Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenspak
Jag har inte besökt Aldi butiker i Danmark....men i Tyskland har jag besökt Aldi butiker och jag blev mycket nöjd med standard och pris.

Det blir NETTO och invandrarbutiker för mig tills Aldi kommer till Sverige. Lidl var mycket bra alternativ innan 2005...sedan har det blivet ICA priser pga dyra TV reklamer och för mycket svenska produkter. Manga varor har blivit 100% dyrare. Jäst brukade kosta 0.79 kr. st. Kostar idag 1.60 kr. 1 l. mjölk brukade kosta 5 kr.

Håller med om att de blivit lite dyrare i Lidl idag jämfört med när de kom hit. Men dels beror det på att de tar in mer Svenskt, som med mjölken som jag har för mig var Tyskt från början. Men det är ändå lägre priser på dessa än i en ICA butik. Svenska märkesvaror kan jag hålla med om ligger på samma nivå, men Lidls egna märken brukar ligga lite under. Sen har de en hel del utländskt sortiment som är både bra och billigare. Skulle gärna se mer Tyskt dock, men tror majoriteten Svenskar ratar sånt...därför Lidl fått satsa mer vanligt Svenskt sortiment för att locka till sig kunder.
Citera
2015-08-19, 18:06
Medlem
Citat:
Jag har inte besökt Aldi butiker i Danmark....men i Tyskland har jag besökt Aldi butiker och jag blev mycket nöjd med standard och pris.

Det blir NETTO och invandrarbutiker för mig tills Aldi kommer till Sverige. Lidl var mycket bra alternativ innan 2005...sedan har det blivet ICA priser pga dyra TV reklamer och för mycket svenska produkter. Manga varor har blivit 100% dyrare. Jäst brukade kosta 0.79 kr. st. Kostar idag 1.60 kr. 1 l. mjölk brukade kosta 5 kr.

Hur du koll på vilket land du bor i?
Citera
2015-08-19, 19:28
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Något tips på öl? Har druckit Grafenwalder 0,5 l i guldburk (3,5%), men den börjar kännas blaskig tycker jag. Har testat Perlenbacher i grön flaska som var lika blaskig. Har sett att de har börjat sälja Karlen pilsner, funkis?

Det enda Lidl har i ölväg i Sverige som jag tycker om är den legendariska Panachén, och det är ju mest läsk. Folköl är dock inte min grej.
Citera
2015-08-19, 19:30
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Manga varor har blivit 100% dyrare. Jäst brukade kosta 0.79 kr. st. Kostar idag 1.60 kr. 1 l. mjölk brukade kosta 5 kr.

Brukar du handla mycket jäst? Jag använder ett paket i månaden, då spelar det ingen roll om det kostar en eller två kronor.

Tänk inte för mycket på procenten, det är skillnaden i kronor som är relevant.
Citera
2015-08-19, 19:39
Medlem
emaptis avatar
Citat:

Såklart att priserna har gått upp på tio år, jag minns när jäst kostade 10 öre paketet på konsum.

Ica har den här veckan storpack på nötfärs för 59,90/kg, Lidls standardpris är 29,90 för 500 gram, dessutom betydligt bättre färs än icas fulfärs. Tycker inte det går att jämföra med ICA förutom samma varor typ olw's chips och bregott där dom håller samma priser, men att Lidl håller med dom varorna är väl för att det finns folk som vaneköper vissa saker och att dom då ska slippa gå till inhemska butiker i onödan.
Citera
2015-08-19, 19:45
Medlem
serotonins avatar
För ett tag sen när jag handlade där fanns det en valnötssalami som var riktigt god. Den försvann tyvärr rätt fort. Någon som vet om den finns att köpa i någon butik, har inte varit på Lidl på några veckor nu.
Citera
2015-08-19, 19:50
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
För ett tag sen när jag handlade där fanns det en valnötssalami som var riktigt god. Den försvann tyvärr rätt fort. Någon som vet om den finns att köpa i någon butik, har inte varit på Lidl på några veckor nu.

Den finns bara på Lidl när dom har Fransk vecka, Jag brukar själv köpa den
Citera
2015-08-20, 16:52
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Håller med om att de blivit lite dyrare i Lidl idag jämfört med när de kom hit. Men dels beror det på att de tar in mer Svenskt, som med mjölken som jag har för mig var Tyskt från början. Men det är ändå lägre priser på dessa än i en ICA butik. Svenska märkesvaror kan jag hålla med om ligger på samma nivå, men Lidls egna märken brukar ligga lite under. Sen har de en hel del utländskt sortiment som är både bra och billigare. Skulle gärna se mer Tyskt dock, men tror majoriteten Svenskar ratar sånt...därför Lidl fått satsa mer vanligt Svenskt sortiment för att locka till sig kunder.

Det har absolut blivit dyrare att handla på Lidl. Men man kan då och då köpa billigt. Köpte jeans för 100 kr. och jag är mycket nöjd. Boxer shorts köper jag nästan uteslutande på Lidl. Jag vill också ha mer Tyskt ....absolut. Men tyvärr Lidl håller på att bli en dålig och dyr ICA kopia.
Citera
2015-08-20, 17:04
Medlem
Jimbos avatar
Herrejössesjävlar!!
Om ni inte plockat med er ett paket av päron-isglassen som de har just nu så har ni missat något.

Isglass och isglass förresten...den är inte gjord av juice eller saft eller annat skräp, den är gjord på vatten och päronpuré.
Totalt 8 ingredienser!!

Riktigt god och fräsch! Smakar verkligen päron och man känner det mjälla fruktköttet. Årets bästa glass!
Citera
2015-08-20, 17:14
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Herrejössesjävlar!!
Om ni inte plockat med er ett paket av päron-isglassen som de har just nu så har ni missat något.

Isglass och isglass förresten...den är inte gjord av juice eller saft eller annat skräp, den är gjord på vatten och päronpuré.
Totalt 8 ingredienser!!

Riktigt god och fräsch! Smakar verkligen päron och man känner det mjälla fruktköttet. Årets bästa glass!

Okej...ska kolla i alla fall.
Citera
2015-08-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Herrejössesjävlar!!

Totalt 8 ingredienser!!

Oh ja, de är jättegoda. Tyvärr verkar de ha försvunnit i min butik, även dessa isglassar som liknar Calippo, med smaker av cola, apelsin och jordgubb tror jag de brukade ha i 6-pack. Älskar cola varianten. Men nu har de bara inne styckvis och bara apelsin sist jag var där.
Citera
2015-08-21, 21:41
Medlem
Jodo21s avatar
Ölkorven som numera ingår i ordinarie sortimentet, sagolik

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2013-12/672854/765576_Alpengut-Kaminwurzerl_xxl.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in