Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-19, 11:52
Medlem
Forts

Jag var en idiot? Du mår inte bra av att hata, Visf.

Men en sak ska du ha ett stort tack för. Du har motiverat mig att satsa mer på Trump. Mycket mer. Det blir några extra miljoner för mig i slutet på nästa år.

Vet du vad, vi kan ses den 4:e november 2016. Jag bjuder.
2015-08-19, 13:13
Medlem
Mark Steyn stampar sönder motståndet mot både Trumps invandringsplan och Trump på några minuter.

Mycket bra. Trump kommer att göra något liknande, med sin egen stil.

https://www.youtube.com/watch?v=jKgb0JKzImA

Om 6-8 veckor ser jag framför mig att Trump har över 40% av stödet i stället för dagens runt 25%.
2015-08-19, 13:52
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Aldrig hatat en presidentkandidat så mycket som jag hatar Donald Trump. Vilken helvetes jävla idiot och clown. Tur nog har han noll chans att vinna nånting, halva partiet ogillar honom, två tredjedelar av väljarna, 60% i Republikanerna skulle aldrig rösta på honom och 20% av republikanerna aldrig stödja honom. Därtill hans arrogans och narcissistiska personlighetsstörning, hur kan man orka det i en offentlig person.

Jag tror nästan han är en plant för att se till att Hillary Clinton vinner.

Ursprungligen postat av Visf
Citat:
Ursäkta vad fan har Reagan överhuvudtaget att göra med Trump. Nu vet ju jag att du är en jävla idiot för jag diskuterat med dig tidigare, men att t.om. du gör den liknelsen - wow, hur dum kan man bli innan det blir olagligt?

Anledningen till att du hatar Trump tror jag är för att han är jävligt lik dig. Exakt samma metodik som Trump. och du behandlar folk som inte tycker om dig på exakt samma sätt.So, Well said, well said.Du är vår svenska Donald Trump.

On Topic: Trump är urtypen för den amerikanska drömmen.
En Cowboy som helt och hållet gör som han vill och går sin egen väg och är otrolig framgångsrik, ur den synvinkeln har han stora chanser att vinna många röster speciellt från från "silent majority".
Något jag funderar på, om Trump skulle förlora valet, tror ni att han skulle försöka gå vidare ändå, typ försöka dela landet eller bidra till att skapa oroligheter? Han verkar vara en mycket dålig förlorare.
2015-08-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grifter DCLXVI
On Topic: Trump är urtypen för den amerikanska drömmen.
En Cowboy som helt och hållet gör som han vill och går sin egen väg och är otrolig framgångsrik, ur den synvinkeln har han stora chanser att vinna många röster speciellt från från "silent majority".
Något jag funderar på, om Trump skulle förlora valet, tror ni att han skulle försöka gå vidare ändå, typ försöka dela landet eller bidra till att skapa oroligheter? Han verkar vara en mycket dålig förlorare.

Det var en skjutning där avväpnade militärer mördades tidigare i somras. Samma sak som hände i Texas för några år sedan. Trump tjatade på om det och tack vare det tror jag att åtminstone några delstater kommer att avskaffa tramset att militärer inte ska vara beväpnade.

Det finns många baser på östkusten i USA. Om alla soldater är beväpnade... Trump säger hur han älskar militären så ofta han får tillfälle...

Som The Donald skulle säga.... leverage.
2015-08-19, 14:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Bill O'Reilly intervjuar Trump
2015-08-19, 14:15
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det var en skjutning där avväpnade militärer mördades tidigare i somras. Samma sak som hände i Texas för några år sedan. Trump tjatade på om det och tack vare det tror jag att åtminstone några delstater kommer att avskaffa tramset att militärer inte ska vara beväpnade.

Det finns många baser på östkusten i USA. Om alla soldater är beväpnade... Trump säger hur han älskar militären så ofta han får tillfälle...

Som The Donald skulle säga.... leverage.

Jag känner igen det där, och även andra uttalanden(Som t.ex att han skulle bomba sönder iraks oljetillgångar och sedan sälja det till exxon) får mig att se rött. Han känns fullkomligt maktgalen, vilket kan leda till att han kan gå över lik för att få vad han vill ha...
2015-08-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grifter DCLXVI
Jag känner igen det där, och även andra uttalanden(Som t.ex att han skulle bomba sönder iraks oljetillgångar och sedan sälja det till exxon) får mig att se rött. Han känns fullkomligt maktgalen, vilket kan leda till att han kan gå över lik för att få vad han vill ha...

Ok. Jag tycker det låter som en mycket bra idé. Ta Iraks olja. Jag kan inte se någon nackdel. Och låt Kuwait betala för äventyret. De har en 25 år gammal räkning att betala.

Leverage....

Förresten, leasa ut oljefälten och låt dem betala av statsskulden USA har. Skuldfritt inom två mandatperioder.

Win-win-win-win-win... överallt!

Trump-paradigmen.
Senast redigerad av experten10 2015-08-19 kl. 15:09.
2015-08-19, 15:08
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ok. Jag tycker det låter som en mycket bra idé. Ta Iraks olja. Jag kan inte se någon nackdel. Och låt Kuwait betala för äventyret. De har en 25 år gammal räkning att betala.

Leverage....
Hur tror du omvärlden skulle agerat om USA skulle invaderat länder för att sälja den till tex exxon? Får jag gissa att du tycker om Putin?
2015-08-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Hur tror du omvärlden skulle agerat om USA skulle invaderat länder för att sälja den till tex exxon? Får jag gissa att du tycker om Putin?

Hur tänker du nu, geniet?

Att USA tar en större hand gällande oljan... hjälper Fader Vlad? Hur?

Omvärlden består av Saudiarabien, Israel, Syrien och Iran. De två första är med på taget. De två sistnämnda skiter man i.
2015-08-19, 15:48
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:

Leverage....

Förresten, leasa ut oljefälten och låt dem betala av statsskulden USA har. Skuldfritt inom två mandatperioder.

Trump-paradigmen.
Och sedan hjälper vi de drabbade på plats?

Du påstår helt ärligt att det är en ok sak att bomba en suverän nations inkomstkälla, sedan sälja det vidare till privata företag (Helt enkelt invaderar en annan nation för kapitala intressen) ?
Ok, var ska man dra gränsen? Skulle det vara ok att göra samma sak mot säg Norge?
Låta Kuwait betala???? Du tycker inte att det är tillräckligt med oroligheter i mellanöstern, du tror inte att det leder till ännu mer konflikter?
Citat:
Precis, verkligen, exakt det som hände vid de 2 senaste krigen USA fört....
Hur kommer det sig att du och sådana som du inte lär er av historia? Nutidshistoria dessutom.

Du är SD:are va?
Senast redigerad av Grifter DCLXVI 2015-08-19 kl. 16:03.
2015-08-19, 16:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
Irak är en brittisk pappersprodukt till land, bättre ge kurderna ett eget land i norr (vilket de till viss del redan har) och låt sunni och shia få var sin del även om det inte är enkelt med folkförflyttningar. Kanske att sunnidelen kan slås samman med Jordanien. De kristna skulle man kunna expediera till Syriens kust och gräns mot Libanon där de skulle kunna bli en del av en kristet dominerad stat.

Visst skulle det vara fel av USA att ta och erövra oljan men ännu värre är att IS har tillgång till delar av den.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-19 kl. 16:06.
2015-08-19, 16:10
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Irak är en brittisk pappersprodukt till land, bättre ge kurderna ett eget land i norr (vilket de till viss del redan har) och låt sunni och shia få var sin del även om det inte är enkelt med folkförflyttningar. Kanske att sunnidelen kan slås samman med Jordanien. De kristna skulle man kunna expediera till Syriens kust och gräns mot Libanon där de skulle kunna bli en del av en kristet dominerad stat.

Visst är det fel av USA att ta och erövra oljan men ännu värre är att IS har tillgång till delar av den.

Precis, för det är helt ok att rita om världskaratan bara sådär.... Fan vilken bra idé, vi gör så med samerna också....

IS kontrollerar inte oljan, det är bara skitsnack. Vem skulle de kunna sälja olja till? du tror inte att typ hela världen skulle försöka stoppa den handeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in