2015-08-16, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Jobbigt att man fortfarande inte vet något. Är själv en ung tjej som ofta går ensam i skogen och den här händelsen har av någon anledning gjort mig paranoid. Vore bra att veta om GM hade någon relation till BO eller inte. Vill känna mig trygg igen

Särskilt nu efter Kinnekullemordet som var mycket likt (kanske samma gärningsman?) Skulle nog sluta "gå ensam i skogen" om jag vore du.
Citera
2015-08-16, 22:05
Medlem
Har polisen bekräftat att hon är mördad ens?
Citera
2015-08-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Vet ej. Men enligt åklagare Näppi så har ej han i alla fall ej fått någon annan indikation än att det skulle röra sig om ett mord.
Citera
2015-08-16, 22:35
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Nope, inget besked alls ännu. Ändå hade jag för mig de utlovat något för denna veckan, men nu känns det ju kört.
Citera
2015-08-16, 22:48
Medlem
Zeke Args avatar
För att verkligen gå till botten med detta med registreringsnumret på AOG´s mc-annons:
Om man kollar på trafikverkes sökfunktion, https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx så framgår där att reg.numret hörde till en gammal släpkärra (en så kallad camper) som registrerades 1976 och avregistrerades 2014. Dvs. flera år EFTER att regplåten syns i mc-annonsen. Och då släpet haft körförbud sedan 1986 enl. nedan, så har det nog stått och skräpat i många år.

Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Ja genom att begära fordonsuppgifter till en fax

Senaste ägare reg 76-04-12
Körförbud 86-11-01
Senaste ägare bor i Veberöd

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att regplåten blivit stulen, för att sedan användas till ett annat fordon. (AOG´s Triumph) Sådant är ju inte helt ovanligt. Det som däremot är väldigt ovanligt och märkligt, är ju att han (förutsatt att detta verkligen stämmer) helt i onödan visar falskskyltningen i en annons!!! Hur tänker man då?
Senast redigerad av Zeke Arg 2015-08-16 kl. 22:59.
Citera
2015-08-16, 23:16
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Arg
För att verkligen gå till botten med detta med registreringsnumret på AOG´s mc-annons:
Om man kollar på trafikverkes sökfunktion, https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx så framgår där att reg.numret hörde till en gammal släpkärra (en så kallad camper) som registrerades 1976 och avregistrerades 2014. Dvs. flera år EFTER att regplåten syns i mc-annonsen. Och då släpet haft körförbud sedan 1986 enl. nedan, så har det nog stått och skräpat i många år.

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att regplåten blivit stulen, för att sedan användas till ett annat fordon. (AOG´s Triumph) Sådant är ju inte helt ovanligt. Det som däremot är väldigt ovanligt och märkligt, är ju att han (förutsatt att detta verkligen stämmer) helt i onödan visar falskskyltningen i en annons!!! Hur tänker man då?

Det var AOG 9*6 (*=9) reget var ? Det är en 1971a CABBY 420 SLÄPKÄRRA senaste besiktning 88 avställd 89 ser inget om avregistrerad 2014 ? Har jag rätt regnummer ?

Såg annonsen nu gick på användarnamnet innan. Vill han inte ha sitt rätta regnummer i annonsen för att inte bli igenkänd sedan någon incident ?
Senast redigerad av Harfager 2015-08-16 kl. 23:29.
Citera
2015-08-16, 23:24
Medlem
murvelludrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Den tidigare nämnda instagramprofilen, följer också Rihanna - likt twitterkontot som följer BO:s

Det gör den inte, följer ett 20-tal personer varav ingen är Rihanna. Om du menar AOG det vill säga.
Citera
2015-08-16, 23:27
Medlem
Zeke Args avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det var AOG 9*6 (*=9) reget var ? Det är en 1971a CABBY 420 SLÄPKÄRRA senaste besiktning 88 avställd 89 ser inget om avregistrerad 2014 ? Har jag rätt regnummer ?

NEJ, det är INTE rätt regnummer.
Rätt nummer ses i hans annons. Detdär du skriver är hans alias o mejladress...
Citera
2015-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Arg

Faxet du får från Transportstyrelsen på detta reg nummer:
http://www.ladda-upp.se/bilder/uywkkkbhxsjhc/
Citera
2015-08-17, 01:57
Medlem
Ifall AOG996 som sålde daytonan skulle vara A O G som bor i Solna, så äger han en Yamaha wr450 enduro just nu. Var det inte snack om att folk körde runt med enduro i skogen där flickan hittades?
Citera
2015-08-17, 09:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Faxet du får från Transportstyrelsen på detta reg nummer:
http://www.ladda-upp.se/bilder/uywkkkbhxsjhc/

Han är född 1945 =70 år
Citera
2015-08-17, 09:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Håller med. Märkligt att man inte går med på bild på BO för att få in fler tips eller uppger det område hon bodde i. Kanske någon skum typ synts till utanför hennes bostad dagarna innan.

Tycker det är konstigt att man helt lägger locket på. Då får man hoppas att polisen har något att gå på nu när det ändå gått en tid.

Jag tycker detsamma och skrev det redan kort tid efter mordet. Det är helt obegripligt att man inte går ut med bild och mer information. Många börjar tvivla på att ett mord ens begåtts, media skriver ingenting om fallet längre (folk tappar intresset när offret är okänt) och gissningsvis får man inte in några tips längre heller. Hur kan polisen missköta en utredning så grovt? Fallet kommer snart vara bortglömt och det är riktigt jävla sorgligt.

Tyvärr så skulle jag gissa att risken för att gärningsmannen slår till igen är hyfsat stor. Om det handlar om ett mord så är det ett väldigt sjukt och konstigt överfall av en sort man sällan ser och det talar för att vi har en riktigt sjuk gärningsman.
Senast redigerad av fernebo 2015-08-17 kl. 09:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in