2015-08-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storus Pittus
Nej, det var ju inte regeringsrelaterat så det är inte Löfven.
/SP

Sant, det förbisåg jag. Jag håller med om att det kan vara skyttedahl. För någon som inte är så insatt i KD. Vad skullle det betyda om hon går över till SD? Är hon välkänd och har hon haft inflytande?
2015-08-19, 16:57
Medlem
DAGGER[X]s avatar
SD kommer nog vara störst ganska snart, fast det dröjer nog en eller två månader till innan dom seglat fram. Det kokar verkligen i den här frågan nu, den är elektrisk att ta upp, det märks att det finns ett stort stöd för SD nu. Men den nyheten gissar jag att TT skulle försöka släppa klockan tolv på natten och inte förvarna om det. Dom brukar "dumpa skräpet" på tider då befolkningen gör annat. Det funkade bättre innan sociala medier fanns.

Jag har märkt att ju mer SD växer desto mer försöker journalister knuffa fram småpartierna med kamratliga reportage och bilder där dom ser glada ut.

Det är bunkerstämmning inom vänstern idag tack vare SD's siffror. En av dom mest högljudda F! kvinnorna i min närhet gick runt under arbetsdagen och mumlade att Jimmie borde sluta existera frivilligt, samt andra mantran av det slaget.
2015-08-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
SD kommer nog vara störst ganska snart, fast det dröjer nog en eller två månader till innan dom seglat fram. Det kokar verkligen i den här frågan nu, den är elektrisk att ta upp, det märks att det finns ett stort stöd för SD nu. Men den nyheten gissar jag att TT skulle försöka släppa klockan tolv på natten och inte förvarna om det. Dom brukar "dumpa skräpet" på tider då befolkningen gör annat. Det funkade bättre innan sociala medier fanns.

Jag har märkt att ju mer SD växer desto mer försöker journalister knuffa fram småpartierna med kamratliga reportage och bilder där dom ser glada ut.

Det är bunkerstämmning inom vänstern idag tack vare SD's siffror. En av dom mest högljudda F! kvinnorna i min närhet gick runt under arbetsdagen och mumlade att Jimmie borde sluta existera frivilligt, samt andra mantran av det slaget.

Tycker att det låter som att dom själva är smått själmordbenägna efter SD's framgång. När vänstern går och muttrar om hur Jimmie åkesson borde sluta existera, DÅ vet man hur starka SD faktiskt är nu. Dom har inget att komma med, och har blivigt totalt överkörda i allt. Propaganda, debatter, Hur man hanterar allt, och hur folket ser på en.....vänstern är desperata.
2015-08-19, 18:34
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Om Arnstad beklagar sig kan det ju inte vara något annat än en god nyhet
https://twitter.com/arnstad

Kan det kanske ändå vara så att sd är störts i ev opinionsmätning som redovisas under morgondagen!? Det hade självfallet retat herr Arnstad till vansinne.

Verkar bli en spännande torsdag oavsett.
2015-08-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
De kanske gnäller på att M inte har varit tillräckligt tydliga med invandringens fördelar eller något annat liberalt snömos?

Jag tippar på att nyheten är att SD är största parti i en OU.
Tja vad saken än gäller så kan vi ändå vara tämligen säkra på att SD redan nu är största parti. Jag har rest runt en del de senaste veckorna och herredjävlar vilket stöd SD har ute i stugorna nu. Folk som tidigare hållit inne med sina politiska åsikter stödjer nu SD helt öppet.
SD är numera en ohejdbar folkrörelse.
2015-08-19, 19:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Kan det kanske ändå vara så att sd är störts i ev opinionsmätning som redovisas under morgondagen!? Det hade självfallet retat herr Arnstad till vansinne.

Verkar bli en spännande torsdag oavsett.

Ja det verkar som de fule fan sitter på någon sorts förhandsinfo. Men lyckan står sverigevänner bi.
2015-08-19, 19:40
Medlem
Det är underbart hur sverigedemokraterna äger schackbrädet just nu. Vad DÖ alliansen än gör så kommer det att stärka SD. Och dom har själva satt sig i sittsen, med lögner, anklagelser, ingen verklighetsförankning och inkompetens. Medans dom virrar runt så har SD gjort briljanta drag.
2015-08-19, 19:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
"Kämpa, demokrater!" säger han..

Kanske att DÖ kommer brytas? Tiggeriförbud? Eller annan framgång för "anti-demokraterna" SD...

https://twitter.com/arnstad

Va fan, vi demokratiälskare gör ju inget annat än kämpar för ökad framgång för SD.

Tror inte det gäller någon OU, det hade Arnstad försökt förringa istället.
Hoppas verkligen att någon utmanar AKB och vill bryta DÖ. Riktiga M+SD+KD!

Kommer Yougov i morgon? Var det inte torsdag som var på tal?
2015-08-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Det bådar inte gott för Sd's siffror framöver om det visar sig att Moderaterna kommer med en "åtstramning" i migrationspolitiken.
Många glömmer fort (om de ens velat förstå) att M är de som är ansvariga för att hundratusentals araber vällt in i Sverige de senaste åren.

Det skulle bara bevisa att SD har rätt och locka mer att rösta på SD. Om moderaterna kommer med förslaget så ser folk att dom går inte att lita på, dom gör det bara för att desperat inte tappa andra platsen till SD.
2015-08-19, 19:57
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Det bådar inte gott för Sd's siffror framöver om det visar sig att Moderaterna kommer med en "åtstramning" i migrationspolitiken.
Många glömmer fort (om de ens velat förstå) att M är de som är ansvariga för att hundratusentals araber vällt in i Sverige de senaste åren.
Frågan är dock hur Moderaterna ska motivera en sådan politik. De kommer få ett rent helvete, med tanke på hur mycket skit de kastat på SD genom åren.
Dock öppnar detta upp för samarbete med SD. Men det vore märkligt om AKB går ut och vill ha kraftigt minskad invandring, med tanke på hur det låtit tidigare. Nja, är tveksam.
2015-08-19, 20:01
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:

Helt korrekt. Ett lämpligt retoriskt grepp när folk angriper JÅ för det ena och andra är att lugnt påpeka att i princip alla problem vi ser med integrationen och migrationen är främst moderaternas fel. Att gå med på en miljöpartistisk migrationspolitik var oansvarigt och har nu satt landet i ett prekärt läge.

Att försöka locka tillbaka väljare med förslag och ord är lite som kvinnomisshandlaren som vill få tillbaka sin hustru. "Nej, jag lovar, jag har ändrat mig, det blir annorlunda denna gången.". Vips så står man där med en hurring på kinden...
2015-08-19, 20:01
Medlem
Så hörni. Om det nu visar sig att Sd blir andra största partiet i mätningen. Vad tror ni är anledningen till att man väntar med att släppa den? Är det för att ge media tid till att komma på eventuella ursäkter och vinklade historier? Eller är det för att manipulera resultatet till ett mer "acceptabelt" resultat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in