Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jodå.., men i ärlighetens namn i samma undersökning (antar jag) :

Republikanernas chans med Trump : 38 %
Republikanernas chans utan Trump : 58 %

http://edition.cnn.com/2015/08/18/politics/donald-trump-presidential-poll-debate/index.html

Men ja, han har ryckt fram.., men det är lååångt att gå ännu. Tror även att desto längre han håller på, desto större är chansen att någon "skandal" dyker upp.

Jo, det låter så.

Men då ska vi komma i håg en sak.

Gallup, december, 1979.

Carter 60%, Reagan 36%. Och hur slutade det? Obs att 38% är högre och än är det bara augusti.

L A N D S L I D E
2015-08-18, 23:07
Medlem
Ormen Långes avatar
[quote=experten10|54395271]Kunde ha säger du. Du gissar. Jag vet. Han hade förlorat ändå.

Nej, du vet inte. Du vill tro att så är fallet.
Jag baserar mitt antagande på röstutfallet i de olika delstaterna,
(50,01 till 60,24% för DEM och 37,12 till 49,13% för GOP)
kombinerat med andelen latinamerikaner
(20,7-28,5%),
vilket i teorin ger segrar på 12,03 till 18,02% segermarginal för Romney i de aktuella delstaterna,
med undantag för Kalifornien, där segermarginalen skulle bli under 1%.

Dock förutsatt att latinamerikaner röstade i lika stor utsträckning som befolkningen i övrigt,
vilket de inte gör.

Därav min bedömning på en möjlig segermarginal på 10-15% för Romney, Kalifornien exkluderat.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det där var en ny teori. Menar du att Trump är för höger eller för vänster för att republikaner ska stanna hemma? För vänster? Jag tror inte att republikanska väljare har något emot att inte skära ner i social security och medicare.

Det handlar inte om höger eller vänster.
Det handlar om Trumps okunnighet, arrogans, lögnaktighet,
opålitlighet, totala oförmåga att ta kritik och totala oförmåga att vara diplomatisk.
2015-08-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men var det inte som så att i Californien när Arnold närmast stängde gränsen, så började lantbrukarna att klaga ?

Låt dem klaga. Visa vem som bestämmer.

Exempelvis skulle Trumps son, som håller på med vin i Virginia göra samma sak i Kalifornien och bara anställa amerikaner.

Boom!
2015-08-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
vilket i teorin ger segrar på 12,03 till 18,02% segermarginal för Romney i de aktuella delstaterna,
med undantag för Kalifornien, där segermarginalen skulle bli under 1%.

Dock förutsatt att latinamerikaner röstade i lika stor utsträckning som befolkningen i övrigt,
vilket de inte gör.

Precis. Teorin. Men teorin håller inte. "Bedömning", "möjlig" - fakta är inne.

Dessutom, att han skulle få så mycket av latino-rösterna, d.v.s få betydligt högre andel än bland vita väljare är en befängd haschdröm.

Citat:
opålitlighet, totala oförmåga att ta kritik och totala oförmåga att vara diplomatisk.

Du projicerar dina egna känslor på andra. Vi pratar om USA år 2016, inte Sverige år 1962.
2015-08-18, 23:15
Medlem
Citat:
Jo, det låter så.

Men då ska vi komma i håg en sak.

Gallup, december, 1979.

Carter 60%, Reagan 36%. Och hur slutade det? Obs att 38% är högre och än är det bara augusti.

L A N D S L I D E

Postar detta igen. Mina vänner... det är 100%-igt. Och jag satsade pengar när oddsen var 51 ggr pengarna på unibet.

Ormen, kom in i matchen!
2015-08-19, 01:06
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:

Jag tror att du underskattar honom ganska rejält. Han är extremt skicklig på det som i vardagligt tal brukar kallas "karisma". Just de saker som du kritiserar honom för är saker som han hanterar exakt rätt, en riktig naturbegåvning.

Scott Adams (Dilbert) har skrivit ett ganska bra blogginlägg där han belyser hur Trump vet exakt vad han håller på med:

http://blog.dilbert.com/post/126589300371/clown-genius
2015-08-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Jag tror att du underskattar honom ganska rejält. Han är extremt skicklig på det som i vardagligt tal brukar kallas "karisma". Just de saker som du kritiserar honom för är saker som han hanterar exakt rätt, en riktig naturbegåvning.

Scott Adams (Dilbert) har skrivit ett ganska bra blogginlägg där han belyser hur Trump vet exakt vad han håller på med:

Är det jante-lagen i extrem form som ställer till det för Ormen?

Här har vi en multimiljardär, i dollar, som utan att ha varit politiker seglar upp till en klar ledning och i processen sätter den största kabel-tv-kanalen i USA på plats, hanterar flertalet kontroverser som skulle knäckt vem som helst annars, sätter agendan för sitt parti och hela den politiska debatten och gör det med vad som ser ut som lätthet.

Denne man... är en nolla som inte ska tro att han är något enligt expertkåren i den här tråden.

När man faktiskt påpekar vad som pågår i den här tråden så väcker det en del frågor. Inte om Trump, utan om det här landet.
2015-08-19, 03:07
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante

Nej, jag håller inte med.
Trump är en extremt extrovert personlighet. Och som en sådan har han ett starkt behov av att stå i centrum, få bekräftelse.
När folk ser någon som, likt Trump, ständigt befinner sig i centrum, så Tolkar de det som att han är förtjänt av uppmärksamheten.
De tror att han är "duktig" med andra ord.

Trump har alltid omgett sig med "statusobjekt", allt ifrån snygga tjejer till positiva omnämnanden.
Men det är Han själv som har placerat dem där, han har inte Fått dem.
Han har tex gjort allt ifrån betalat för att få positiva recensioner, till köapa en skönhetstävling.

Och ju mer "framgång" som någon förknippas med, ju starkare kommer vi, folket, att förknippa honom med framgång.

Och Det är alltså var Trump är "duktig" på. Han är duktig på att manipulera sin självbild.
Och frågan är om det inte är det enda han är duktig på.
För det är jättesvårt att se bevis på några verkligt framgångsrika projekt han varit involverad i. Han har baar en större plånbok än vad de flesta har. Men hade alla haft hans plånbok, så hade de också rört sig med samma ekonomiska omfång. Det går att översätta rakt ner till en normal månadslön med andra ord, till en normal lönetagares karriär.

Men en amerikansk president måste kunna mer än att bara framstå som framgångsrik.
En av de viktigaste egenskaperna är faktiskt diplomati och förhandling. Och Trump är omvittnad urusel på dessa områden.
Han klarar sig eftersom han bara har sig själv att tänka på, men som president måste han ansvara för hela nationen, och kunna samarbeta med resten av världen.
Har tex Trump någon gång arbetat fram en överenskommelse som haft positiv utgång för samtliga inblandade parter?
Nej, det har han inte. Han har endast haft egna intressen i åtanke, och om protester uppkommit har han gjort Allt för att ytterligare försämra för den andra parten.
Han har t.o.m. aldrig tvekat att använda sig av tvångsmedel och hot.
Som president komemr han förfoga över både militär och polis etc - hur komemr han då att agera mot en motpart som "trilskas?"
Kommer han tex använda militär mot Mexiko?

Faktum är att jag verkligen Hoppas att Trump vinner. För aldrig komemr världen att bli så spännande som då. Problemet är ju bara att det kan driva hela västvärlden in i ett svart hål.
2015-08-19, 03:31
Medlem
Aldrig hatat en presidentkandidat så mycket som jag hatar Donald Trump. Vilken helvetes jävla idiot och clown. Tur nog har han noll chans att vinna nånting, halva partiet ogillar honom, två tredjedelar av väljarna, 60% i Republikanerna skulle aldrig rösta på honom och 20% av republikanerna aldrig stödja honom. Därtill hans arrogans och narcissistiska personlighetsstörning, hur kan man orka det i en offentlig person.

Jag tror nästan han är en plant för att se till att Hillary Clinton vinner.
2015-08-19, 03:38
Medlem
Citat:
Är det jante-lagen i extrem form som ställer till det för Ormen?

Här har vi en multimiljardär, i dollar, som utan att ha varit politiker seglar upp till en klar ledning och i processen sätter den största kabel-tv-kanalen i USA på plats, hanterar flertalet kontroverser som skulle knäckt vem som helst annars, sätter agendan för sitt parti och hela den politiska debatten och gör det med vad som ser ut som lätthet.

Denne man... är en nolla som inte ska tro att han är något enligt expertkåren i den här tråden.

När man faktiskt påpekar vad som pågår i den här tråden så väcker det en del frågor. Inte om Trump, utan om det här landet.

Men vad har han hanterat? Han har den där fjärdedelen av Republikanerna som är helt knäppa i huvudet. Typ i likhet med många på detta forum, bara spyr dynga över invandring och invandrare, när de borde se sig i spegeln och kanske gå ut gymnasiet innan de blir 30.

Han var ju den som blev satt på plats, han blev uppringd av Roger Ailes som sa åt honom att lägga ner. Det är en troligare förklaring. Megyn Kelly, som är en respekterad journalist, släppa det också. Vad hände med hans stöd hos kvinnor samtidigt? Totalt kollapsat. Han har nu bitit sig fast och blivit någon form av hjärta för en liten skara idioter på högerkanten, men han kommer nog aldrig växa förbi den, hans likeability måste bli inversen av vad den är idag för att det ska gå.

Sen vad har han gjort för att bli rik? Hela Trump Real Estate bygger på politiska kontakter och eminent domain. Han har blivit rik på att stjäla andras mark genom att ha politiska kontakter. Ska vi hylla detta? Vad är det att vara avundsjuk över? Att han föddes in i Manhattans elit för att hans farsa är värd en kvarts miljard dollar också? Det handlar inte om avundsjuka, det handlar om att kritisera en idiot.

Trump är den absolut sämsta kandidat jag sett. Det enda han gör för mig är föder ett ökande förakt mot Republikanerna och hela konservativa rörelsen. Det är så synd, för det fanns flera tea party-konservativa som jag tyckte hade mycket bra att komma med, men den här Trump, usch, han har stött allting från att tvångsbeslagta folks förmögenheter till att betala av statsskulden till single payer health care.

Konservativa rörelsens hjärna har uppenbarligen semester nu. Om inte den kommer tillbaka kommer de förlora även om Hillary åker in i fängelse.

Citat:
Postar detta igen. Mina vänner... det är 100%-igt. Och jag satsade pengar när oddsen var 51 ggr pengarna på unibet.

Ormen, kom in i matchen!

Ursäkta vad fan har Reagan överhuvudtaget att göra med Trump. Nu vet ju jag att du är en jävla idiot för jag diskuterat med dig tidigare, men att t.om. du gör den liknelsen - wow, hur dum kan man bli innan det blir olagligt? Satsa gärna allting du äger. Vill se dig i rännstenen sen så jag kan pissa på dig, jävla pucko

Skönt att se att det är samma idioter i varje länder som stödjer Trump. En massa rasistiska losers med inget bättre att göra med sina liv. Då vet jag att känner mig trygg i mitt förakt för denna man som presidentkandidat, och människa för den delen också, han har ju fullständigt vidrig personlighet.
Senast redigerad av Visf 2015-08-19 kl. 03:45.
2015-08-19, 09:36
Medlem
EliasAlucards avatar
Jesse Ventura gillar honom, vilket är ett positivt tecken:

Jesse Ventura On Running With Donald Trump on Cnn 'Trump Is Wonderful':
https://www.youtube.com/watch?v=JmKXzC0bT1k

Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Aldrig hatat en presidentkandidat så mycket som jag hatar Donald Trump. Vilken helvetes jävla idiot och clown. Tur nog har han noll chans att vinna nånting, halva partiet ogillar honom, två tredjedelar av väljarna, 60% i Republikanerna skulle aldrig rösta på honom och 20% av republikanerna aldrig stödja honom. Därtill hans arrogans och narcissistiska personlighetsstörning, hur kan man orka det i en offentlig person.

Jag tror nästan han är en plant för att se till att Hillary Clinton vinner.
Du låter väldigt snobbig i ditt omdöme. Titta på den här Newsmax intervjun från 2011:

Donald Trump: I'll Probably Run for President in '12:
https://www.youtube.com/watch?v=yUt6BssHdIg

Trump Won't Tape 'The Apprentice' in White House:
https://www.youtube.com/watch?v=q7mCDqShNLk

Och säg mig, vad är det som är clownigt eller korkat med Trump där? Hur är han inte seriös? Att han till skillnad från alla andra robotpolitiker har humor och mobbar Rosie O'Donnell är ju bara kul.
2015-08-19, 11:51
Medlem
Jag skrev att den här tråden är en guldgruva tidigare. Om någon tvivlade så ta en titt på Visf här.

Citat:
Aldrig hatat en presidentkandidat så mycket som jag hatar Donald Trump. Vilken helvetes jävla idiot ... hans arrogans och narcissistiska personlighetsstörning,

...

Vad är det att vara avundsjuk över

...

gör för mig är föder ett ökande förakt

...

samma idioter i varje

...

Vill se dig i rännstenen sen så jag kan pissa på dig, jävla pucko

...

rasistiska losers med inget bättre att göra med sina liv

...

jag att känner mig trygg i mitt förakt

Och som slutkläm...

Citat:
han har ju fullständigt vidrig personlighet.

Han har? Han? Utifrån det du skriver så kan man helt klart dra slutsatsen att någon har en fullständigt vidrig personlighet. Men inte Trump - någon annan. Gissa vem?

I övrigt innehåller ditt inlägg önsketänkande. Nästan varje sak du tar upp har jag vederlagt tidigare i tråden. Och ja, hans favorability rating hos republikanska kvinnor ligger 60%. För män: 57%.

Jag drar att du är driven av två saker. Den första är hat. Det medger du öppet och framgår tydligt ovan. Den andra är ideologi.

Du är Rand Paul fan i någon grad. Därav vill jag tillägna dig det här klippet. https://www.youtube.com/watch?v=jYknM-sLMy4&feature=youtu.be

Citat:
Ursäkta vad fan har Reagan överhuvudtaget att göra med Trump. Nu vet ju jag att du är en jävla idiot för jag diskuterat med dig tidigare, men att t.om. du gör den liknelsen - wow, hur dum kan man bli innan det blir olagligt?

Jo, det ska jag visa dig.
http://spectator.org/articles/63436/yes-trump-can-win

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in