Citat:
Ursprungligen postat av
Per Vers
Vänta lite. Så han skulle köra saktare i högerfil så ni kunde köra fortare än tillåtet? Har jag förstått dig rätt att du inte tål att andra kör om samtidigt som de följer gällande regler?
Du är konstig som retar dig på de som kör lagligt.
Jag stör mig inte på dom som kör om i laglig hastighet - men när dom medvetet lägger sig och blockerar dom som vill köra fortare. Vi snackar inte om att man kommer i 160 och får släppa gasen för att man kommer ikapp nån som kör om en 80-åkande lastbil i 110
- utan folk som ligger länge (ibland upp till flera km) i vänsterfil och slökör utan att gå åt sidan. Ta t ex en tur Stockholm - Arlanda med dom "härliga" taxibilarna som brukar ligga på E4 och är bland dom värsta att blockera vänsterfilen och att ligga och söla i mittfilen på dom sträckor med 3 filer i varje riktning (fast om man kör i samma fart som dom så blir ju problemet inte så stort förstås

)
Jag hade ett annat extrem-exempel vid E18, Ekolsund också (som var mest roligt för min del - kanske mindre för dom som fastnade bakom sölkorven). Det var en sån som var i klass med den i Västerås, men på 110-sträcka. När man legat bakom honom nån km så fick jag en lucka i högerfilen som var tillräcklig och drog om honom där för att sen gå tillbaka till vänster. Ytterligare ett par km (efter att jag kört om några bilar till i högerfilen) ser jag att vänsterfilen är tom si sådär 500 m bakom mig och långt där bak ligger sölkorven med en svans på 4-5 bilar, strax innan han försvinner ur siktfältet. Då var man glad man tog sig om medan chansen fanns...