2022-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vad läste du mellan raderna?

Jag blev övertygad om att Oskar regelbundet blev våldtagen av sin pappa under uppväxten, sångaren Lars Bly. Nu orkar jag inte läsa om det där för att minnas exakt, men det fanns nån grej om att hans mamma "aldrig hör nåt", han verkade undvika att prata om pappan osv. Tror att kvinnohatet och den extrema svartsjukan (rädsla för att bli lämnad/sviken) kan bottna i att den kvinna som stod honom allra närmast och som han litade obetingat på – svek honom i hans utsatthet. Inte hörde, eller kanske snarare inte VILLE höra. 😶

Min känsla är att han egentligen inte är någon genomusel människa – även om det vände sig i magen på en när man läste om vad som hänt – utan att känslan av maktlöshet ger honom en sådan total panik att han kan göra precis vad som helst för att få tillbaka makten. Det brinner till i skallen, helt enkelt.
Citera
2022-11-11, 12:26
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Vaes
Jag blev övertygad om att Oskar regelbundet blev våldtagen av sin pappa under uppväxten, sångaren Lars Bly. Nu orkar jag inte läsa om det där för att minnas exakt, men det fanns nån grej om att hans mamma "aldrig hör nåt", han verkade undvika att prata om pappan osv. Tror att kvinnohatet och den extrema svartsjukan (rädsla för att bli lämnad/sviken) kan bottna i att den kvinna som stod honom allra närmast och som han litade obetingat på – svek honom i hans utsatthet. Inte hörde, eller kanske snarare inte VILLE höra. 😶

Min känsla är att han egentligen inte är någon genomusel människa – även om det vände sig i magen på en när man läste om vad som hänt – utan att känslan av maktlöshet ger honom en sådan total panik att han kan göra precis vad som helst för att få tillbaka makten. Det brinner till i skallen, helt enkelt.

Grävde fram några citat från domen. Det sista är nog det du åsyftar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 9
Hon tyckte synd om Oskar Bly utifrån vad han hade
fått genomlida. Oskar Bly grät som ett litet barn varje dag över sin far som hade
tagit livet av sig. Oskar Bly grät varje dag som ett barn för att han hade misshandlat
sin mamma. Han grät som ett barn över sin tidigare flickvän. Hon kände ett behov
av att gripa in och rädda Oskar Bly. Hon blev medberoende. Det var en mycket
komplex situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 22-23
Hon vet att Oskar Blys mor var på övervåningen. Hon kände nämligen att mamman rökte vid flera tillfällen. Mamman måste ha hört hennes skrik. Hon är säker på att det hördes till övervåningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 39
De kom hem efter att ha skjutsat barndomsvännen kl. 1.00 eller 1.30. Fram till kl. 6.00 förde de primärt diskussioner, men det förekom även misshandel. Hans bedömning
är att det hördes att de bråkade. Hans mamma var hemma. Han tror att hon
hörde. Hans mamma är en fin, men skygg person. I en verbal kommunikation skulle
aldrig hans mamma gå ner och förbjuda dem att bråka. Det är möjligt att mamman
hörde Målsäganden säga ”aj” eller ”sluta” när han slog Målsäganden. Under hans
uppväxt har hans mamma iakttagit när han blev våldtagen utan att ingripa
.
Citera
2022-11-12, 00:03
Medlem
efedrinkungens avatar
Bra att tråden vaknat till liv.

Efter att läst FUP:en så känner jag att det här äcklet ska internet aldrig glömma….😡
Citera
2022-11-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Grävde fram några citat från domen. Det sista är nog det du åsyftar.

Oj, det sista där mindes jag inte – svart på vitt då!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback