2015-08-17, 14:04
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Vart bor denna stjärna?

Tydligen nu när jag kollade så bor han antagligen i vällingby, födelseåret stämmer..
det de glömde nämna i artikeln, finns även här på flashback ett utdrag från media är att han våldtog kvinnan med pinnar både vaginalt och analt.. När hon kom in med sina skador visste ingen då vem det var som begick brottet.... Tills jag läste i tidningen om idioten och satte ihop 1+1 och när hon kvicknade till så berättade hon.

Fan, att veta att han bor i närheten..
Citera
2015-08-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Vissa omständigheter är helt klart inte lika. Skog - bostadsområde. Morgon - kväll. Två offer - ett offer. Så vad kan då vara lika? Mordvapen? Modus operandi?

Kan vara så att DNA i detta fall ännu inte körts mot allt i spårregistret ännu. Eller så har de fått en matchning mot dubbelmordet men polisen väljer att hålla tyst ett tag för att få arbetsro?

Hur jag än vrider och vänder på åklagarens ord så får jag ingen rätsida på det. Märkligt. Speciellt att ingen verkar inse vidden hans ords betydelse? Varför går ingen journalist lös på detta?

Folk i denna tråd verkar mest ha hakat upp sig på att hon blivit flådd. Fokusera på det viktiga, för i helvete.

Kan vara allt från DNA-träffen till vapen, och det faktum som är lika är ju att båda fallen sannolikt är begådda av en GM som var okänd, eller bara en vag koppling med offren. Åklagarens uttalande gör det enligt mig mer troligt att detta fall är ett knivmord. Kan ju också vara så att DNA visar att det är samma GM, skulle dock vara så sensationellt att jag inte tror på denna förrän polis eller åklagare säger det rakt ut. Kan också vara att de kan påvisa ett släktskap mellan GM i detta fall och GM i Linköpings-morden, men att det inte är samma GM, eller att det krävs fler tester för att avgöra det.
Dock kan det också, kanske mest sannolikt, vara ett halvt ogenomtänkt uttalande, som bara syftar på att båda är spaningsmord.
Citera
2015-08-17, 14:07
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Tydligen nu när jag kollade så bor han antagligen i vällingby, födelseåret stämmer..
det de glömde nämna i artikeln, finns även här på flashback ett utdrag från media är att han våldtog kvinnan med pinnar både vaginalt och analt.. När hon kom in med sina skador visste ingen då vem det var som begick brottet.... Tills jag läste i tidningen om idioten och satte ihop 1+1 och när hon kvicknade till så berättade hon.

Fan, att veta att han bor i närheten..

Är alltså inte han, då hade dom fått en träff, men likadan idiot..
Citera
2015-08-17, 14:09
Medlem
Citat:
Helt otroligt är det inte. Poliser är bara människor. Vilket de har bevisat om och om igen under de senaste åren. Som exempel ta polisen som hade känslig information från sitt jobb på sin privata e-mail, som sedan blev hackad.

Mjo, men samtidigt får en se till omständigheterna.
I den här situationen rör det sig om en väldigt ung kvinna från väsby som precis har funnits mördad i ett befolkat offentligt utrymme mitt på ljusa dagen. Polismannen är medveten om att det satt skräck i hela grannskapet och att det är många som var bekanta med den unga kvinnan. Att hennes anhöriga och vänner är skärrade och chockade.
Är det troligt då att polismannen såpass tidigt efter mordet läcker info om att den unga kvinnan blivit torterad ?
Det är väldigt känslig information. Dels för att det säger nåt om GM, och dels för att det kommer leda till ännu mer sorg och rädsla i det område polismannen själv bor i.

Det är en helt annan situation än att ha känslig info i datorn. Här handlar det om att det sägs att grannen ska ha fått reda på att IJ har blivit torterad.
Citera
2015-08-17, 14:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det bekräftat att det rör sig om en "överfallsvåldtäkt"? Källa?

Nej, inläggen som jag läste och sedan svarade på, utgick från att det handlade om en överfallsvåldtäkt. Stoppas det upp pinnar i vaginan så är det av sexuell karaktär.

Kolla gärna upp vad som skrivs i övriga inlägg innan du drar slutsatser.

Ibland blir man så trött på att besvara idiotinlägg.

Men nu tänker jag hädanefter sluta med det.
Citera
2015-08-17, 14:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vissa omständigheter är helt klart inte lika. Skog - bostadsområde. Morgon - kväll. Två offer - ett offer. Så vad kan då vara lika? Mordvapen? Modus operandi?

Kan vara så att DNA i detta fall ännu inte körts mot allt i spårregistret ännu. Eller så har de fått en matchning mot dubbelmordet men polisen väljer att hålla tyst ett tag för att få arbetsro?

Hur jag än vrider och vänder på åklagarens ord så får jag ingen rätsida på det. Märkligt. Speciellt att ingen verkar inse vidden hans ords betydelse? Varför går ingen journalist lös på detta?

Folk i denna tråd verkar mest ha hakat upp sig på att hon blivit flådd. Fokusera på det viktiga, för i helvete.

Media frågar förstås som de vill ha svar. Åklagaren har antagligen frågats om det finns likheter med i dubbelmordet i Linköping, och ja...det finns ju DNA efter båda, så i någon mening finns det likheter.

Ingen aning om åklagaren använt ordet "beröringspunkter", men jag tror inte det är något att lägga så mycket vikt vid i så fall. Det kan betyda precis vad som helst.
Citera
2015-08-17, 14:16
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Kan vara allt från DNA-träffen till vapen, och det faktum som är lika är ju att båda fallen sannolikt är begådda av en GM som var okänd, eller bara en vag koppling med offren. Åklagarens uttalande gör det enligt mig mer troligt att detta fall är ett knivmord. Kan ju också vara så att DNA visar att det är samma GM, skulle dock vara så sensationellt att jag inte tror på denna förrän polis eller åklagare säger det rakt ut. Kan också vara att de kan påvisa ett släktskap mellan GM i detta fall och GM i Linköpings-morden, men att det inte är samma GM, eller att det krävs fler tester för att avgöra det.
Dock kan det också, kanske mest sannolikt, vara ett halvt ogenomtänkt uttalande, som bara syftar på att båda är spaningsmord.

Ja, får köra på att det är ett halvt ogenomtänkt uttalande tills vidare. Klåpare till åklagare. Oseriöst som fan. Samtidigt verkar det här fallet vara speciellt eftersom åklagaren kopplades in så tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Mjo, men samtidigt får en se till omständigheterna.
I den här situationen rör det sig om en väldigt ung kvinna från väsby som precis har funnits mördad i ett befolkat offentligt utrymme mitt på ljusa dagen. Polismannen är medveten om att det satt skräck i hela grannskapet och att det är många som var bekanta med den unga kvinnan. Att hennes anhöriga och vänner är skärrade och chockade.
Är det troligt då att polismannen såpass tidigt efter mordet läcker info om att den unga kvinnan blivit torterad ?
Det är väldigt känslig information. Dels för att det säger nåt om GM, och dels för att det kommer leda till ännu mer sorg och rädsla i det område polismannen själv bor i.

Det är en helt annan situation än att ha känslig info i datorn. Här handlar det om att det sägs att grannen ska ha fått reda på att IJ har blivit torterad.

Nej, det är väl inte så jävla troligt. Hur som helst så uppstår allt detta snack eftersom polisen är så tyst. De vägrar ju bara konstant att uttala sig om brottplatsen. Varför? Så känsligt brukar det inte vara, om det inte är ovanliga omständigheter.

Är det knivmord så är det knivmord. Vad är det att hålla tyst om?
Citera
2015-08-17, 14:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det med pinnat etc får mig att tänka på en annan kille som gjorde liknande mot sitt ex och åkte dit för grov våldtäkt och mordförsök, är nu frisläppt. Alexander ghebru (gick i min skola för övrigt och fick en chock när jag såg efterlysningen på idioten i media för ett antal år sen).

Att åklagaren ser beröringspunkter som den i linköping antar jag beror på att gärningsmannen är även här okänd och finns inte i dna-registret.

Pinnar är ganska ovanligt. Men användes vid våldtäkten i Trollhättan också.

Ghebr* verkar bo i Vällingby, om uppgifterna fortfarande stämmer.
Senast redigerad av ReedMe 2015-08-17 kl. 14:44.
Citera
2015-08-17, 14:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Är alltså inte han, då hade dom fått en träff, men likadan idiot..

Det är ju ganska länge sen han satt inne. Hur länge sparas DNA?
Citera
2015-08-17, 14:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

De (kända) omständigheter som skulle kunna vara samma är väl:

- Samma typ av vapen
- Något har slängts i en papperskorg en bit från dådet
- Keps/blonda hårstrån/snus har hittats
- Tecken på stor ilska och plötslig impulshandling
Citera
2015-08-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ja, får köra på att det är ett halvt ogenomtänkt uttalande tills vidare. Klåpare till åklagare. Oseriöst som fan. Samtidigt verkar det här fallet vara speciellt eftersom åklagaren kopplades in så tidigt.

Nej, det är väl inte så jävla troligt. Hur som helst så uppstår allt detta snack eftersom polisen är så tyst. De vägrar ju bara konstant att uttala sig om brottplatsen. Varför? Så känsligt brukar det inte vara, om det inte är ovanliga omständigheter.

Är det knivmord så är det knivmord. Vad är det att hålla tyst om?

Måste ändå ge polisen berömm för att de för engångs skull håller käften och inte skvallrar till pressen.. Att det normalt läcker information beror ju på att.vissa poliser snackar mer än vad de borde, det ska inte vara så. Läckt information degraderar bevisningen, minskar trovärdigheten på vittnen och ger gärningsmannen insikt i vad polisen vet.

Visst är det tråkigt att både din och min nyfikenhet får bestå, men det betyder samtidigt att polisen för en gångs skull gör som Beatrice Ask sa"håller käften och gör sitt jobb" så tummen upp trots allt..
Citera
2015-08-17, 14:46
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
De (kända) omständigheter som skulle kunna vara samma är väl:

- Samma typ av vapen
- Något har slängts i en papperskorg en bit från dådet
- Keps/blonda hårstrån/snus har hittats
- Tecken på stor ilska och plötslig impulshandling

Ida skulle kunna vara släkt med Anna-Lena Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in