en straff. Men Storari visar sin storhet. Strax efter blev Munari utvisad (tidigare inbytt för Dessena), men allt avgjordes på straffar...

Capuano satte sin, Giannetti sparkade utanför, Deiola satte sin, Sau satte sin, Gennaro satte sin och Storari räddade två straffar!

Storari kommer att vara oändligt viktig för Cagliari i Serie B. Moral och skicklighet. Detta kommer att svetsa samman laget ytterligare.

En match som ger en försmak av vad som väntar i Serie B. Stenhårt.

PS
Deiola är från San Gavino Monreale, som är en liten by med mindre än 10.000 invånare. Från samma lilla ställe kommer även Fabio Aru som alla som följer cykling numera vet vem det är. Det unga stjärnskottet som kan och vågar utmana de stora namnen.

PPS
Spana in La Squadra dei Sogni, om jag förstår det rätt framröstad på Cagliaris officiella hemsida:
https://pbs.twimg.com/media/CMD5FqGWcAAxXKO.png:large

(Storari på bänken)
Citera
2015-08-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Storari kommer att vara oändligt viktig för Cagliari i Serie B. Moral och skicklighet. Detta kommer att svetsa samman laget ytterligare.
...

Bild efter matchen:
https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11909944_1159749954051639_1620196808_n.jpg

Och idag tillbaka på den vackra ön för lite träning:
https://instagram.com/p/6cOD7JQtw8/

Flera "stora" lag som redan åkt ur Coppa Italia t ex Empoli, Frosinone och Bologna. Nästa motståndare för Cagliari blir Sassuolo, som vann derbyt mot Modena.
Citera
2015-08-16, 17:09
Medlem
Knugen37s avatar
Svär väl i kyrkan nu men,

Förstår inte den enorma hypen kring Kovacic ärlig talat, en talang är han onekligen men han har i min bok inte bevisat ett skvatt hittills. I mitt tycke är han väldigt ojämn just nu och undgår ofta kritik just för att han är Kovacic. Lägg därtill att det dessutom var rätt uppenbart att han var missnöjd och ville lämna och jag tycker att 40 miljoner euro är på gränsen till ett överpris. Samtidigt läser man i diverse forum om vilket misstag Inter gör som säljer honom för den summan...
Citera
2015-08-17, 22:57
Medlem
Coppa Italia:

MILAN: Diego Lopez; De Sciglio, Ely, Romagnoli, Antonelli; Bertolacci, De Jong, Bonaventura; Honda; Luiz Adriano, Bacca. Allenatore: Mihajlovic

PERUGIA: Rosati; Del Prete, Volta, Mancini, Rossi; Rizzo, Salifu; Fabinho, Di Carmine, Lanzafame; Ardemagni. Allenatore: Bisoli

Perugia startade med Taddei på bänken! Och Milan med Montolivo på bänken... Jag hade gärna sett båda från början.

Honda gav Milan ledningen redan efter 10 minuter. En helt anan rörelse nu med Mihajlovic. Fint med Bonaventura och Honda i ständig rörelse och att de kan byta positioner.

Vacker passning från Honda som gav Adriano friläge som han utnyttjade. 2-0. Honda spelade inspirerat.

Med en halvtimme kvar att spela så fick Lanzafame sit andra gula kort, och därmed skulle matchen såklart bara spelas av...

Milan spelar vackert, klokt och med rörelse. Visst, klart som fan att det är mot Perugia. Men där finns en klar tanke. Mihajlovic!

Det som saknas är den självklara ledaren. En Baresi eller Maldini. Någon som kan ta tag i skitet och styra upp det då inte allt flyter... Men det känns som ett lag med personlighet och personligheter. Med Mihajlovic kan detta bli bra. Första tävlingsmatchen slutar med en övertygande seger.

http://s30.postimg.org/4bn7lhi1d/Screenshot_from_2015_08_17_21_40_22.png
Citera
2015-08-18, 02:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Coppa Italia:

MILAN: Diego Lopez; De Sciglio, Ely, Romagnoli, Antonelli; Bertolacci, De Jong, Bonaventura; Honda; Luiz Adriano, Bacca. Allenatore: Mihajlovic

PERUGIA: Rosati; Del Prete, Volta, Mancini, Rossi; Rizzo, Salifu; Fabinho, Di Carmine, Lanzafame; Ardemagni. Allenatore: Bisoli

Perugia startade med Taddei på bänken! Och Milan med Montolivo på bänken... Jag hade gärna sett båda från början.

Honda gav Milan ledningen redan efter 10 minuter. En helt anan rörelse nu med Mihajlovic. Fint med Bonaventura och Honda i ständig rörelse och att de kan byta positioner.

Vacker passning från Honda som gav Adriano friläge som han utnyttjade. 2-0. Honda spelade inspirerat.

Med en halvtimme kvar att spela så fick Lanzafame sit andra gula kort, och därmed skulle matchen såklart bara spelas av...

Milan spelar vackert, klokt och med rörelse. Visst, klart som fan att det är mot Perugia. Men där finns en klar tanke. Mihajlovic!

Det som saknas är den självklara ledaren. En Baresi eller Maldini. Någon som kan ta tag i skitet och styra upp det då inte allt flyter... Men det känns som ett lag med personlighet och personligheter. Med Mihajlovic kan detta bli bra. Första tävlingsmatchen slutar med en övertygande seger.

På tal om personligheter satt jag på youtube innan jag läste Brilles inlägg och hittade den här videon https://www.youtube.com/watch?v=CYx0btDjhMs . Jag håller det här som det bästa Milan-laget och det bästa serie a laget jag har sett. Trots det blev det ingen titel 04/05 och inte heller 05/06. Det var det sämre 06/07 laget utan Sheva som vann cl. Jag kommer alltid bära med mig en känsla av att det laget borde fått ur mer(mer än 2 cl, 1 ligatitel och en massa andra sköna pokaler 2003-07 ). Det är dock inte så konstig med tanke på Istanbul 05 och sättet Juve vann ligan på under de åren. Och det faktum att spelarmaterialet känns orimligt bra med tanke på dagens läge.
Citera
2015-08-18, 19:05
Medlem
myskankans avatar
Citat:

Honda var riktigt bra igår. Jag förstår inte vad han skulle ut på kanten att göra tidigare, han är bäst centralt.
Baccas klack till Honda innan han levererade passen till Adriano var också fin, Milan spelade riktigt bra i första. Dom hade ett gäng chanser att göra fler mål.
Bacca fick även ett mål bortdömt för offside. Men jag minns inte vem det var nu från Milan som stod i skottlinjen.

Det känns som att laget behövde en uppsträckning av Mihajlovic.
Citera
2015-08-18, 20:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Vafalls tänker ingen kanal visa Serie A i år?

EDIT: Såg att det fanns en tråd om det.
Senast redigerad av Försöksdjur 2015-08-18 kl. 21:00.
Citera
2015-08-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
På tal om personligheter satt jag på youtube innan jag läste Brilles inlägg och hittade den här videon https://www.youtube.com/watch?v=CYx0btDjhMs . Jag håller det här som det bästa Milan-laget och det bästa serie a laget jag har sett. Trots det blev det ingen titel 04/05 och inte heller 05/06. Det var det sämre 06/07 laget utan Sheva som vann cl. Jag kommer alltid bära med mig en känsla av att det laget borde fått ur mer(mer än 2 cl, 1 ligatitel och en massa andra sköna pokaler 2003-07 ). Det är dock inte så konstig med tanke på Istanbul 05 och sättet Juve vann ligan på under de åren. Och det faktum att spelarmaterialet känns orimligt bra med tanke på dagens läge.
Läste en intervju en eller kanske två veckor sedan där Galliani nämnde ”sin” favorit elva för Milan. Dvs under hans tid.

https://www.milanlive.it/wp-content/uploads/2015/07/Cattura-10.jpg

Vilket jävla lag!
Citera
2015-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Honda var riktigt bra igår. Jag förstår inte vad han skulle ut på kanten att göra tidigare, han är bäst centralt.
Baccas klack till Honda innan han levererade passen till Adriano var också fin, Milan spelade riktigt bra i första. Dom hade ett gäng chanser att göra fler mål.
Bacca fick även ett mål bortdömt för offside. Men jag minns inte vem det var nu från Milan som stod i skottlinjen.

Det känns som att laget behövde en uppsträckning av Mihajlovic.
Honda var bra, Bonaventura mindre bra, och Cerci blev utbuad... Vafan!

Men det som imponerade på mig var rörelsen. Något som knappast funnits i Milan det senaste decenniet...
Citera
2015-08-18, 22:06
Medlem
Citat:
...
Och för alla som har en fetischism för vänskapsmatcher så kommer Cagliari till Hamburg för att visa att Ekdal bytt upp sig lönemässigt men kanske inte nödvändigtvis spelmässigt. Rimligen borde där finnas en kvalitetsskillnad?

Tämligen direkt efter Coppa Italia så mötte man Hamburger SV och förlorade. Har såklart ingen betydelse efter att man kämpat till förlängning och straffar för att ta sig vidare i Coppa Italia.

Det som var upplyftande var att Donsah spelade.
Citera
2015-08-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Svär väl i kyrkan nu men,

Förstår inte den enorma hypen kring Kovacic ärlig talat, en talang är han onekligen men han har i min bok inte bevisat ett skvatt hittills. I mitt tycke är han väldigt ojämn just nu och undgår ofta kritik just för att han är Kovacic. Lägg därtill att det dessutom var rätt uppenbart att han var missnöjd och ville lämna och jag tycker att 40 miljoner euro är på gränsen till ett överpris. Samtidigt läser man i diverse forum om vilket misstag Inter gör som säljer honom för den summan...

Lite roligt att han inte bevisat ett skvatt och att 40 miljoner euro är på gränsen till överpris...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in