Citat:
nej jag är inte religiös, finns inte det minsta spår av nån som helst gudstro i mitt hjärna.
Blir jag riktigt livrädd så ropar jag på pappa inte på Gud. Inte heller är jag speciellt spirituellt eller andligt lagd eller tror på tomtar i skogen. ok?
nej men du har ju WW som exempel som i inlägg efter inlägg försöker få det till att legalisering skulle minska sextrafficking.
Vi har redan gått igenom rapporterna kring sextrafficking från tysk polis, ligger längre bak i tråden.
Och jo siffrorna ökade i Tyskland efter 2002 de har inte minskat. finns en rapport länkad från 2008 där de presenterar staplar så långt bak som 1998. Bara suga i sig Oantastlig. Staplarna ÖKAR i höjd inte minskar, efter 2002. Och nej detta har inget med invånare, turist placering eller storlek på sexbranch att göra.
Tyskland har större andel sextrafficking fall än Sverige i förhållande till befolkning, hur ni än försöker vända ut och in på siffrorna och tvinga in dem i nån mall som mer passar era önskemål.
Ingen idé du ens försöker eller ska ni försöka så önskar jag åtminstone att ni gör det på nått sätt som är det minsta intelligent och slutar bara upprepa påståenden som redan är rejält motbevisade.
Det senare skrivet till WW, vars debatthederlighet nog får anses som förverkad vid det här laget.
Blir jag riktigt livrädd så ropar jag på pappa inte på Gud. Inte heller är jag speciellt spirituellt eller andligt lagd eller tror på tomtar i skogen. ok?
nej men du har ju WW som exempel som i inlägg efter inlägg försöker få det till att legalisering skulle minska sextrafficking.
Vi har redan gått igenom rapporterna kring sextrafficking från tysk polis, ligger längre bak i tråden.
Och jo siffrorna ökade i Tyskland efter 2002 de har inte minskat. finns en rapport länkad från 2008 där de presenterar staplar så långt bak som 1998. Bara suga i sig Oantastlig. Staplarna ÖKAR i höjd inte minskar, efter 2002. Och nej detta har inget med invånare, turist placering eller storlek på sexbranch att göra.
Tyskland har större andel sextrafficking fall än Sverige i förhållande till befolkning, hur ni än försöker vända ut och in på siffrorna och tvinga in dem i nån mall som mer passar era önskemål.
Ingen idé du ens försöker eller ska ni försöka så önskar jag åtminstone att ni gör det på nått sätt som är det minsta intelligent och slutar bara upprepa påståenden som redan är rejält motbevisade.
Det senare skrivet till WW, vars debatthederlighet nog får anses som förverkad vid det här laget.
Bara för att du upprepar en lögn så blir den inte sann... Dina länkade dokument visar antalet utredningar, inte antalet fall. Låtsas du som att det är samma sak så är du intellektuellt ohederlig.
Jag länkade till Bundesrat (tyska överhusets) officiella uttalanden, där de påpekade att antalet utredningar avseende sexuell människohandel har ökat, men antalet konstaterade fall har minskat. Det större antalet utredningar berodde på att polisen fått ökade resurser och befogenheter i och med legaliseringen 2002. Så med andra ord ljuger du, eller i bästa fall försöker dölja sanningen.
Jag har även bevisat att Sverige har 4,17 gånger så många fall procentuellt av sexuell människohandel bland de aktiva sexarbetarna, i jämförelse med Tyskland.
Sammanfattning av Bundesrats uttalanden 11 april, 2014:
- Antal utredningar har ökat efter legaliseringen som en följd av ökade polisinsatser.
- Antal fall av människohandel har minskat (fall som rapporterats till åklagare).
- Bundesrat avvisar sammanblandning av sexarbete och människohandel.
- Sexköpslagar anses vara kontraproduktiva (mera skada än nytta).
- De fall av människohandel som anmäls rapporteras ofta från sexköparna själva.
Citat:
Vi tar det igen: en utredning är inte samma sak som ett konstaterat brott. Det är en undersökning av huruvida det överhuvudtaget handlar om ett brott eller inte. De enda fall som kan konstateras är egentligen lagakraftvunna domar. Betydligt fler fall utreds, än de som resulterar i åtal och/eller fällande dom.
Var det svårt?
Var det svårt?
Du är ju religiös... Avseende din relation till politisk ideologi versus forskning och evidens. Vet du vad: verkligheten anpassar sig inte efter vad du tror. Den finns liksom där ändå..
Återgivna uttalanden från tyska Bundesrat:
Citat:
On April 11th, 2014, the Bundesrat, the Upper House of the German Parliament, called for an objective debate and differentiated measures to regulate prostitution and sex businesses, following a proposal by the Saarland, one of Germany’s sixteen federal states.
Citat:
According to the Bundesrat, the public debate about prostitution is frequently affected by prejudices, a lack of knowledge and sensationalism. The Bundesrat found no solid evidence supporting the claim that human trafficking in Germany had increased and it confirmed that the number of reported cases had actually decreased despite an increase in police investigations. The Bundesrat also rejected the blanket equation of human trafficking and prostitution and emphasised the protection of prostitution under Article 12 of the German Basic Law (GG), which guarantees the freedom to choose one’s occupation. At the same time, it called for further measures to protect victims of human trafficking, e.g. by granting them the right of residence.
Citat:
Furthermore, the Bundesrat deemed the introduction of a law to criminalise clients an unnecessary and counter-productive measure. On the one hand, § 138 of the German Criminal Code (StGB) already prohibits knowingly taking advantage of the plight of trafficking victims, and on the other hand, the police actually receives a considerable number of tip-offs in regards to human trafficking from clients themselves.
As the Bundesrat admitted, the introduction of the Prostitution Act (ProstG) has led to an authorisation of the state police forces and to a greater density of police raids in “sex businesses”.
As the Bundesrat admitted, the introduction of the Prostitution Act (ProstG) has led to an authorisation of the state police forces and to a greater density of police raids in “sex businesses”.
https://researchprojectgermany.wordp...on-act-reform/
Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 08:45.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 08:45.