Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-10-30, 09:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Det intressanta är hur dåligt Carson gjorde.

Drudge: 4

Time: 6

CNBC: 4

Slate: 4

Han kommer börja rasa i mätningarna nu om några veckor.

Ben Carson skulle få det väldigt svårt mot Hillary Clinton. Donald Trump behöver få över evangelisterna på sin sida. Trump har fått kritik från evangelisterna för att han angripit Carsons tro.
Det kanske var därför Trump var så återhållsam under debatten?

I gårdagens intervju med Bill O'Reilly var Trump mer som vanligt: "We have been run by politicians, they are grossly incompetent, they are destroying our country".

Reaction to the Republican debate
https://www.youtube.com/watch?v=zCcirjeyZDk
2015-10-30, 09:18
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Många gör sig lustiga över Trump men vanliga celebriteter värda att lyssna på stöder trots allt Trump

Inga trevliga människor, om du frågar mig. Gamla avdankade skådisar och boxare. Påminner mig lite om Putins nyfunna vänner - Steven Segal och Mickey Rourke t ex.
2015-10-30, 10:22
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Inga trevliga människor, om du frågar mig. Gamla avdankade skådisar och boxare. Påminner mig lite om Putins nyfunna vänner - Steven Segal och Mickey Rourke t ex.

Charlie Sheen, Gary Busey, Dennis Rodman, mfl - lolz. "Värda att lyssna på"? Hardly.

En perfekt spegling av Trumps följare inom "kändisvärlden".
2015-10-30, 10:48
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det där är hundraåttio grader fel. Trump är den kandidat som vill samtala och komma överens med Putin. Det är de andra kandidaterna som är farliga i det avseendet, och även så demokraternas Hillary Clinton som du tycks sympatisera med. Trump är den främste fredskandidaten av de som har chans att bli nästa president.
Menved är en Chamberlain, en 'appeasare' som vill belöna Putin för dennes odemokratiska och farliga syn på fred o staters suveränitet...
Annars har ju republikanerna traditionellt varit mer hökaktiga än demokraterna, och Obama har ju konfronterat Putin med högst fredliga medel...
2015-10-30, 11:13
Medlem
Jag tror att jeb bush kommer att plocka hem det. Hans bror kommer att hjälpa honom. GWB är mer populär nu än när han slutade i januari 2009.

Han var en grymt bra president med tanke på vad som hände under hans tid.
2015-10-30, 11:42
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macca34
Jag tror att jeb bush kommer att plocka hem det. Hans bror kommer att hjälpa honom. GWB är mer populär nu än när han slutade i januari 2009.

Hur ska han göra det? Sådana uppenbara partsinlagor brukar inte ge så mycket. F.d. presidenter brukar inte vara aktiva med rent kampanjarbete i efterföljande partinomineringar.
JB går dåligt än så länge...
2015-10-30, 13:52
Medlem
Nu är det Ben Carson tur att bli krossad av USAs media. Han är en doktor som har samarbetat med ett hälsoföretag som ljugit för sina kunder att deras produkter kan bota cancer och autism. Vilket visar att han bara är med i presidentvalet för pengarna där han har gjort mer bok försäljning event än tal event.

https://www.youtube.com/watch?v=Fn4ljOLBo4M
2015-10-30, 14:20
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macca34

Hade du skrivit i tråden för bara ngn månad sedan hade nog inte många sagt emot, Jebs kampanj verkar dock både spårat ur och krashlandat den senaste tiden. Det var ju en sak så länge clown-kandidaterna var före i pollarna men nu börjar han falla i hackordningen bland etablissemangskandidaterna också så det ser lite tung ut för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nu är det Ben Carson tur att bli krossad av USAs media. Han är en doktor som har samarbetat med ett hälsoföretag som ljugit för sina kunder att deras produkter kan bota cancer och autism. Vilket visar att han bara är med i presidentvalet för pengarna där han har gjort mer bok försäljning event än tal event.

Frågan om hans väljarbas bryr sig om sådant?
2015-10-30, 16:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Tror inte det här spelar någon roll. Det är inget fel att promota hälsokostprodukter och om företaget gjort något dumt i Texas så är det knappast något väljarna kommer att lasta Carson för.

Men det är intressant det du skrev om att han kanske främst är med för att sälja böcker. Har aldrig tänkt att det kan vara motivationen för en presidentkandidat men nu inser jag att det är fullt logiskt. Han är nu känd i hela världen pga detta enbart. Han kanske är lika förvånad som orolig över att han helt plötsligt har chans att bli nominerad och det var för att undvika att bli nominerad som han gjorde ett så blekt intryck i debatten.
2015-10-30, 18:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Knappast, Ben Carson har tagit emot enorma summor i donationer för att driva sin kampanj och han har med all säkerhet lovat dom han fått pengar av något i utbyte.

Hans nya bok, han har skrivit flera, har han skrivit ihop med sin fru och den handlar om USA:s konstitution.

Donald Trump kommer också med en ny bok i veckan “Crippled America: How to Make America Great Again”. Politico har recenserat den: http://www.politico.com/story/2015/10/donald-trump-new-book-juicy-quotes-215206

Trump är vansinnig på Politico.
2015-10-30, 18:19
Medlem
Valet i usa är ett spektakel skitkul att följa jämfört med sveriges tråkiga val här.
2015-10-30, 18:21
Medlem
Hade Arnold kunnat ställa upp så tror jag att han hade kunnat plocka hem President titeln

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in