2015-08-19, 15:53
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Moderaterna kommer med ett nytt förslag angående invandringen i morgon. MUF är på krigstigen.

Är detta spekulation eller kan du underbygga det på något sätt?
2015-08-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
AKB avgår?

Edit: och en samlad allians förkunnar därefter att de ämnar inleda samarbete med SD

Det kan lika väl vara att det blir maktkamp inom Folkpartiet på kongressen.
2015-08-19, 16:20
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det kan lika väl vara att det blir maktkamp inom Folkpartiet på kongressen.

Kanske är det därför som tidningarna har matat på med artiklar om Fp i veckan. Birgitta Ohlsson som säger att hon inte är intresserad av att ta över (tack och lov), artiklar om Jan Björklunds interna stöd. Minns ni när Fp låg över 10%? Dom dagarna är förbi.

Jag tror snarare detta har med partibyte från Alliansen till SD att göra, såsom spekulerats tidigare i tråden. Oavsett vilket så verkar samtliga större politiska händelser nu spela SD rakt i händerna varför jag inte är särskilt orolig.

I min ultimata drömvärld vore det ett nytt luciabeslut...
2015-08-19, 16:26
Medlem
Fan ochså. Inga undersökningar och nu detta? Finns för mkt att se fram emot. Jag vill veta vad som pågår?
2015-08-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Fan ochså. Inga undersökningar och nu detta? Finns för mkt att se fram emot. Jag vill veta vad som pågår?
Ja, bara det inte är någon SD "skandal"...
2015-08-19, 16:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man kan ju ha misstankar om det eftersom det släpps en "teaser".
Kanske Åkesson även spelat Black Jag & inte bara Poker?
2015-08-19, 16:35
Medlem
Citat:

Media har grävt fram så många "skandaler" om Sd genom åren så det spelar ingen roll.

Kan det ha med löfven att göra? Gubben har ju haft det enormt svårt. Deprimerad, ingen kontrol. Han gör konstant bort sig och ingen har förtroende för honom.

Fatta om löfven skulle avgå.
2015-08-19, 16:41
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Media har grävt fram så många "skandaler" om Sd genom åren så det spelar ingen roll.

Kan det ha med löfven att göra? Gubben har ju haft det enormt svårt. Deprimerad, ingen kontrol. Han gör konstant bort sig och ingen har förtroende för honom.

Japp, det skulle ställa till det ordentligt för S och även DÖ helt klart, det kanske skulle betyda dödsstöten för DÖ. Vad gäller OU så borde det väl komma ett gäng nästa vecka åtminstone.
2015-08-19, 16:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Owe svarar att det handlar om politiker. Kan det vara en känd politiker som hoppar över till SD? Det skulle helt klart starta ett jäkla väsen.

"Nyhet imorgon som kommer att sätta fart på en del av er" och tillägger att det "inte är regeringsrelaterat" och att "skyttegravar kommer att grävas".

Med tanke på ordvalet kanske det kan vara Sara Skyttedahl? Skulle ju vara fantastiskt, vad gör hon i ett pytteparti som KD när SD snart är 10 gånger så stora.
2015-08-19, 16:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Nyhet imorgon som kommer att sätta fart på en del av er" och tillägger att det "inte är regeringsrelaterat" och att "skyttegravar kommer att grävas".

Med tanke på ordvalet kanske det kan vara Sara Skyttedahl? Skulle ju vara fantastiskt, vad gör hon i ett pytteparti som KD när SD snart är 10 gånger så stora.

Tror du kan vara något på spåret här. Blir nog min gissning med tills vidare info dyker upp.
2015-08-19, 16:51
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

Skulle förvåna om han avgår, kan dock bli någon slags regeringsombildning. Johan Westerholm på ledarsidorna.se har ju spekulerat om detta ett tag och han borde ju ha någon slags tentakel in i makten antar jag. Lyckades inte bifoga länk med mobilen men det är bara att söka på sidan.

Om så blir fallet lär det dock inte påverka opinionen ett skit, det är ju politiken som måste förändras inte manskapet.

Nu laddar vi för en hejdundrande ökning i kommande opinionsmätningar.
2015-08-19, 16:54
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kan vara så, men då går väl i såna fall Damberg in som TF för Stefan efter som dom då måste välja ny partiordförande i sin ordinarie partikongress. Vad gäller OU brukar inte SIFO komma omkring den 17 varje månad bortsett från juli?
Sifo kommer alltid söndagar. För övrigt måste nyheten vara något TT grävt fram på egen hand annars skulle de publicera omedelbart för att vara först. Någon politikerskandal mest troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in