2015-08-19, 13:59
Medlem
gemenemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Med tanke på att han bor tillsammans med sin mamma (66år) och att alla brotten påstås ha ägt rum hemma hos honom - inte hos henne - undrar jag verkligen om mamman är döv och blind för att inte ha märkt något.

Om man blir våldtagen/misshandlad ska man inte skrika ifall man vet att det finns fler människor i ens närhet som kan komma till ens hjälp?

Eller misshandlar han endast då när mamman inte har varit hemma? Undrar var mamman håller hus under nätterna - i så fall ;-)
Han kanske har nallat på mamsen
Citera
2015-08-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Han kanske har nallat på mamsen

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med "nallat".. förutom om du menar något riktigt perverst - vilket jag inte hoppas.

För mig verkar det som så att Annas och Oskars korta liv tillsammans måste ha varit väldigt kaosartat direkt från första början. Cirkeln tycks dessutom vara sluten med tanke på att relationen började med en misshandel och slutade därmed - enligt båda parterna. Om det dessutom har förekommit fler tråkigheter återstår att se.

För mig är det dock ett mysterium varför Anna ville vara tillsammans med den här Oskar från första början. Varför inte bara göra slut direkt efter första misshandeln och dessutom anmäla honom DÅ - inte vänta flera månader?
Citera
2015-08-19, 14:31
Medlem
hushlittledarlings avatar
Tråden är inte lång. Måste betyda att det inte är en invandrare.

Oskar Bly verkar ha hamnat i ett skilsmässogräl och anmälan kanske är ett sätt att fixa vårdnanden om barnen?
Citera
2015-08-19, 18:59
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Oskar Bly verkar ha hamnat i ett skilsmässogräl och anmälan kanske är ett sätt att fixa vårdnanden om barnen?

Oj vilken duktig konformist som kan dra raskortet utan nån anledning alls. Hoppas du fick känna dig duktig nu. För oss mer eller mindre normalfuntade så innebar ditt svammel en viss kräksmak munnen men eftersom alla medlemmar vet precis hur hjärndöd du är i din självvalda roll som "antirasistisk" dunkare av egen rygg, så kom vi över det snabbt.

Efter att ha läst tråden såhär långt så är min magkänsla att våldtäkten kan vara en överdrift/påhitt från kvinnan. Karln verkar vara kapabel till en del svinerier baserat på uttalanden från folk i denna tråd, kanske ingår kvinnomisshandel i hans repertoar . Han verkar vara på ett uppsving i karriären just nu, morgonsoffor och artiklar sista månaderna. Självklart kan han ha våldtagit, men vi är säkert många som noterat att vissa kvinnor inte har några problem med att hitta på sådana saker för personlig vinning, ekonomisk eller annan.
Citera
2015-08-19, 22:09
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

för att vara den här forumdelen och en (numera) obskyr musikgenre så är den lång nog. så den pucken gick utanför. dessutom har han tattarblod
Citera
2015-08-20, 14:46
Medlem
Bly är ju ett tungt vägande namn ...
Senast redigerad av Fastbuckfreddie 2015-08-20 kl. 15:06.
Citera
2015-08-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snailface
Efter att ha läst tråden såhär långt så är min magkänsla att våldtäkten kan vara en överdrift/påhitt från kvinnan. Karln verkar vara kapabel till en del svinerier baserat på uttalanden från folk i denna tråd, kanske ingår kvinnomisshandel i hans repertoar . Han verkar vara på ett uppsving i karriären just nu, morgonsoffor och artiklar sista månaderna. Självklart kan han ha våldtagit, men vi är säkert många som noterat att vissa kvinnor inte har några problem med att hitta på sådana saker för personlig vinning, ekonomisk eller annan.

Hur har du kunskap om att påstå det? Du drar ju bara saker rakt ur arslet ("Jaaa, han kan göra mycket men inte våldta minsann!"). Vänta tills domstolen tagit sitt beslut och du läst FUP, innan dess tycker jag man kan hålla käften.
Citera
2015-08-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
HAr hört namnet några gånger......tragiskt.

Här sjunger han "Nessun dorma", ur Turandot.https://youtu.be/G6cwPh0wKpg

Har aldrig hört namnet förut. Sjunga kan han dessutom inte.

Så här sjunger man det verket: https://www.youtube.com/watch?v=rTFUM4Uh_6Y
Citera
2015-08-20, 19:38
Medlem
Citat:
Självklart kan han ha våldtagit, men vi är säkert många som noterat att vissa kvinnor inte har några problem med att hitta på sådana saker för personlig vinning, ekonomisk eller annan.

Vi är även oerhört många som noterat att vissa inte har några problem med att våldta.
Citera
2015-08-20, 22:27
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Oj vilken duktig konformist som kan dra raskortet utan nån anledning alls. Hoppas du fick känna dig duktig nu. För oss mer eller mindre normalfuntade så innebar ditt svammel en viss kräksmak munnen men eftersom alla medlemmar vet precis hur hjärndöd du är i din självvalda roll som "antirasistisk" dunkare av egen rygg, så kom vi över det snabbt.

Vill visa mig lika duktig på att dra fram ras-kortet som vilken SDare som helst... här gäller det att dra snabbast eftersom det är vilda västen.
Citera
2015-08-21, 03:08
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
okej då...
...men ditt inlägg verkade lite overkill!

Kan vi vara överens om att det är Oskar Bly nu?

Vem är hans ex?

vi är helt överens - men man behöver ställa kritiska frågor ibland...
Citera
2015-08-21, 11:31
Medlem
Citat:
Kända artisten fortsatt häktad för våldtäkt

Citat:
Under torsdagen överklagade artisten häktningen. Mannens advokat menade att tingsrätten inte presenterat tillräckliga bevis för häktning.

Citat:
Men nu väljer hovrätten att gå på tingsrättens linje. Mannen kommer alltså fortsatt att sitta häktad.
Mannens advokat vill inte specificera vilka handingar som artisten erkänner. Med det handlar om någon form av misshandel.

http://www.expressen.se/noje/kanda-a...-for-valdtakt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in