2015-08-17, 14:46
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Måste ändå ge polisen berömm för att de för engångs skull håller käften och inte skvallrar till pressen.. Att det normalt läcker information beror ju på att.vissa poliser snackar mer än vad de borde, det ska inte vara så. Läckt information degraderar bevisningen, minskar trovärdigheten på vittnen och ger gärningsmannen insikt i vad polisen vet.

Visst är det tråkigt att både din och min nyfikenhet får bestå, men det betyder samtidigt att polisen för en gångs skull gör som Beatrice Ask sa"håller käften och gör sitt jobb" så tummen upp trots allt..

Jag menar inte att de ska läcka och skvallra. Jag menar att de ska vara tydliga med en presskonferens så att inte onödiga rykten uppstår.

Att bara vara helt tyst är inte alltid det bästa. Folk fyller i de tomrum som finns med värre påstående än vad som kanske är fakta.
Citera
2015-08-17, 14:48
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ida skulle kunna vara släkt med Anna-Lena Svensson.
Ja, men känns ju som ett riktigt långskott.

Jag håller med dig i dina tidigare inlägg att det känns konstigt/oklokt att ta upp ett annat, olöst, mord om det inte finns rätt starka indikationer
Citera
2015-08-17, 14:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Det med pinnat etc får mig att tänka på en annan kille som gjorde liknande mot sitt ex och åkte dit för grov våldtäkt och mordförsök, är nu frisläppt. Alexander ghebru (gick i min skola för övrigt och fick en chock när jag såg efterlysningen på idioten i media för ett antal år sen).

Att åklagaren ser beröringspunkter som den i linköping antar jag beror på att gärningsmannen är även här okänd och finns inte i dna-registret.
Alexander Ghebru bör vara 35 år i dag och han finns inte på Ratsit. Där finns en med samma namn men han är bara 29 år. AG omskrivs som 22 år 2002 och det är 13 år sen, alltså är han 35 år nu. Kan han ha fått skyddad id eller har han bytt namn. Hittar inget på Lexbase heller.
När man läser om hans brott så är han ju minst sagt en sexualsadist och pinnar finns med i hans brott Hur länge sparas DNA från ett brott? Hans brott är från 2001.
(FB) Wanted...
Senast redigerad av Timeout 2015-08-17 kl. 14:58.
Citera
2015-08-17, 15:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Alexander Ghebru bör vara 35 år i dag och han finns inte på Ratsit. Där finns en med samma namn men han är bara 29 år. AG omskrivs som 22 år 2002 och det är 13 år sen, alltså är han 35 år nu. Kan han ha fått skyddad id eller har han bytt namn. Hittar inget på Lexbase heller.
När man läser om hans brott så är han ju minst sagt en sexualsadist och pinnar finns med i hans brott :/
(FB) Wanted...

Tack för ditt grävande, Timeout!

Då kan vi kanske dra slutsatsen att han inte längre finns med i polisens DNA-register.

Sedan är ju frågan om Ida verkligen blev torterad med pinnar. Jag tycker att uppgiften/ryktet är av lite vansklig karaktär.
Citera
2015-08-17, 15:08
Medlem
Citat:
När man läser om hans brott så är han ju minst sagt en sexualsadist och pinnar finns med i hans brott Hur länge sparas DNA från ett brott? Hans brott är från 2001.
(FB) Wanted...

Finns en i Vällingby född 79 enligt Hitta.se.
Citera
2015-08-17, 15:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Det är inte bekräftat men ryktet går att hon fick pinnar uppstoppade i både vaginan och analen. Samt att dom hade tryckt in pinnar genom hennes ögon.

Varför skriver du dom?
Citera
2015-08-17, 15:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Den personen finns inte med på ratsit. Finns bara en med det namnet och han är bara 29 år.
Citera
2015-08-17, 15:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Kan vara han då.

DNA sparas i tio år efter avtjänat straff, läste jag.
Citera
2015-08-17, 15:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Den personen finns inte med på ratsit. Finns bara en med det namnet och han är bara 29 år.

http://www.hitta.se/alexander+ghebru/v%C3%A4llingby/person/LSllw4GGbk

Min dator placerar 29-åringen i Västerås.
Citera
2015-08-17, 15:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan vara han då.

DNA sparas i tio år efter avtjänat straff, läste jag.

Vad menar du DNA det fysiska provet eller DNA-koden? I det första fallet torde det bli förstört om det inte ligger i en frys. I det senare fallet finns det ingen anledning att rensa ut något eftersom datalagring bara blir billigare och billigare.

Jag har lämnat mitt DNA till cancerforskningen och det behåller de för all evighet. Finns ingen anledning att ta bort något, DNA for ever.
Citera
2015-08-17, 15:46
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Pinnar är ganska ovanligt. Men användes vid våldtäkten i Trollhättan också.

Ghebr* verkar bo i Vällingby, om uppgifterna fortfarande stämmer.

Precis, jag kollade bara google och fick en träff på hitta.se
Citera
2015-08-17, 15:49
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
http://www.hitta.se/alexander+ghebru/v%C3%A4llingby/person/LSllw4GGbk

Min dator placerar 29-åringen i Västerås.

http://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=alexander%20ghebru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in