Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Nu är du ute och cyklar. Ett parti kan inte ta ansvar för vad dess medlemmar gör på egen hand. Att SD skulle kanske lida skada i opinionen är en annan sak. SD som parti förespråkar enbart demokratiska metoder och kan inte straffas.
Många sverigevänner är oroliga för vad som skulle hända med SD i olika scenarier. De senaste två tillfällena då jag har tänkt i samma banor var dels i samband med Breivik, dels i samband med järnrören.
När de första OU efter järnrören släpptes så trillade den berömda polletten äntligen ner hos mig. Min slutsats blev helt enkelt att media saknar förmåga att påverka de människor som redan röstar på SD. Jag säger inte att media saknar förmåga att påverka alla människor, men deras makt sträcker sig idag till att röra om inom 7K. Drevet mot Håkan Juholt är ett ganska bra exempel på detta.
När Dynamitharry och hans mor hamnade i blåsväder för några dagar sedan så tog jag det hela med ro. Det är möjligt att media lyckas påverka någon som röstar på FI eller MP att hata SD ännu mer, men vad spelar det för roll?
Det som krävs för att SD skall minska i OU är att de går emot sina egna väljare, precis som 7K gör. Jag kan tänka mig att SD hade minskat om JÅ accepterade en minsterpost i utbyte mot ingenting.